Op zoek naar een manier om een employee advocacy programma in jouw organisatie te implementeren om het ambassadeurschap van jouw medewerkers te versterken? In dit artikel tonen we je 9 tools die de employee advocacy in jouw bedrijf een boost kunnen geven.
Tools
Employee advocacy software helpt bedrijven om hun werknemers te betrekken bij het delen van merkcontent en informatie via sociale kanalen. Met deze tools kunnen bedrijven vooraf goedgekeurde contentbibliotheken samenstellen waartoe hun werknemers toegang hebben om deze te delen via mobiel, e-mail of sociale media. Veel van deze tools bieden gamification-functies om een hoger deelvolume onder werknemers te bevorderen.
1. Social Seeder
Social Seeder biedt een combinatie aan van methodologie en SaaS oplossingen dat organisaties helpt om impact te creëren dankzij een “engaged workforce.” Ondertussen bieden meer dan 250 organisaties hun vertrouwen aan Social Seeder. De tool maakt het zeer eenvoudig om jou relevante content te laten delen door jouw medewerkers via alle socialemediakanalen. In volgende demo legt CEO Patrick De Pauw uit hoe hun tool werkt.
2. Soworker
Soworker is een employee advocacy platform waarmee een organisatie op eenvoudige wijze socialmediacontent kan klaarzetten voor de eigen medewerkers zodat zij deze content met één klik kunnen delen binnen hun eigen netwerk op social media. Het werkt als volgt; de marketingmanager en/of HR-manager zet een bericht klaar en bepaalt op welke socialmediakanalen het gedeeld mag worden. De medewerkers ontvangen een pushnotificatie via de app en/of een e-mailnotificatie dat er nieuw bericht klaar staat om te delen. Indien gewenst kan de medewerker het bericht nog aanpassen en van een personal touch voorzien. Vervolgens bepaalt de medewerker op welke platformen hij of zij het bericht deelt. Het resultaat is een veel groter bereik op social media binnen een relevant netwerk.
3. LinkedIn Elevate
LinkedIn Elevate zorgt ervoor dat je gemakkelijk inhoud kan vinden en delen die geselecteerd is door de experts van je bedrijf. Met deze tool kan je erop vertrouwen dat je waardevolle, relevante artikelen en inzichten deelt die door jouw netwerk zullen worden gewaardeerd. Als je regelmatig content deelt, zal jouw profiel tot 6 keer meer worden bekeken op LinkedIn.
4. Smarp
Meer dan 300 bedrijven over de hele wereld vertrouwen op Smarp om hen te helpen hun mensen beter te informeren en te betrekken. Met Smarp kunnen bedrijven gepersonaliseerde content creëren, bundelen en automatisch leveren aan iedere werknemer, terwijl ze ook in staat zijn om geselecteerde berichten extern te versterken. Het resultaat is een verhoging van de winstgevendheid en de retentiegraad van het personeel door een betere afstemming van doelstellingen en visie, verbeterde werknemerservaring & productiviteit, en echte merkversterking.
5. Postbeyond
PostBeyond is een platform voor employee advocacy en social selling, waar marketeers hun medewerkers kunnen activeren en betrekken om namens hun merk content te delen met hun sociale netwerken.
Meer dan 100 klanten over de hele wereld gebruiken PostBeyond om de zichtbaarheid van hun merk te verbeteren, gekwalificeerde leads te genereren, thought leadership te verwerven en een employer brand op te bouwen.
6. Sociabble
Sociabble is een mobile-first bedrijfsoplossing voor interne communicatie, employee advocacy, en employee engagement. Hun platform verzamelt content afkomstig van officiële bedrijfskanalen en curatieplatformen, evenals content voorgesteld door platformgebruikers (UGC) en beheerders. De content wordt gepersonaliseerd en georganiseerd in themakanalen en kan worden bekeken op mobiele apparaten, desktops, en sociale netwerken van bedrijven. De geautoriseerde content kan met één klik worden gedeeld op de sociale mediaprofielen van de gebruiker.
7. EveryoneSocial
EveryoneSocial is een platform voor employee advocacy, social selling en werknemerscommunicatie. Of je nu jouw naamsbekendheid wilt vergroten, meer gekwalificeerde leads wilt genereren, jouw verkoopteam beter wilt faciliteren, de betrokkenheid van jouw medewerkers wilt verbeteren, een community op de werkvloer wilt creëren en interne communicatie wilt bevorderen, of toptalent wilt aantrekken en behouden, EveryoneSocial kan worden ingezet voor teams van 150 tot meer dan 50.000 werknemers.
8. PostSpeaker
Met PostSpeaker kan je het socialmediabereik van je collega’s of ambassadeurs bundelen tot één krachtige stem en breng je boodschap automatisch onder de aandacht van al hun volgers en connecties. Maak je bericht, plan het in en publiceer automatisch naar de accounts van jouw medewerkers. Op Facebook, LinkedIn en Twitter. Tegelijk of verspreid over de tijd.
9. Hootsuite Amplify
Met meer dan 16 miljoen gebruikers wereldwijd is Hootsuite een van de populairste platforms voor het beheer van sociale media. Hootsuite Media is een webgebaseerd socialmediamanagement platform dat bedrijven en organisaties in staat stelt om samen te werken aan socialmedia-initiatieven via meerdere platformen. Beheer van sociale netwerken, samenwerking tussen teams/bedrijven en beheer van aangepaste/sociale media zijn allemaal functies van Hootsuite.
Meer weten over employee advocacy?
In het vorige artikel legde we uit wat employee advocacy is binnen recruitment en hoe tools hierbij kunnen helpen.
Bronnen: Recruitmenttech, Influencermarketinghub, G2, Shanebarker, Rallyrecruitmentmarketing