In een wereld met schaarste aan talent en meer vacatures dan mensen, wordt het tijd om te investeren in relaties, stelt Floris van der Hoeven (Bullhorn). Floris van der Hoeven, Solution Consultant bij Bullhorn, gaat hier dieper op in tijdens de 2e editie van Demo_Day op 30 september. Tijdens dit gratis online event geeft hij een kijkje in de keuken van Herefish, de recruitmentoplossing van Bullhorn en er wordt stilgestaan bij de facetten van recruitment automation.
Wat zijn de zaken waar jij van vindt waar een rekruteerder in het najaar van 2021 mee bezig moeten zijn op het gebied van rekrutering en tech?
“De tweede helft van 2021 en zeker 2022 doen recruiters er goed aan om de focus te leggen op het automatiseren van handmatige taken. In een wereld waarin het schaarste aan talent alleen maar toeneemt en er meer vacatures zijn dan mensen, wordt het tijd om te investeren in relaties. Relaties met klanten en kandidaten. Door tijdrovende administratieve taken zoals het invullen van data vanuit een cv of versturen van bevestigingsmails op een slimme manier te automatiseren, houden recruiters tijd over die zij vervolgens kunnen besteden aan datgene waar zij goed in zijn: in contact komen en blijven met de doelgroep.
In welke fase van het recruitmentproces zit jullie oplossing?
“De recruitmentoplossing van Bullhorn, Herefish, kan eigenlijk in heel veel fases toegepast worden en binnen veel verschillende teams. Naast recruiters maken ook sales en back-office team gebruik van de technologie en automatisaties om processen soepel te laten verlopen en ervoor te zorgen dat alle informatie op één plek opgeslagen en te vinden is. Organisaties kunnen processen automatiseren tijdens het zoeken en vinden van kandidaten, bij het voordragen van kandidaten en plannen van interviews of juist in de nazorgfase door te checken hoe een plaatsing verloopt.”
“De mogelijkheden zijn eindeloos en dan hebben wij het hier nog enkel over de kandidaten kant. Aan de klantzijde zijn er ook tal van mogelijkheden om tijdrovende taken te automatiseren. Denk bijvoorbeeld aan een berichtje naar de klant over hoe een interview met een kandidaat is gegaan of de plaatsing verloopt. Of juist intern: een opdracht loopt af, stel een notificatie in die aangeeft dat er actie ondernomen moet worden.”
Wat zijn de belangrijkste business drivers waarom gebruikers kiezen voor jullie tooling?
“Bij Bullhorn zien wij dat al veel innovatieve organisaties deze stap hebben gemaakt. Bureaus als Recrewtment, Studelta en Verpoucke Consulting hebben al gekozen voor de slimme recruitment automation technologie van Bullhorn, Herefish. Met name de eerder genoemde redenen zijn belangrijke drivers voor deze organisaties om processen en workfows te automatiseren. Er zijn momenteel zo veel taken die gemakkelijk door technologie overgenomen kunnen worden, zodat het menselijke aspect van recruitment juist meer aandacht krijgt. Daarnaast zien onze klanten resultaten als tijdbesparing, toename in contacten met slapende kandidaten in de database en een naadloos proces voor AVG-wetgeving.”
Wat ga je vertellen tijdens Demo_Day en waarom mogen bezoekers dit niet missen?
“Tijdens Demo Day België sta ik stil bij al deze facetten van recruitment automation. Ik geef een kijkje in de keuken van Herefish en wat het voor recruitment organisaties kan betekenen. Daarnaast ben ik heel benieuwd naar wat het publiek vindt over automation – staat het op de prioriteitenlijst voor 2021/2022 of is het vooral een ‘ver van mijn bed-show’? Wat is het gevoel over automatisaties en op welke manier zijn zij van plan het in te zetten? Genoeg mogelijkheden om vragen te beantwoorden en in gesprek te gaan met de bezoekers.”
Meld je gratis aan voor Demo_Day
Demo_Day is hét event om je concreet te oriënteren op de technologie om jouw rekrutering te boosten. Aan de hand van demo’s, demosessies en tech talks kun je je oriënteren én tooling uitproberen. En dat allemaal gratis én eenvoudig online te volgen. Daarin geven experts uit de wereld van de rekrutering uitleg over alle actuele ontwikkelingen in dit domein en delen ze tips & trucs met betrekking tot tooling. Bovendien geven leveranciers tijdens hun demo talks een inkijkje in hun rekruteringskeuken. De doelgroep van dit event is werkzaam bij werkgevers of intermediairs (w&s/interim/detachering).