Social Seeder is op 30 september van de partij tijdens de tweede editie van Demo_Day België. Tijdens het gratis online event ontdek je de nieuwste tools voor jouw rekrutering. CEO van Social Seeder, Patrick De Pauw, gaat vertellen over het turbo effect van een employee engagement programma in praktijk.
In welke fase van het recruitmentproces zit jullie oplossing?
“Het inzetten van medewerkers om het verhaal van je organisatie op een authentieke manier naar buiten te brengen is een strategische keuze, geen tactische. Het gaat hier niet enkel om de zoektocht naar mensen met profiel A of B, het gaat hier over je waarden, je verhaal, je verleden, je toekomstvisie en -gelukkig- meer en meer ook om diversiteit, inclusie, mobiliteit, Corpo Social Responsibility. Een verhaal dat niet enkel door HR of recruitment opgesteld wordt, eerder hét verhaal dat je organisatie uniek maakt en dus gedragen moet worden van de directie tot de medewerkers.”
Wat zijn de 3 zaken waar jij van vindt waar een rekruteerder in het najaar van 2021 mee bezig moeten zijn op het gebied van rekrutering en tech?
“Allereerst de waarden van het bedrijf duidelijk ‘in the picture’ zetten, daar dit nog belangrijker is in tijden waar mensen nog steeds grotendeels thuis werken. En dus een onboarding is belangrijker dan ooit. Daarnaast moet je door de krapte op de arbeidsmarkt inspelen op een authentieke communicatie. Authenticiteit is dé manier om eruit te springen. En, uiteraard, met een employee advocacy programma deze authentieke verhalen verspreiden door je medewerkers.”
Wat zijn de belangrijkste business drivers waarom gebruikers kiezen voor jullie tooling?
“Eén woord: Data. Data geven inzicht in engagement, social media vaardigheden van medewerkers en de impact van een ambassador programma op je marketing, sales en HR enerzijds en een heel eenvoudige toolset dat je veel tijd spaart. Gemiddeld komen een tiental personen naar je website dankzij de effort van één ambassador. Dus een bericht, stel een vacature, dat gedeeld wordt door 100 ambassadors genereert een duizendtal bezoekers op je website.”
Wat ga je vertellen tijdens Demo_Day en waarom mogen bezoekers dit niet missen?
“Het is geen theoretische babbel, maar een zeer praktische handleiding hoe je een advocacy programma succesvol kan starten, samen met vele voorbeelden van opstart én impact op grote en kleinere organisaties.”
Meld je gratis aan voor Demo_Day
Demo_Day is hét event om je concreet te oriënteren op de technologie om jouw rekrutering te boosten. Aan de hand van demo’s, demosessies en tech talks kun je je oriënteren én tooling uitproberen. En dat allemaal gratis én eenvoudig online te volgen. Daarin geven experts uit de wereld van de rekrutering uitleg over alle actuele ontwikkelingen in dit domein en delen ze tips & trucs met betrekking tot tooling. Bovendien geven leveranciers tijdens hun demo talks een inkijkje in hun rekruteringskeuken. De doelgroep van dit event is werkzaam bij werkgevers of intermediairs (w&s/interim/detachering).