• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Demo_Day-spreker Marcel Leeman (Textmetrics): “Inclusief schrijven minimaliseert de kans dat mensen zich uitgesloten voelen”

Demo_Day-spreker Marcel Leeman (Textmetrics): “Inclusief schrijven minimaliseert de kans dat mensen zich uitgesloten voelen”

10 augustus 2021
in Demo_Day, Interviews
Reading Time: 3 mins read
Tags: Demo_Dayhr techmarcel leemanRekruteringrekruteringstechnologietechnologietextmetrics
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Textmetrics is op 30 september van de partij tijdens de tweede editie van Demo_Day België. Tijdens het gratis online event ontdek je de nieuwste tools voor jouw rekrutering. CEO van Textmetrics, Marcel Leeman, gaat vertellen hoe je tijdens het recruitmentproces zo min mogelijk mensen uitsluit.

In welke fase van het recruitmentproces zit jullie oplossing?

“De oplossing van Textmetrics zit in de schrijffase van het recruitmentproces. Je kan het platform gebruiken als je werkt aan nieuwe vacatureteksten. Dan wordt de tekst tijdens het schrijven geanalyseerd, en worden er suggesties gegeven om de tekst te optimaliseren. De recruitment module van Textmetrics laat per vacature zien welke job drivers belangrijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan het hebben van de mogelijkheid tot thuiswerken. Voor een logistiek medewerker is dit geen belangrijke job driver, terwijl dit voor een online marketeer wel zo is. Het Textmetrics platform houdt hier rekening mee, zodat de vacatureteksten geoptimaliseerd worden voor bijvoorbeeld Google for Jobs. Daarnaast wordt er bij de optimalisatie suggesties ook rekening gehouden met bijvoorbeeld complex taalgebruik en te lange zinnen. Met het Textmetrics platform heb je ook de mogelijkheid om al geschreven vacatureteksten te analyseren. Dit kan onder andere via je ATS, Word, of je kopieert de URL in het Textmetrics platform. Omdat onze oplossing in de schrijffase zit is het ook van grote invloed op het leesproces van mensen. Het is belangrijk om rekening te houden met alle fases van dit leesproces zodat je een zo groot mogelijke doelgroep aanspreekt.”

Wat zijn de 3 zaken waar jij van vindt waar een rekruteerder in het najaar van 2021 mee bezig moeten zijn op het gebied van rekrutering en tech?

“Meer data en tech gebruiken bij het schrijven van vacatureteksten, daarnaast het voorkomen van vooroordelen en bias in vacatureteksten en meer focus op diversiteit en inclusiviteit op de werkvloer.”

Wat zijn de belangrijkste business drivers waarom gebruikers kiezen voor jullie tooling?

“Als recruiter wil je de beste kandidaat voor de vacatures. En om dat te bereiken wil je een zo groot mogelijke doelgroep aanspreken. Met het Textmetrics platform kan je werken aan je online vindbaarheid (SEO-optimalisatie) om op die manier een grote doelgroep te bereiken. Anderzijds kan je werken aan de optimalisatie van je vacatureteksten zodat mensen zich niet uitgesloten voelen. Door inclusief te schrijven minimaliseer je de kans dat mensen zich uitgesloten voelen. Met het Textmetrics platform kan je ook aan je employer branding werken. Omdat het platform zo compleet is, is het organisatie-breed te gebruiken.”

“Als recruiter wil je de beste kandidaat voor de vacatures. Om dat te bereiken moet je uiteraard een heldere vacature schrijven die door een brede doelgroep begrepen wordt. Maar met begrijpelijk schrijven alleen ben je er nog niet. De vacature moet natuurlijk ook nog gevonden worden. Textmetrics zorgt dat je beide doelstellingen maximaal invult. Als recruiter wil je een zo groot mogelijke doelgroep aanspreken, met als doel om uiteindelijk de beste kandidaat voor je vacature te werven. Door inclusief te schrijven minimaliseer je de kans dat (potentiële) kandidaten zich uitgesloten voelen. Schrijf vacatures zo duidelijk mogelijk en op het juiste taalniveau om zoveel mogelijk kandidaten te werven. Gebruik het Textmetrics platform om de kwaliteit van je vacatureteksten te optimaliseren zodat jij als recruiter je doel weet te bereiken. Naast de optimale vacaturetekst is de online vindbaarheid van een vacature in het hedendaagse leven van essentieel belang. Daarom geeft Textmetrics ook realtime verbetersuggesties op online vindbaarheid (SEO). Het Textmetrics platform bevat veel verschillende onderdelen en is organisatie-breed te gebruiken.”

Wat ga je vertellen tijdens Demo_Day en waarom mogen bezoekers dit niet missen?

“Tijdens Demo Day zoomen we in op het complete leesproces. We behandelen alle 7 stappen van dit proces, en vertellen ook welke oplossing Textmetrics biedt per stap. Veel mensen zijn zich niet bewust van het uitgebreide leesproces, waardoor het des te belangrijker is dat we het hier over gaan hebben. En ook concrete voorbeelden laten zien van verbeteringen die het Textmetrics platform biedt. Aanspreken, zonder uitsluiten. Dat is waar Textmetrics voor staat, en ook de boodschap die we aan de mensen mee willen geven. Met een schrijfassistent zoals Textmetrics is dit namelijk ook haalbaar. ”

Meld je gratis aan voor Demo_Day

Demo_Day is hét event om je concreet te oriënteren op de technologie om jouw rekrutering te boosten. Aan de hand van demo’s, demosessies en tech talks kun je je oriënteren én tooling uitproberen. En dat allemaal gratis én eenvoudig online te volgen. Daarin geven experts uit de wereld van de rekrutering uitleg over alle actuele ontwikkelingen in dit domein en delen ze tips & trucs met betrekking tot tooling. Bovendien geven leveranciers tijdens hun demo talks een inkijkje in hun rekruteringskeuken. De doelgroep van dit event is werkzaam bij werkgevers of intermediairs (w&s/interim/detachering).

Meld je gratis aan voor Demo_Day op 30 september

Vorige

Populairste berichten van eerste helft 2021 over rekrutering en tech: VR, jobboards & AI

Volgende

Dit zijn de laatste 4 leveranciers die hun tech tonen tijdens Demo_Day: The Selection Lab, Actonomy, Intelligence Group en TechWolf

Gerelateerde artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’
Demo_Day

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?
Insights

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)
Whitepapers

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen
Demo_Day

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Volgende
3 redenen om je nog gratis aan te melden voor Demo_Day Online

Dit zijn de laatste 4 leveranciers die hun tech tonen tijdens Demo_Day: The Selection Lab, Actonomy, Intelligence Group en TechWolf

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (96)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (10)
  • Inspiratie (5)
  • Interviews (37)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (81)
  • Podcast (17)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023
Jeroen van Geel

Jeroen van Geel (Profile Group): ‘Digitize to humanize’

24 maart 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

16 maart 2023
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren