Actonomy, leverancier van geavanceerde HR-software, breidt haar aanbod uit met een nieuwe functie voor automatisch updaten van kandidaten profielen. Het resultaat? Tot 50% meer matches voor kandidaten, zo meldt Filip De Geijter, CEO van Actonomy.
Slapende kandidaten voorkomen
In de huidige arbeidsmarkt zijn werkgevers voortdurend op zoek naar talentvolle kandidaten om aan hun teams toe te voegen. Maar het vinden van geschikte kandidaten is slechts het begin van het proces. “Het is net zo belangrijk om ervoor te zorgen dat kandidaatprofielen in een ATS/CRM up-to-date blijven, zodat werkgevers een volledig en accuraat beeld hebben van hun vaardigheden en ervaring”, stelt Actonomy. “Dat voorkomt slapende kandidaten die niet meer beschikbaar komen voor tewerkstelling.”
Automatische updates
Die slapende kandidaten is precies wat Actonomy wil oplossen, aan de hand van automatische updates van kandidatenprofielen. Het systeem zoekt automatisch naar recente informatie over kandidaten op internet – dé plaats waar kandidaten hun profiel bijwerken – en voegt deze gegevens toe aan hun profielen in je ATS/CRM. Hierdoor wordt het gemakkelijker voor werkgevers om up-to-date informatie over kandidaten te vinden en te gebruiken.
“Dit leidt tot een 30% hogere return op de investering in eigen kandidaten en 50% meer matches voor kandidaten en dus ook meer re-activatie van kandidaten.”
“We zijn verheugd om deze nieuwe functie aan ons aanbod toe te voegen aangezien heel wat handmatig werk niet meer nodig is”, zegt Filip De Geijter, CEO van Actonomy. “Door automatisch kandidaatprofielen bij te werken met relevante gegevens die op internet worden gevonden, helpen we onze klanten om hun kandidatenbestand up-to-date te houden. Dit leidt tot een 30% hogere return op de investering in eigen kandidaten en 50% meer matches voor kandidaten en dus ook meer re-activatie van kandidaten.”
Enorme besparingen
“Na testen op miljoenen profielen bij klanten, toont aan dat we gemiddeld meer dan de helft profielen updaten in een ATS/CRM systeem”, zegt De Geijter. “Als je de kost kent per acquisitie van een nieuw profiel, dan weet je meteen dat dit een enorme besparing betekent voor een bedrijf/kantoor.”
Wat betreft de roadmap voor de rest van 2023, verwacht De Geijter dat het bedrijf zich blijft focussen om innovatie te blijven inzetten om HR-software te ontwikkelen die rekrutering en sourcing eenvoudiger maakt. “Het gevolg is een grotere tevredenheid bij kandidaten en een verhoging van de ROI voor het staffingbedrijf.”