Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad logisch: het karakter van een kandidaat moet passen bij het karakter van een organisatie. En toch is dit iets wat vaak over het hoofd wordt gezien, merkt Broes Sanders, Online Product Manager bij Roularta Media Group, op. Tijdens zijn sessie op het Recruitment Tech Event 2019 ging hij dieper op dit thema in.
Matches
Roularta Media is een van de grootste mediabedrijven in België. Broes Sanders vervult er een pioniersrol: hij maakt bij een klassieke jobboard een echte pre-screening mogelijk. Hij zoekt niet enkel overeenkomsten op basis van ‘harde criteria’, maar kijkt ook naar matches op basis van corporate culture.
Karakter
Tijdens zijn breakout-sessie op 21 november 2019 in Amsterdam vertelde hij de aanwezigen hoe het ‘standaard semantisch matchen’ van jobs en kandidaten een extra dimensie krijgt. Door ook rekening te houden met de bedrijfscultuur krijg je duidelijk zicht op de match tussen kandidaat, job en bedrijf. “Ik hoop dat ze overtuigd zijn van het belang van cultural fit. Het is belangrijk dat het karakter van de kandidaat past bij het karakter van de organisatie. Deze zaken staan al heel lang los van elkaar, maar eigenlijk horen ze samen. Wij brengen beide elementen op een slimme manier bij elkaar.” In onderstaande video vertelt Broes Sanders er meer over.