• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Demo_Day-spreker Marleen Kramer (Intelligence Group): “Hoe data bijdraagt aan het optimaliseren van het wervingsproces”

Demo_Day-spreker Marleen Kramer (Intelligence Group): “Hoe data bijdraagt aan het optimaliseren van het wervingsproces”

24 augustus 2021
in Demo_Day, Nieuws
Reading Time: 3 mins read
Tags: arbeidsmarktdashboarddataDemo_Daydemo'sIntelligence Group
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Intelligence Group is op 30 september van de partij tijdens de tweede editie van Demo_Day België. Tijdens het gratis online event ontdek je de nieuwste tools voor jouw rekrutering. Accountmanager van Intelligence Group, Marleen Kramer, gaat vertellen waarom het zo belangrijk is om specifieke doelgroep informatie te hebben voor het wervingsproces.

Wat zijn de belangrijkste business drivers waarom gebruikers kiezen voor jullie tooling?

“Ten eerste kiezen veel gebruikers voor Giant om het recruitmentproces te professionaliseren. Het onderbuikgevoel wordt ondersteund door data en dit is een groot voordeel wanneer managers overtuigd moeten worden om zaken in een vacaturetekst aan te passen of om aan te tonen dat een doelgroep zeer schaars is om te werven. De tweede grote businessdriver is om up-to-date te blijven met de ontwikkelingen binnen doelgroepen. Ons dashboard wordt ieder kwartaal bijgewerkt met nieuwe data, waardoor je continu zicht houdt op de ontwikkelingen van jouw doelgroepen. Ten slotte, recruiters gebruiken deze tool om hun doelgroepen zo goed mogelijk aan te spreken door de wensen en behoeften te verwerken op de juiste toon en te verspreiden op de juiste communicatiekanalen op basis van de data die beschikbaar is in Giant.”

In welke fase van het recruitmentproces zit jullie oplossing?

“Ons internationale arbeidsmarktdashboard Giant wordt ingezet op het moment dat er vanuit de organisatie de vraag ontstaat om een nieuwe medewerker te werven. Het dashboard wordt vaak eerst ingezet om te kijken naar de wervingshaalbaarheid van de doelgroep waarvoor de vacature uitgezet wordt. Is een organisatie bijvoorbeeld op zoek naar een senior met meer dan 10 jaar ervaring, maar blijkt uit het dashboard dat een junior met 0-5 jaar ervaring veel makkelijker te werven is, dan kan ons product er op dat moment al voor zorgen dat binnen een organisatie een gesprek op gang komt of er niet beter gekozen kan worden voor een junior die intern wordt opgeleid. Als er duidelijk is geworden wíe exact geworven moet worden dan komt ons dashboard vervolgens van pas in de fase waarin de vacaturetekst geschreven moet worden, door deze aan te passen op bijvoorbeeld de arbeidsvoorwaarden en pullfactoren die voor de doelgroep belangrijk zijn. Voor het uitzetten van de vacatures kan vervolgens worden gekeken naar de oriëntatiekanalen en de mediakanalen die per doelgroep worden weergegeven in het dashboard.”

Wat zijn de 3 zaken waar jij van vindt waar een recruiter in het najaar van 2021 mee bezig moeten zijn op het gebied van recruitment en tech?

“Data/Talent intelligence, met specifieke doelgroepdata zorg je ervoor dat je echt doelgroepgericht kan werven. Meten is weten, ook interne data (zoals time to hire, cost per hire, quality of hire en andere kengetallen) zorgen voor belangrijke inzichten waar de werving en selectiestrategie op aangepast kan worden. En de focus op het behouden van personeel, er is nog altijd een zeer krappe arbeidsmarkt. In tijden waarin het erg moeilijk is om personeel te werven, is het misschien wel net zo belangrijk om er alles aan te doen om het personeel wat je al in huis hebt ook vast te houden.”

Wat ga je vertellen tijdens Demo_Day en waarom mogen bezoekers dit niet missen?

“Tijdens Demo_Day gaan we vertellen waarom het zo belangrijk is om specifieke doelgroep informatie te hebben voor het wervingsproces. Tijdens de sessie zullen we laten zien hoe Giant concreet toegepast kan worden bij het verbeteren van vacatureteksten en hoe de data bijdragen aan het beter bereiken van een doelgroep. We laten zien hoe je eenvoudig en snel de behoeften en wensen van de kandidaat in kaart kan brengen en hoe deze data bijdragen aan het optimaliseren van het wervingsproces.”

Meld je gratis aan voor Demo_Day

Demo_Day is hét event om je concreet te oriënteren op de technologie om jouw rekrutering te boosten. Aan de hand van demo’s, demosessies en tech talks kun je je oriënteren én tooling uitproberen. En dat allemaal gratis én eenvoudig online te volgen. Daarin geven experts uit de wereld van de rekrutering uitleg over alle actuele ontwikkelingen in dit domein en delen ze tips & trucs met betrekking tot tooling. Bovendien geven leveranciers tijdens hun demo talks een inkijkje in hun rekruteringskeuken. De doelgroep van dit event is werkzaam bij werkgevers of intermediairs (w&s/interim/detachering).

Meld je gratis aan voor Demo_Day op 30 september

Vorige

Dit zijn de rekruteringstechnologie trends voor najaar 2021 en verder

Volgende

Demo_Day-spreker Frédéric Steyaert (Actonomy): “Hoe Artificiële Intelligentie de kwaliteit van data kan verhogen”

Gerelateerde artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’
Demo_Day

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?
Insights

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)
Whitepapers

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen
Demo_Day

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Volgende
Demo_Day-spreker Frédéric Steyaert (Actonomy): “Hoe Artificiële Intelligentie de kwaliteit van data kan verhogen”

Demo_Day-spreker Frédéric Steyaert (Actonomy): "Hoe Artificiële Intelligentie de kwaliteit van data kan verhogen"

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (96)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (10)
  • Inspiratie (5)
  • Interviews (37)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (81)
  • Podcast (17)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023
Jeroen van Geel

Jeroen van Geel (Profile Group): ‘Digitize to humanize’

24 maart 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

16 maart 2023
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren