Hoe screen je sneller en hoe kan Artificiële Intelligentie (AI) de kwaliteit van jouw data verhogen en daarmee jouw recruitmentproces verbeteren. Frédéric Steyaert, Sales Manager bij Actonomy, vertelt tijdens zijn breakout-sessie op 30 september hier meer over op het gratis online event Demo_Day. In dit interview vertelt hij wat je kan verwachten.
In welke fase van het recruitmentproces zit jullie oplossing?
“Met Actonomy zitten we in de beginfase bij het zoeken van kwalitatieve kandidaten en jobs. We gaan heel wat criteria hanteren om de juiste kandidaat bij de juiste job te plaatsen. Maar wat ook heel belangrijk geworden is, is dat naast ervaring ook hard & soft skills belangrijke criteria zijn. Daarom is Actonomy in partnership gegaan met traicie om zeker ook die soft skills verder uit te diepen. Want zeg nu zelf wat ben je als bedrijf met een kandidaat die de juiste ervaring heeft, maar absoluut niet de mindset van jouw bedrijf?”
Wat zijn de zaken waar jij van vindt waar een rekruteerder in het najaar van 2021 mee bezig moeten zijn op het gebied van rekrutering en tech?
“Allereerst focus op automatisatie van het zoek- en pre-screening process. Ten tweede automatisering van het hele recruitment proces door bijvoorbeeld automatische berichten te sturen naar kandidaten (met passende jobs) en het systeem achter de schermen de ‘search & match’ te laten doen. Zo heeft de recruiter elke ochtend bij aanvang van de dag zijn matches klaarliggen om te contacteren. Een laatste en niet onbelangrijk om het jaar 2021 af te sluiten, maar zeker ook een focus voor 2022, is een mindset verandering. Niet enkel de focus leggen op ervaring, maar wel degelijk op skills en competenties. Dit zowel voor de hard als de soft skills.”
Wat zijn de belangrijkste business drivers waarom gebruikers kiezen voor jullie tooling?
“Snelheid en accuraatheid zijn cruciaal in deze sector. Daarom maken we de “time-to-hire” zo kort mogelijk door heel snel de juiste kandidaat aan te brengen. Voor klanten is Actonomy kostenbesparend om dat we snel de juiste match voorleggen waardoor consultants minder tijd per kandidaat moeten spenderen. Service naar kandidaten en klanten. Hoe sneller we een goede kandidaat kunnen matchen hoe beter onze service naar de recruiter. Hoe nauwkeuriger we jobs kunnen tonen aan kandidaten hoe meer tevreden ze zijn.”
Wat ga je vertellen tijdens Demo_Day en waarom mogen bezoekers dit niet missen?
“We laten zien in de sessie hoe we sneller een screening kunnen doen en hoe iemand bij een bedrijf past. Niet enkel op basis van ervaring maar ook op basis van skills. In een tweede fase gaan we ook tonen hoe Artificiële Intelligentie de kwaliteit van data kan verhogen en dus het recruitmentproces kan verbeteren.”
Meld je gratis aan voor Demo_Day
Demo_Day is hét event om je concreet te oriënteren op de technologie om jouw rekrutering te boosten. Aan de hand van demo’s, demosessies en tech talks kun je je oriënteren én tooling uitproberen. En dat allemaal gratis én eenvoudig online te volgen. Daarin geven experts uit de wereld van de rekrutering uitleg over alle actuele ontwikkelingen in dit domein en delen ze tips & trucs met betrekking tot tooling. Bovendien geven leveranciers tijdens hun demo talks een inkijkje in hun rekruteringskeuken. De doelgroep van dit event is werkzaam bij werkgevers of intermediairs (w&s/interim/detachering).