• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2024
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Aanmelden
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2024
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Aanmelden
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Bas van de Haterd: ‘AI is een gamechanger voor personalisering in rekruteringsproces'

Bas van de Haterd: ‘AI is een gamechanger voor personalisering in rekruteringsproces’

7 september 2023
in Video
Reading Time: 2 mins read
Tags: AIArtificial IntelligenceBas van de Haterdinterviewvideo
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

De tijd van sjablonen voor kandidaatinteracties is voorbij, zo stelt Bas van de Haterd in een video-interview. ‘Nu maakt AI zeer gepersonaliseerde berichten mogelijk die relaties tussen rekruteerders en kandidaten alleen maar bevorderen.’

Van Amsterdam tot Sydney

Bas van de Haterd heeft er in Nederland inmiddels meer dan 17 jaar onderzoek opzitten naar alles wat te maken heeft met werken-bijsites, de verwachtingen van kandidaten én hoe bedrijven van elkaar kunnen leren om succesvolle, internationale carrièresites te bouwen. Want, zoals altijd nog geldt: in de race om talent telt iedere minuut in het sollicitatieproces. Terwijl hij geregeld de wereld over reist om zijn uitgebreide kennis te delen met rekruteerders en TA-leiders op diverse conferenties en evenementen, werd óók Australië één van de bestemmingen. Zodoende dook Van de Haterd in de ins en outs van de Australische arbeidsmarkt.

Trager proces in Australië

Wat constateert Van de Haterd dan als belangrijkste verschillen tussen de Nederlandse én de Australische arbeidsmarkt? Die time-to-apply is in buurland Nederland gemiddeld een stuk sneller dan in Australië, zo constateerde Van de Hatend. “In Nederland kan bijvoorbeeld meer dan de helft van de kandidaten binnen twee minuten solliciteren. Datzelfde proces duurt in Australië gemiddeld meestal meer dan vijf minuten.”

En ook meer ghosting 

Terwijl ZipRecruiter ontdekte dat veel werkzoekenden er niet voor terugdeinzen om het contact met rekruteerders te verbreken — uit het onderzoek bleek dat 22% een potentiële werkgever tijdens het sollicitatieproces had geghosted — gebeurt hetzelfde andersom. “Het aantal mensen dat geghost wordt in Australië is véél meer. Ook al hebben we in Nederland net een recordaantal bereikt, het is nog maar de helft van de hoeveelheid in Australië.”

Een ander fascinerend verschil dat Van de Haterd constateerde was de mate van communicatie en sollicitatietips die aan kandidaten worden aangeboden. “In Australië is het gebruikelijk dat rekruteerders kandidaten vragen hoe ze het liefst benaderd willen worden, per e-mail, sms of telefonisch. Daarentegen gebruikt slechts 3% van de Nederlandse rekruteerders die aanpak. Verder geeft een kwart van de Australische bedrijven sollicitatietips, waarin wordt aangegeven wat de ideale methode is voor kandidaten om te solliciteren. In Nederland bleek dit echter minder dan 10% te zijn.”

‘AI is een gamechanger’ 

Terwijl het landschap van rekrutering én de bijbehorende technologie de nodige veranderingen meemaakt, ziet Van de Haterd AI als grote gamechanger. “Ik denk dat AI in staat is om alles wat we doen te veranderen. Het kan de manier waarop we zaken doen – en zelfs bedrijfsmodellen – volledig herschrijven. Er zijn nu dingen mogelijk én schaalbaar die dat voorheen niet waren.”

Nu AI steeds verder oprukt, ziet Van de Haterd vooral een rol voor AI in het creëren van gepersonaliseerde interacties met kandidaten. “In het verleden waren sjablonen de norm voor communicatie, maar nu maakt AI zeer gepersonaliseerde berichten mogelijk die sterkere relaties tussen rekruteerders en kandidaten bevorderen. “In ons tijdperk maakten we overal sjablonen voor. Maar nu kunnen we gewoon berichten maken zonder sjabloon, die óók nog eens meer gepersonaliseerd zijn dan ooit. Dat is een groot verschil.”

Vorige

Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23

Volgende

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Gerelateerde artikelen

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines
Nieuws

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

27 september 2023
5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten
Insights

5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten

19 september 2023
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups
Interviews

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

12 september 2023
Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23
Nieuws

Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23

5 september 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

27 september 2023
5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten

5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten

19 september 2023
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

12 september 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

12 september 2023
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Volgende
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Categorieën

  • Awards (2)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (99)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (5)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (15)
  • Inspiratie (10)
  • Interviews (45)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (98)
  • Podcast (24)
  • Recruitment Tech Landscape (2)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (2)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (30)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

27 september 2023
5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten

5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten

19 september 2023
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

12 september 2023
Bas van de Haterd: ‘AI is een gamechanger voor personalisering in rekruteringsproces'

Bas van de Haterd: ‘AI is een gamechanger voor personalisering in rekruteringsproces’

7 september 2023
Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23

Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23

5 september 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

12 september 2023
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Pieter Van Hemele (Talentus): ‘Technologie maakt het rekruteringsproces nog niet 1 op 1 digitaal’

Pieter Van Hemele (Talentus): ‘Technologie maakt het rekruteringsproces nog niet 1 op 1 digitaal’

30 juni 2022
Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23

Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23

5 september 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2024
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Aanmelden
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren