Ook de wereld van rekrutering heeft af te rekenen met het COVID-19 coronavirus. Sollicitaties via video, medewerkers die van thuis uit werken en via video moeten vergaderen. We vroegen aan leveranciers van rekruteringstechnologie hoe zij met deze situatie omgaan.
Maatregelen
Iedereen krijgt op de ene of andere manier wel te maken met de gevolgen van het coronavirus. Recruitment Tech vroeg zich af hoe leveranciers van rekruteringstechnologie zich op deze nieuwe situatie voorbereiden en hoe ze ermee omgaan. Hoe verloopt nu alles bij deze leveranciers, welke maatregelen nemen zij en hoe zit het met hun tools? Founder Inge Geerdens geeft ons een stand van zaken van CVWarehouse.
“We verwachten wel dat er meer online tools zullen gebruikt worden wanneer alles min of meer terug operationeel is”
Hoe verloopt alles op dit moment bij jullie?
“Bij CVWarehouse loopt alles verder, we waren al gewoon om van thuis uit te werken dus dit was geen grote aanpassing. Wél merken we dat heel wat klanten het niet makkelijk hebben in deze tijden en proberen we daar zoveel mogelijk proactief te helpen. Verder hebben we het aantal online demo’s en trainingen verhoogd zodat mensen die wat meer tijd hebben nu, ons product beter kunnen leren kennen.”
Welke maatregelen hebben jullie genomen tegen het virus?
“Wij zijn onmiddellijk van thuis uit beginnen werken, nog voor dit gevraagd werd door de overheid. Veiligheid staat boven alles. We hebben onze hulp aangeboden aan onze klanten in de zorgsector zodat we hun kunnen helpen met het opvangen van mensen die zich aanmelden als vrijwilliger. Alle meetings, demo’s, trainingen, et cetera gebeuren volledig online. Met het hele team zijn we verbonden met een WhatsApp groep waarin we elkaar elke ochtend begroeten en ook nieuws van het thuisfront meedelen. Aangezien we verspreid zijn over twee locaties in twee verschillende landen is communicatie het allerbelangrijkste nu, met onze klanten, maar ook onder collega’s.”
Zien jullie een stijging in het gebruik van jullie tool in deze nieuwe situatie?
“CVWarehouse is een ATS, een rekruteringstool. Op dit ogenblik zijn er heel wat bedrijven die mensen technisch werkloos hebben moeten maken, en andere bedrijven die niet weten wat de toekomst brengt, dus rekrutering is sinds twee weken zeker niet overal prioriteit meer. We verwachten wel dat er meer online tools zullen gebruikt worden wanneer alles min of meer terug operationeel is, aangezien er meer telewerk zal gebeuren vanaf nu en meer nood zal zijn om de processen online te streamlinen en te monitoren.”
Leveranciers in tijden van de coronacrisis
In deze reeks vertellen leveranciers van rekruteringstechnologie ons over het reilen en zeilen bij hen als gevolg van de coronacrisis. Wat zijn de maatregelen die ze nemen en zien ze veranderingen, bijvoorbeeld in het gebruik van hun product? Eerder verscheen in deze serie:
Comments 1