• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Podcasts
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Vorige edities
  • E-mail update
  • Benchmark 2025Vul nu in!
  • Landscape 2025
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Podcasts
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Vorige edities
  • E-mail update
  • Benchmark 2025Vul nu in!
  • Landscape 2025
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
6 tips voor een sterke jobsite: van tweetaligheid tot technische perfectie

6 tips voor een sterke jobsite: van tweetaligheid tot technische perfectie

12 november 2024
in Insights
Reading Time: 3 mins read
Tags: BelgiëJobsiterekruteringssiteSEOstrategiewerkenbij
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Een professionele jobsite is geen luxe, maar een noodzaak. Hoe maak je nu een rekruteringssite die niet alleen talent aantrekt, maar ook aansluit bij de Belgische tweetalige realiteit? Wij zetten zes tips op een rij.

1. Taalstrategie als fundamentele basis

De Belgische context vereist een doordachte taalstrategie. Een tweetalige aanpak is cruciaal, maar ga verder dan alleen maar tekst vertalen. Stem je contentstrategie af op de culturele nuances van beide taalgebieden. Gebruik ‘recrutement’ en ‘rekrutering’, ‘aanwerving’ en ‘embauche’ op een natuurlijke manier. Ontwikkel bijvoorbeeld aparte landingspagina’s voor Nederlandstalige en Franstalige kandidaten, met content die resoneert met hun specifieke verwachtingen en cultuur.

2. Employer branding met lokale flair

Een sterke employer brand gaat verder dan algemene bedrijfswaarden. Toon hoe je organisatie zich verankert in de context van de kandidaat. Deel authentieke én representatieve verhalen van medewerkers uit verschillende regio’s en taalgebieden, zodat je ervoor zorgt dat een kandidaat zich kan herkennen.

3. Mobile-first en technisch performant

De technische basis moet vlekkeloos zijn. De drang om verbonden te blijven is onontkoombaar. Het feit dat 73% van de werknemers actief op zoek gaat naar nieuwe berichten, zonder dat ze worden gewaarschuwd, onderstreept hoe diep smartphones geworteld zijn in onze routines. Datzelfde geldt voor de manier waarop baanzoekers solliciteren. Zorg dus voor snelle laadtijden, een responsive design dat werkt op álle apparaten, eenvoudige, mobile-friendly formulieren én geoptimaliseerde bestandsgroottes voor video’s en afbeeldingen

4. Doelgroepgerichte user experience

Een gegeven, maar toch goed komt te benoemen: ken je doelgroepen en pas je jobsite daarop aan.  Ondanks de afgezwakte aanwervingsdynamiek kampt toch 80% van de Belgische werkgevers met vacatureproblemen. Bijna één op vijf (17%) geeft zelfs aan grote moeilijkheden te ondervinden om de juiste profielen te vinden. Goed dus om te weten: wat zijn de belangrijkste pullfactoren voor jouw doelgroep?

Creëer verschillende gebruikerspaden die aansluiten bij diverse doelgroepen.

Kun je wel spreken over één doelgroep? Een technisch ingenieur wil immers hele iets anders zien en lezen dan een potentiële communicatiemedewerker. Creëer verschillende gebruikerspaden die aansluiten bij deze diverse doelgroepen. Bied relevante content aan op het juiste moment in hun sollicitatiereis.

5. SEO-optimalisatie voor de Belgische markt

Wil je beter vindbaar zijn op Google? Begin dan met een ‘keyword research’ om te ontdekken welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jouw doelgroep. Vul vervolgens SEO-proof metadata in bij je jobsite-instellingen, zoals een titel en beschrijving met de relevante keywords. Zorg ervoor dat deze woorden ook terugkomen in de titels en teksten van je vacatures.

Daarnaast kan linkbuilding je jobsite versterken; zorg dat autoritaire sites naar jouw site linken.

Een eigen domein voor je jobsite, zoals jobs.bedrijfsnaam.be, helpt eveneens je zichtbaarheid te vergroten. Daarnaast kan linkbuilding je jobsite versterken; zorg dat autoritaire sites naar jouw site linken.

6. Interactieve elementen met culturele sensitiviteit

Maak je site interactief en houd daarbij rekening met de culturele voorkeuren van je publiek. Zorg bijvoorbeeld voor een chatbot die beide landstalen vlot beheerst en waarmee kandidaten in hun eigen taal kunnen communiceren. Voeg cultuurfit-tests toe die afgestemd zijn op de Belgische werkcontext en speel hiermee in op de waarden en normen die voor kandidaten belangrijk zijn.

