• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2024
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Aanmelden
    • Locatie
    • 2022
  • Survey 2024VUL NU DE SURVEY IN
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Landscape 2024
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2024
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Aanmelden
    • Locatie
    • 2022
  • Survey 2024VUL NU DE SURVEY IN
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Landscape 2024
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
10 vragen om de innovatie van jouw leverancier van rekruteringstechnologie te testen

10 vragen om de innovatie van jouw leverancier van rekruteringstechnologie te testen

3 oktober 2023
in Insights
Reading Time: 3 mins read
Tags: innovatieleverancierrekruteringstechnologievragen
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Niemand wil een rekruteringstool die binnen enkele jaren alweer verouderd is. Test daarom altijd de innovatie van je beoogde leverancier. We hebben 10 vragen verzameld die je kunt stellen om de innovatie van jouw leverancier van rekruteringstechnologie te beoordelen.

De innovatietest

Er zijn genoeg opties op de markt, dus je sluit niet zomaar een overeenkomst met een leverancier van rekruteringstechnologie. Eén van de belangrijke pijlers om te testen voordat je een beslissing neemt, is hoe toekomstbestendig en innovatief deze leverancier eigenlijk is.

10 vragen om te stellen

Voor veel organisaties is dit geen gewone investering; je koopt rekruteringstechnologie als onderdeel van je langetermijnstrategie. Door een aantal gerichte vragen te stellen, kun je bepalen in hoeverre het bedrijf op de hoogte is van de laatste trends en ontwikkelingen.

1. Welke nieuwe functies of modules heeft jouw platform onlangs geïntroduceerd?

Een goede leverancier voegt regelmatig nieuwe functies toe om aan de veranderende behoeften van klanten te voldoen. Natuurlijk kan dit verschillen, afhankelijk van of het gaat om een op zichzelf staand beoordelingshulpmiddel of juist een platformtechnologie. Maar het principe blijft hetzelfde: is er onlangs iets nieuws toegevoegd, of draait de leverancier eigenlijk al jarenlang op dezelfde technologie?

2. Hoe houden jullie rekening met de nieuwste trends in recruitment, zoals AI en automatisering?

Hoewel AI niet per se een vereiste is, lijkt het soms wel die kant op te gaan. Innovatie omvat het omarmen van de nieuwste technologieën om het wervingsproces te verbeteren, dus ja, dat omvat ook AI. Aan de andere kant is automatisering wel van groot belang: zijn bepaalde processen in de technologie nog steeds handmatig? Vraag jezelf dan af: zal deze tool mijn recruitmentafdeling daadwerkelijk efficiënter maken?

3. Kunnen jullie voorbeelden geven van recente samenwerkingen of integraties met andere HR- of recruitmenttools?

Integratie is essentieel. Hoewel veel hulpmiddelen op zichzelf goed werken, is het handig als je niet alle waardevolle gegevens handmatig in een ATS hoeft in te voeren. Dus controleer altijd of de leverancier samenwerkt met andere platforms of leveranciers. Kort gezegd, doe de integratiecheck.

4. Hoe nemen jullie Diversiteit & Inclusie (D&I) en discriminatie in de productontwikkeling mee?

Als de tool gebruikmaakt van complexe algoritmes die het wervingsproces versnellen, is het van belang om te weten of er in de productontwikkeling rekening wordt gehouden met mogelijke discriminatie. Als afnemer ben je immers ook medeverantwoordelijk voor de technologie die je gebruikt.

5. Wat is jullie visie op de toekomst van recruitmenttechnologie en hoe vertalen jullie dit in concrete plannen?

Een duidelijke visie op de toekomst komt vaak overeen met een sterke motivatie om te innoveren. Als er weinig visie is op het vakgebied of als de leverancier niet goed op de hoogte lijkt van de huidige ontwikkelingen, is het misschien geen goede match. Wees dus kritisch.

6. Voldoen jullie helemaal aan de GDPR-richtlijnen?

Dataveiligheid en gegevensbescherming zijn misschien geen spannende onderwerpen, maar wel uitermate belangrijk bij de aanschaf van een tool. Hoe zorgt de leverancier ervoor dat de gegevens van kandidaten veilig en in overeenstemming met de wet worden beheerd? Hoewel veel Amerikaanse systemen mogelijk voldoen aan Amerikaanse wetgeving, kan dit anders beoordeeld worden onder de Europese GDPR.

7. Bieden jullie training en ondersteuning om ervoor te zorgen dat onze recruiters optimaal gebruik kunnen maken van jullie product?

Het kan er nog zo mooi uitzien, maar als het niet gebruiksvriendelijk is, is het voor niemand nuttig. Het is vooral belangrijk dat de tool goed te gebruiken is door eindgebruikers, zoals recruiters of hiring managers. In dit opzicht moet jouw leverancier je helpen met de juiste training en ondersteuning.

