• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Podcasts
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Vorige edities
  • E-mail update
  • Benchmark 2025Vul nu in!
  • Landscape 2025
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Podcasts
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Vorige edities
  • E-mail update
  • Benchmark 2025Vul nu in!
  • Landscape 2025
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Custom GPT’s voor rekrutering: zo werkt het

Custom GPT’s voor rekrutering: zo werkt het

20 maart 2024
in Nieuws
Reading Time: 3 mins read
Tags: ActonomyAIChatGPTcustom gpt'sFilip De Geijtergpt's
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Met de komst van custom GPT’s kunnen er toepassingen gebouwd worden voor specifieke aanwervingsdoeleinden. FIlip de Geijter was er met Actonomy als één van de eersten bij. ‘Recruiters hoeven zich geen zorgen meer te maken over de technische kant van het verhaal. Met een custom GPT kunnen zij gemakkelijk en snel de vereiste skills identificeren.’

Custom GPT’s

Het is alweer anderhalf jaar geleden dat ChatGPT werd geïntroduceerd. Voor recruiters was (en is) het moeilijk te bevatten hoe de Generatieve AI-tool van Open AI aanwervingsprocessen nu écht kon stroomlijnen met slechts enkele eenvoudige commando’s. Intussen heeft OpenAI heeft de lat weer hoger gelegd, met de update van november is het mogelijk om het systeem te ‘customizen’ met specifieke wervingsdata. Oftewel: custom GPT’s.

“Deze innovatie opent de deur voor gepersonaliseerde AI-assistentie, waardoor individuen hun aangepaste GPT’s met anderen kunnen delen.”

“Deze GPT’s stellen gebruikers in staat om een ChatGPT-variant op maat te maken voor specifieke behoeften of taken, waardoor de bruikbaarheid ervan in het dagelijks leven, op het werk of thuis wordt vergroot”, aldus OpenAI. Door GPT’s aan te passen, kunnen gebruikers hulpmiddelen creëren die assistentie bieden bij het leren van nieuwe spellen, het onderwijzen van kinderen in wiskunde, of zelfs bij creatieve taken zoals het ontwerpen van stickers. Deze innovatie opent de deur voor gepersonaliseerde AI-assistentie, waardoor individuen hun aangepaste GPT’s met anderen kunnen delen.”

Custom GPT’s voor recruitment

Dat fenomeen sijpelt nu ook door naar de rekruteringsmarkt, met nieuwe specifieke toepassingen die wellicht beter werken dan een gratis account van ChatGPT. “Een custom GPT laat toe om enerzijds een set van prompts te definiëren, zodat een gebruiker dat zelf niet meer moet doen”, vertelt Filip de Geijter van Actonomy. “Om zo een bepaalde taak uit te voeren en anderzijds om rekening te houden met de context waar je werkt.”

“Een custom GPT laat toe om enerzijds een set van prompts te definiëren, zodat een gebruiker dat zelf niet meer moet doen.”

Geen promptkennis meer nodig

Met Actonomy creëerde De Geijter een eigen custom GPT, die op eenvoudige manier skills kan extraheren van vacatures en cv’s. “In de custom GPT kan je dus verschillende stappen definiëren om tot een taak te komen, zodat de gebruiker ervan dat zelf niet meer moet doen. Het is dus een deel toevoegen van ‘prompt intelligentie’, om het de gebruiker gemakkelijker te maken om gebruik te maken van GPT zonder dat hij of zij de kennis heeft om zelfs prompts te bepalen.”

Actonomy meldt tot 50% meer matches dankzij automatische updates kandidaatprofielen
Filip De Geijter

“In de custom GPT kan je dus verschillende stappen definiëren om tot een taak te komen, zodat de gebruiker ervan dat zelf niet meer moet doen.”

Het voordeel is dan ook duidelijk, zoals De Geijter het stelt: gebruikersgemak. “De custom GPT is een entrylevel-toepassing om snel uniforme soft en hard skills van profielen te bepalen. Wij gebruiken GPT en verschillende andere LLM’s in onze AI-stack. Je hebt dan ook de mogelijkheid om de custom GPT uit te breiden met de volledige suite van AI-toepassingen en mogelijkheden van Actonomy.”

Ontwikkelproces niet al te ingewikkeld 

Het creatieproces was ook niet te ingewikkeld. “OpenAI heeft het goed voor elkaar en voor een ervaren prompt engineer is het behoorlijk snel te realiseren”, aldus de Geijter. Maar hoe weet hij of zijn creatie een succes is? “OpenAI geeft enerzijds metrics over het gebruik, maar dat is nog beperkt. De volledige store is nog relatief jong. We gaan ervan uit dat het zal evolueren en dat gebruikers meer de weg naar de store gaan vinden.”