De sleutel tot succes? Blijf je site continu optimaliseren op basis van gebruikersdata en feedback.

Laat video-testimonials zien van medewerkers uit verschillende regio’s om zo een diverse werksfeer te illustreren. Denk ook aan virtual office tours die de verscheidenheid aan werkplekken binnen je organisatie visueel maken en een inclusieve werkomgeving benadrukken. De sleutel tot succes? Blijf je site continu optimaliseren op basis van gebruikersdata en feedback.

Vorige

Meet waar jouw rekruteringstechnologie staat met de Recruitment Tech Benchmark 2025

Volgende

Patrick Joosten nieuwe Sales Director bij HRlinkIT: ‘We willen stappen zetten’

Gerelateerde artikelen

De ’three-year itch’: waarom retentietechnologie onmisbaar is voor Belgische werkgevers (1/2)
Insights

Retentietechnologie: praktische tools om de ’three-year itch’ te doorbreken (2/2)

18 juni 2025
De ’three-year itch’: waarom retentietechnologie onmisbaar is voor Belgische werkgevers (1/2)
Insights

De ’three-year itch’: waarom retentietechnologie onmisbaar is voor Belgische werkgevers (1/2)

1 mei 2025
Van PDF naar realtime data: ‘Assessment is veel meer dan een losstaande test’
Insights

Van PDF naar realtime data: ‘Assessment is veel meer dan een losstaande test’

16 december 2024
Meerendeel Belgische bedrijven worstelt met overzicht softwaregebruik
Insights

Meerendeel Belgische bedrijven worstelt met overzicht softwaregebruik

10 september 2024

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Er kan worden ingezonden voor de Benelux Recruitment Tech Awards 2025

Er kan worden ingezonden voor de Benelux Recruitment Tech Awards 2025

15 juli 2025
Steven Pyck (Sympl): ‘HR-teams de sleutels geven om zelf kandidaten te vinden’

Steven Pyck (Sympl): ‘HR-teams de sleutels geven om zelf kandidaten te vinden’

8 juli 2025
Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

2 juli 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

2 juli 2025
Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

19 juni 2025
Volgende
Patrick Joosten nieuwe Sales Director bij HRlinkIT: 'We willen stappen zetten'

Patrick Joosten nieuwe Sales Director bij HRlinkIT: 'We willen stappen zetten'

Categorieën

  • Awards (5)
  • Bots & voice (2)
  • Case (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (136)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (10)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (32)
  • Inspiratie (17)
  • Interviews (58)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (164)
  • Podcast (32)
  • Recruitment Tech Landscape (3)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (5)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (27)
  • Trends (18)
  • Uitgelicht (1)
  • Video (32)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (22)

Recente artikelen

Er kan worden ingezonden voor de Benelux Recruitment Tech Awards 2025

Er kan worden ingezonden voor de Benelux Recruitment Tech Awards 2025

15 juli 2025
Steven Pyck (Sympl): ‘HR-teams de sleutels geven om zelf kandidaten te vinden’

Steven Pyck (Sympl): ‘HR-teams de sleutels geven om zelf kandidaten te vinden’

8 juli 2025
Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

2 juli 2025
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Focus op kandidaat én recruiter bij digitalisering rekrutering’

Jaron Schaillée (Minggo): ‘Focus op kandidaat én recruiter bij digitalisering rekrutering’

24 juni 2025
Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

19 juni 2025

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

2 juli 2025
Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

19 juni 2025
Leuvense startup Spott hervormt rekrutering met AI en menselijke touch

Leuvense startup Spott hervormt rekrutering met AI en menselijke touch

18 februari 2025
BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

26 mei 2025

© 2020-2024 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Podcasts
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Vorige edities
  • E-mail update
  • Benchmark 2025
  • Landscape 2025
  • Agenda
    • Evenement toevoegen

© 2020-2024 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Dagen
Uren
Minuten
Seconden

VERLENGD: TOT EN MET 10 APRIL

Gratis aanmelden

Demo_Day 2025

Ontdek gratis de nieuwste trends & tools voor jouw rekrutering op donderdag 24 april in Mechelen

arrow-icon-size3 Gratis aanmelden
arrow-icon-size3 Meer info