8. Hoe gebruiken jullie feedback van klanten om jullie product te verbeteren?

Het is één ding om feedback te verzamelen, maar wordt er ook daadwerkelijk iets met die feedback gedaan? Een innovatieve leverancier luistert naar klanten en past zich aan op basis van hun behoeften.

9. Zien jullie de aanschaf van de technologie als een eenmalige transactie of als een partnerschap?

Voelt het klantcontact meer als een eenmalige transactie, of vraagt de leverancier door naar wat jouw organisatie en recruitmentvraagstuk uniek maakt? Een van de belangrijkste zaken om te beoordelen is of dit een partnerschap of slechts een transactie zal worden.

10. Kunnen jullie concrete succesverhalen delen?

Iedere salesmedewerker kan zijn product aanprijzen, maar vraag altijd om concrete resultaten. Kan de leverancier specifieke succesverhalen delen om de werkelijke toegevoegde waarde van de tool of het product te laten zien?

Vorige

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

Volgende

5 rekruteringstools die ‘Blind Hiring’ mogelijk maken in Europa

Gerelateerde artikelen

Efficiëntere match tussen job en kandidaat dankzij ChatGPT op NOWJOBS
Zakennieuws

Efficiëntere match tussen job en kandidaat dankzij ChatGPT op NOWJOBS

30 november 2023
Jildert Huitema (ImpactWork): 'Nieuwe tech? Vraag om referenties'
Inspiratie

Jildert Huitema (ImpactWork): ‘Nieuwe tech? Vraag om referenties’

27 november 2023
Zorgt AI voor het einde van het traditionele cv? | AI in Recruitment #7 met Martyn Redstone
Podcast

Zorgt AI voor het einde van het traditionele cv? | AI in Recruitment #7 met Martyn Redstone

23 november 2023
Doe als Belgische rekruteerder mee met de Recruitment Tech Survey 2024
Survey

Doe als Belgische rekruteerder mee met de Recruitment Tech Survey 2024

20 november 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Efficiëntere match tussen job en kandidaat dankzij ChatGPT op NOWJOBS

Efficiëntere match tussen job en kandidaat dankzij ChatGPT op NOWJOBS

30 november 2023
Jildert Huitema (ImpactWork): 'Nieuwe tech? Vraag om referenties'

Jildert Huitema (ImpactWork): ‘Nieuwe tech? Vraag om referenties’

27 november 2023
Zorgt AI voor het einde van het traditionele cv? | AI in Recruitment #7 met Martyn Redstone

Zorgt AI voor het einde van het traditionele cv? | AI in Recruitment #7 met Martyn Redstone

23 november 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Van platformintegraties tot onconferenties: de drie belangrijkste rekruteringstrends van Patrick Boonstra voor 2024

Van platformintegraties tot onconferenties: de drie belangrijkste rekruteringstrends van Patrick Boonstra voor 2024

14 november 2023
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Volgende
5 rekruteringstools die 'Blind Hiring' mogelijk maken in Europa

5 rekruteringstools die 'Blind Hiring' mogelijk maken in Europa

Categorieën

  • Awards (3)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (100)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (5)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (19)
  • Inspiratie (13)
  • Interviews (46)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (102)
  • Podcast (25)
  • Recruitment Tech Landscape (2)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (3)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (31)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (21)

Recente artikelen

Efficiëntere match tussen job en kandidaat dankzij ChatGPT op NOWJOBS

Efficiëntere match tussen job en kandidaat dankzij ChatGPT op NOWJOBS

30 november 2023
Jildert Huitema (ImpactWork): 'Nieuwe tech? Vraag om referenties'

Jildert Huitema (ImpactWork): ‘Nieuwe tech? Vraag om referenties’

27 november 2023
Zorgt AI voor het einde van het traditionele cv? | AI in Recruitment #7 met Martyn Redstone

Zorgt AI voor het einde van het traditionele cv? | AI in Recruitment #7 met Martyn Redstone

23 november 2023
Doe als Belgische rekruteerder mee met de Recruitment Tech Survey 2024

Doe als Belgische rekruteerder mee met de Recruitment Tech Survey 2024

20 november 2023
Pieter Merlevede (House of Talents) reflecteert op Recruitment Tech Award-winst: 'best case'

Pieter Merlevede (House of Talents) reflecteert op Recruitment Tech Award-winst: ‘best case’

16 november 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Van platformintegraties tot onconferenties: de drie belangrijkste rekruteringstrends van Patrick Boonstra voor 2024

Van platformintegraties tot onconferenties: de drie belangrijkste rekruteringstrends van Patrick Boonstra voor 2024

14 november 2023
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
House of Talents en Taglayer winnen Recruitment Tech Awards 2023

House of Talents en Taglayer winnen Recruitment Tech Awards 2023

6 november 2023
Pieter Merlevede (House of Talents) reflecteert op Recruitment Tech Award-winst: 'best case'

Pieter Merlevede (House of Talents) reflecteert op Recruitment Tech Award-winst: ‘best case’

16 november 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2024
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Aanmelden
    • Locatie
    • 2022
  • Survey 2024
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Landscape 2024
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren