5 Belgische rekruteringstools die aan bod kwamen tijdens HR Tech Valley Pitch Night 2020

Op donderdagavond 6 februari trokken zo’n 100 mensen die geïnteresseerd zijn in HR-tools terug naar de schoolbanken van het Thomas More College in Antwerpen. Daar namen ze deel aan de HR Tech Valley Pitch Night 2020. Recruitmenttech.be was van de partij en maakte het volgende verslag.

HR tech for the employee experience

Op de eerste editie van de Pitch Night in 2017 telden we 30 bezoekers, die naar 7 pitches rond HR-tools kwamen luisteren. In de editie van 2020 was het aantal pitches verdubbeld(15) en kwamen er drie keer zoveel bezoekers over de vloer. Hans Mangelschots van HR Tech Valley vertelde in zijn openingswoord dat het evenement een perfecte weerspiegeling is van de missie waarmee de associatie HR Tech Valley indertijd werd opgericht, namelijk het samenbrengen van gebruikers en leveranciers van HR-tools.

Uitgebreid aanbod van tools

Tijdens de pitches kwam een uitgebreid gamma aan tools aan bod: van instructievideo’s over matchingtechnologie en microlearning-platform tot HR analytics tools. Vanzelfsprekend keek Recruitmenttech.be vooral uit naar de rekruteringsoplossingen.

Hieronder bespreken we 5 tools uit België die met rekrutering te maken hebben en die elk een pitch van 5 minuten voor hun rekening namen.

Kazi

Kazi bestaat al sinds 2015, maar werd tot dusver nog niet opgemerkt door onze redactie. Kazi is een wetenschappelijk gevalideerde test die de verwachtingen van de kandidaat tegenover de inhoud van de job beheert. De tool richt zich niet alleen het rekruteren, maar ook op het behouden van talent. Je kan Kazi als stand alone-tool gebruiken, maar ook integreren in rekruteringssystemen als Carerix en OTYS.

Gebruikers: o.a. Sweco, Cronos en Agoria
Kantoor: Antwerpen
Meer informatie: Kazi.co

TechWolf

TechWolf probeert de vaardigheden van kandidaten en medewerkers in kaart te brengen. Dat doet het via plug-and-play artificiële intelligentie aan HR-platforms. Het ondersteunt platforms bijvoorbeeld in het aanbieden van een gepersonaliseerde intelligente ervaring aan gebruikers en  het helpt (toekomstige) medewerkers om hun positie op de arbeidsmarkt te evalueren en te verbeteren. Speerpunten voor TechWolf zijn: het vinden van de juiste job voor elke werknemer, het combineren van actuele vaardigheden en ambities om een actieplan voor de toekomst op te stellen en het herkennen van datatrends.

Klanten: o.a. House of HR, InnoEnergy en Flexso
Kantoor: Gent
Meer informatie: TechWolf.be

Actonomy

Actonomy is een gevestigde naam als we het hebben over technologie op het vlak van searching en matching. Dankzij deze oplossing krijgen kandidaten betere zoekresultaten, waardoor ze ook meer geschikte jobs kunnen vinden. De tool zorgt er ook voor dat rekruteerders een betere match met kandidaten vinden in hun jobsystemen . Meer dan 30.000 rekruteerders wereldwijd maken gebruik van deze oplossing, die meer dan 1 miljard woorden bevat en jaarlijks 250.000 miljoen zoekopdrachten ontvangt.

Klanten: o.a. Addecco, Roularta  Media Group en ASAP.be
Kantoor: Zwijnaarde
Meer informatie: Actonomy.com

NakamaHR

Uit onderzoek van IBM blijkt dat de gemiddelde medewerker in een organisatie 7 kandidaten kent die geschikt zijn voor een openstaande vacature. NakamaHR, in 2019 een van de winnaars van de startup-pitch van Demo_Day in Nederland, biedt een complete oplossing als het gaat om een referral rekrutering die verder gaat dan tools. Daartoe creëert het bedrijf een op maat gemaakte referral-strategie, die vervolgens met een zelf ontwikkelde tool wordt gedigitaliseerd. NakamaHR biedt een oplossing voor administratie, communicatie en beloning bij referral rekrutering.

Klanten: o.a. Edco Jobs, Solventure en Syngenia
Kantoor: Zaventum
Meer informatie: NakamaHR.eu

Social Seeder

Je medewerkers zijn de beste ambassadeurs als je hen tenminste de kans daartoe geeft. Social Seeder is een tool om aan employer branding te doen via het ambassadeurschap van de eigen medewerkers. Oorspronkelijk richtte het bedrijf zich vooral op marketing, maar inmiddels bestaat 80% van de activiteiten uit het helpen van organisaties om hun employer brand te versterken via employee engagement. De echte kracht van deze tool bevindt zich onder de motorkap, want ze excelleert in het meetbaar maken van het ambassadeurschap. Van bereik tot engagement.

Klanten: o.a. SD Worx, ING en GO!
Kantoor: Vilvoorde
Meer informatie: Socialseeder.com

Foto credits: HR Tech Valley

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here