In Bolier Talks Tech, een nieuwe show op recruitmenttech.com, delen recruitmentexpert en host René Bolier en een gast inzichten, tips en tricks over verschillende onderwerpen met betrekking tot recruitment en technologie. Het onderwerp van deze eerste aflevering is hoe je een recruitment marketing technologie stack opbouwt.
Gast: Jeffrey Hamelink
De eerste gast van René Bolier is marketing tech expert Jeffrey Hamelink. Hij is medeoprichter van het internationale groei- en automatiseringsbureau Direct Impact en heeft 15 jaar ervaring opgedaan in het werken voor organisaties als Coolblue, bol.com, Samsung, Maandag, Techsharks, Career Control, Velox, Van Nes & Plaisier.
Recruitment marketing tech stack
René Bolier en Jeffrey Hamelink bespreken in onderstaande video over het opbouwen van een recruitment marketing tech stack. Hoe pas je het toe, wat is het voordeel en wat zijn de belangrijkste tips en tricks die je kunt gebruiken bij het bouwen van een recruitment marketing stack? “Het gaat niet om het verzamelen van gegevens of het opzetten van workflows, het gaat om het integreren van uw tools en het verrijken van de juiste gegevens zodat u bruikbare inzichten krijgt met bedrijfsfocus”, legt Jeffrey uit.
Focus op winst
Als een recruitment marketeer moet je altijd focussen op een succesvol bedrijf. Je spendeert geld in tools en uiteindelijk wil je weten hoe dit geld inkomsten genereerd, een goede contributiemarge dus, zegt Jeffrey. “Wat je ziet in de praktijk is dat veel marketeers focussen op kandidaten, clicks en views. Heel interessant, maar uiteindelijk zijn ze substatistieken. Wanneer we werken met bedrijven starten we met het opzetten van een True KPI en meten we de meest belangrijke statistieken. Uiteindelijk zoeken we naar de kanalen die de meeste winst binnenhalen.” In de video en de podcast hieronder gaan René en Jeffrey dieper in op de materie en bespreken ze concrete voorbeelden van een recruitment marketing tech stack.