Intelligence Group is op 30 september van de partij tijdens de tweede editie van Demo_Day België. Tijdens het gratis online event ontdek je de nieuwste tools voor jouw rekrutering. Accountmanager van Intelligence Group, Marleen Kramer, gaat vertellen waarom het zo belangrijk is om specifieke doelgroep informatie te hebben voor het wervingsproces.
Wat zijn de belangrijkste business drivers waarom gebruikers kiezen voor jullie tooling?
“Ten eerste kiezen veel gebruikers voor Giant om het recruitmentproces te professionaliseren. Het onderbuikgevoel wordt ondersteund door data en dit is een groot voordeel wanneer managers overtuigd moeten worden om zaken in een vacaturetekst aan te passen of om aan te tonen dat een doelgroep zeer schaars is om te werven. De tweede grote businessdriver is om up-to-date te blijven met de ontwikkelingen binnen doelgroepen. Ons dashboard wordt ieder kwartaal bijgewerkt met nieuwe data, waardoor je continu zicht houdt op de ontwikkelingen van jouw doelgroepen. Ten slotte, recruiters gebruiken deze tool om hun doelgroepen zo goed mogelijk aan te spreken door de wensen en behoeften te verwerken op de juiste toon en te verspreiden op de juiste communicatiekanalen op basis van de data die beschikbaar is in Giant.”
In welke fase van het recruitmentproces zit jullie oplossing?
“Ons internationale arbeidsmarktdashboard Giant wordt ingezet op het moment dat er vanuit de organisatie de vraag ontstaat om een nieuwe medewerker te werven. Het dashboard wordt vaak eerst ingezet om te kijken naar de wervingshaalbaarheid van de doelgroep waarvoor de vacature uitgezet wordt. Is een organisatie bijvoorbeeld op zoek naar een senior met meer dan 10 jaar ervaring, maar blijkt uit het dashboard dat een junior met 0-5 jaar ervaring veel makkelijker te werven is, dan kan ons product er op dat moment al voor zorgen dat binnen een organisatie een gesprek op gang komt of er niet beter gekozen kan worden voor een junior die intern wordt opgeleid. Als er duidelijk is geworden wíe exact geworven moet worden dan komt ons dashboard vervolgens van pas in de fase waarin de vacaturetekst geschreven moet worden, door deze aan te passen op bijvoorbeeld de arbeidsvoorwaarden en pullfactoren die voor de doelgroep belangrijk zijn. Voor het uitzetten van de vacatures kan vervolgens worden gekeken naar de oriëntatiekanalen en de mediakanalen die per doelgroep worden weergegeven in het dashboard.”
Wat zijn de 3 zaken waar jij van vindt waar een recruiter in het najaar van 2021 mee bezig moeten zijn op het gebied van recruitment en tech?
“Data/Talent intelligence, met specifieke doelgroepdata zorg je ervoor dat je echt doelgroepgericht kan werven. Meten is weten, ook interne data (zoals time to hire, cost per hire, quality of hire en andere kengetallen) zorgen voor belangrijke inzichten waar de werving en selectiestrategie op aangepast kan worden. En de focus op het behouden van personeel, er is nog altijd een zeer krappe arbeidsmarkt. In tijden waarin het erg moeilijk is om personeel te werven, is het misschien wel net zo belangrijk om er alles aan te doen om het personeel wat je al in huis hebt ook vast te houden.”
Wat ga je vertellen tijdens Demo_Day en waarom mogen bezoekers dit niet missen?
“Tijdens Demo_Day gaan we vertellen waarom het zo belangrijk is om specifieke doelgroep informatie te hebben voor het wervingsproces. Tijdens de sessie zullen we laten zien hoe Giant concreet toegepast kan worden bij het verbeteren van vacatureteksten en hoe de data bijdragen aan het beter bereiken van een doelgroep. We laten zien hoe je eenvoudig en snel de behoeften en wensen van de kandidaat in kaart kan brengen en hoe deze data bijdragen aan het optimaliseren van het wervingsproces.”
Meld je gratis aan voor Demo_Day
Demo_Day is hét event om je concreet te oriënteren op de technologie om jouw rekrutering te boosten. Aan de hand van demo’s, demosessies en tech talks kun je je oriënteren én tooling uitproberen. En dat allemaal gratis én eenvoudig online te volgen. Daarin geven experts uit de wereld van de rekrutering uitleg over alle actuele ontwikkelingen in dit domein en delen ze tips & trucs met betrekking tot tooling. Bovendien geven leveranciers tijdens hun demo talks een inkijkje in hun rekruteringskeuken. De doelgroep van dit event is werkzaam bij werkgevers of intermediairs (w&s/interim/detachering).