Grotere acceptatie in de markt 

De custom GPT past dan ook perfect in de overkoepelende missie van De Geijter en Actonomy. “Wij zijn altijd sterk bezig geweest met AI maar op een manier dat het voor de gebruiker transparant en uitlegbaar blijft. De komst van GPT — en andere LLM’s — heeft ervoor gezorgd dat de acceptatie in de markt groter is geworden en dat een deel van de gebruikers meer interesse hebben in AI.  Recruiters hoeven zich geen zorgen meer te maken over de technische kant van het verhaal. Met een custom GPT zoals die van ons kunnen zij gemakkelijk en snel de vereiste skills identificeren.”

“Recruiters hoeven zich geen zorgen meer te maken over de technische kant van het verhaal. Met een custom GPT zoals die van ons kunnen zij gemakkelijk en snel de vereiste skills identificeren.”

Tegelijkertijd vindt De Geijter het belangrijk om realistisch te blijven over de inzet van AI in het aanwervingsproces. “AI lost niet alles op en daar moeten we blijven over waken dat de juiste perceptie gecreëerd wordt. Onze missie bestaat er dan ook in om AI-toepassingen te blijven ontwikkelen om het recruitment en selectieproces te vereenvoudigen, maar dan op een manier dat AI zinvol, correct en transparant ingezet wordt. Waarbij de aspecten zoals bias, inclusie in de juiste context en met respect voor het individu worden toegepast.”

Vorige

AI-rekruteringstools kunnen de beste sollicitanten buitensluiten

Volgende

Demo_Day stelt met trots de vijf nieuwe partners voor

Gerelateerde artikelen

Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz
Nieuws

Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

19 juni 2025
Belgische AI-startup Spott haalt € 2,8 miljoen op voor recruitmentplatform
Nieuws

Belgische AI-startup Spott haalt € 2,8 miljoen op voor recruitmentplatform

28 mei 2025
AI-technologie versterkt effectiviteit van rekrutering, toont Stanford-onderzoek
Nieuws

AI-technologie versterkt effectiviteit van rekrutering, toont Stanford-onderzoek

5 mei 2025
Dit is het programma van Recruitment Tech Demo_Day op 24 april 2025
Nieuws

Dit is het programma van Recruitment Tech Demo_Day op 24 april 2025

16 april 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Steven Pyck (Sympl): ‘HR-teams de sleutels geven om zelf kandidaten te vinden’

Steven Pyck (Sympl): ‘HR-teams de sleutels geven om zelf kandidaten te vinden’

8 juli 2025
Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

2 juli 2025
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Focus op kandidaat én recruiter bij digitalisering rekrutering’

Jaron Schaillée (Minggo): ‘Focus op kandidaat én recruiter bij digitalisering rekrutering’

24 juni 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

2 juli 2025
Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

19 juni 2025
Volgende
Demo_Day stelt met trots de vijf nieuwe partners voor

Demo_Day stelt met trots de vijf nieuwe partners voor

Categorieën

  • Awards (4)
  • Bots & voice (2)
  • Case (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (136)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (9)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (32)
  • Inspiratie (17)
  • Interviews (58)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (164)
  • Podcast (32)
  • Recruitment Tech Landscape (3)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (5)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (27)
  • Trends (18)
  • Uitgelicht (1)
  • Video (32)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (22)

Recente artikelen

Steven Pyck (Sympl): ‘HR-teams de sleutels geven om zelf kandidaten te vinden’

Steven Pyck (Sympl): ‘HR-teams de sleutels geven om zelf kandidaten te vinden’

8 juli 2025
Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

2 juli 2025
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Focus op kandidaat én recruiter bij digitalisering rekrutering’

Jaron Schaillée (Minggo): ‘Focus op kandidaat én recruiter bij digitalisering rekrutering’

24 juni 2025
Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

19 juni 2025
De ’three-year itch’: waarom retentietechnologie onmisbaar is voor Belgische werkgevers (1/2)

Retentietechnologie: praktische tools om de ’three-year itch’ te doorbreken (2/2)

18 juni 2025

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

Lander Degreve (Spott): ‘We willen het beste ATS voor recruiters op aarde neerzetten’

2 juli 2025
Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

Prato zet stap in consolidatie Belgische HR-techmarkt met meerderheidsovername Dileoz

19 juni 2025
Leuvense startup Spott hervormt rekrutering met AI en menselijke touch

Leuvense startup Spott hervormt rekrutering met AI en menselijke touch

18 februari 2025
BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

BREAKING: Nima Chitgar haalt met Saply €300k op: ‘We willen bouwen aan onze tech’

26 mei 2025

© 2020-2024 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Podcasts
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Vorige edities
  • E-mail update
  • Benchmark 2025
  • Landscape 2025
  • Agenda
    • Evenement toevoegen

© 2020-2024 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Dagen
Uren
Minuten
Seconden

VERLENGD: TOT EN MET 10 APRIL

Gratis aanmelden

Demo_Day 2025

Ontdek gratis de nieuwste trends & tools voor jouw rekrutering op donderdag 24 april in Mechelen

arrow-icon-size3 Gratis aanmelden
arrow-icon-size3 Meer info