• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Home Demo_Day

Demo_Day-sprekers Van Neerven (Joboti) & Anissa Ahdour (CM.com): “WhatsApp-oplossingen leveren kostbare tijdswinst en hogere conversie van kandidaten op”

door Erwin Hokken
23 september 2021
in Demo_Day
Reading Time: 3 mins read
33
0
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Hoe je WhatsApp nog effectiever kunt inzetten in je recruitmentproces? Luuk van Neerven, Co-founder van Joboti en Anissa Ahdour, Field Account Executive bij CM.com, gaan hier dieper op in in hun breakout-sessie op het gratis online event Demo_Day. In dit interview vertellen ze wat je kan verwachten.

In welke fase van het recruitmentproces zit jullie oplossing?

“De oplossingen van Joboti helpen in het snel en efficiënt contact leggen en onderhouden met kandidaten. Contact met kandidaten is natuurlijk in elke fase van het recruitmentproces belangrijk. Als we naar het recruitmentproces en de candidate journey kijken, zitten onze oplossingen echt vanaf de start van de journey tot en met de plaatsing of het getekende contract.”

“Om je een voorbeeld te geven: onze opdrachtgevers laten kandidaten bijvoorbeeld solliciteren via WhatsApp. Alle gegevens landen direct in het recruitmentsysteem. Maar we kunnen dus ook direct vanuit de ATS-systemen met groepen kandidaten via WhatsApp contact leggen en de reacties gelijk verwerken. Bijvoorbeeld in het geval van een job alert via WhatsApp. Een kandidaat ontvangt de nieuwe carrièrekans via WhatsApp, direct vanuit het ATS verstuurd. Hij geeft bijvoorbeeld aan interesse te hebben en de reactie wordt direct verwerkt in het ATS.  Zo kun je eenvoudig vanuit je ATS die nieuwe interessante baan delen met 10 of 50 kandidaten tegelijk. Iedere reactie is voor al je collegae meteen zichtbaar.”

Wat zijn de zaken waar jullie vinden waar een rekruteerder in het najaar van 2021 mee bezig zou moeten zijn op het gebied van rekrutering en tech?

“In de huidige arbeidsmarkt wordt het elke dag lastiger om kandidaten te werven en te enthousiasmeren voor een nieuwe carrière stap. Kandidaat contact wordt steeds belangrijker. Recruiters moeten zich niet blind staren om telkens nieuwe kandidaten te werven. De meeste organisaties hebben een database met heel veel interessante kandidaten. Als je als recruiter die groep kandidaten goed kunt bereiken, kun je hét verschil maken. Verschillende recruitment tools kunnen je ondersteunen om juist met die kandidaten het gesprek weer aan te gaan.”

Wat zijn de belangrijkste business drivers waarom gebruikers kiezen voor jullie tooling?

“Onze WhatsApp-oplossingen leveren kostbare tijdswinst op en een hogere conversie van kandidaten. De recruiter die het snelste de juiste kandidaat kan bereiken en overtuigen, wint het spel. Dat is de reden dat veel organisaties voor onze WhatsApp tooling kiezen. Via WhatsApp bereik je vergeleken met bellen en email veel sneller je kandidaten. Onze WhatsApp automations worden steeds vaker ingezet om bijvoorbeeld job alerts naar geselecteerde kandidaten te sturen. Vergeleken met email levert dat veel meer reacties op en kandidaten reageren vaak al binnen een uur op een bericht.”

“Op de vacature pagina kun je met een virtuele assistent of met de optie om via WhatsApp te solliciteren de conversie verhogen. Als kandidaten makkelijker contact kunnen leggen, ontvang je sneller reacties. Zo ook met solliciteren. Als kandidaten via WhatsApp kunnen solliciteren in plaats van formulieren, zien we dat de conversie met ongeveer 15% groeit.”

Wat ga je vertellen tijdens Demo_Day en waarom mogen bezoekers dit niet missen?

“Tijdens Demo_Day laten we je zien hoe je WhatsApp Business kunt inzetten om kandidaten via WhatsApp te laten solliciteren, job alerts via WhatsApp te versturen, automatisch GDPR toestemming op te vragen en te verlengen, interviews automatisch te plannen en beschikbaarheid van kandidaten actueel te houden.”

Meld je gratis aan voor Demo_Day

Demo_Day is hét event om je concreet te oriënteren op de technologie om jouw rekrutering te boosten. Aan de hand van demo’s, demosessies en tech talks kun je je oriënteren én tooling uitproberen. En dat allemaal gratis én eenvoudig online te volgen. Daarin geven experts uit de wereld van de rekrutering uitleg over alle actuele ontwikkelingen in dit domein en delen ze tips & trucs met betrekking tot tooling. Bovendien geven leveranciers tijdens hun demo talks een inkijkje in hun rekruteringskeuken. De doelgroep van dit event is werkzaam bij werkgevers of intermediairs (w&s/interim/detachering).

Meld je gratis aan voor Demo_Day op 30 september

Tags: cm.comDemo_Dayhr techjobotiRekrutering

Ontvang een push bericht bij een nieuw artikel op Recruitmenttech.be.
Je kunt je op ieder moment weer afmelden.

Afmelden alert
Vorige

Dit zijn de 3 voor- en nadelen van online assessmenttests voor rekrutering

Volgende

Meld je nog gauw gratis aan voor Demo_Day op donderdag 30 september

Erwin Hokken

Erwin Hokken

Gerelateerde artikelen

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”
Demo_Day

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

26 januari 2023
Meld je gratis aan voor Demo_Day op 20 april 2023 in Mechelen
Demo_Day

Meld je gratis aan voor Demo_Day op 20 april 2023 in Mechelen

24 november 2022
Demo_Day

Dit vonden bezoekers van Recruitment Tech Demo_Day 2022

5 juli 2022
Pieter Van Hemele (Talentus): ‘Technologie maakt het rekruteringsproces nog niet 1 op 1 digitaal’
Demo_Day

Pieter Van Hemele (Talentus): ‘Technologie maakt het rekruteringsproces nog niet 1 op 1 digitaal’

30 juni 2022
Aftermovie: dit was Recruitment Tech Demo_Day 2022 in Mechelen
Demo_Day

Aftermovie: dit was Recruitment Tech Demo_Day 2022 in Mechelen

7 juni 2022
Volgende
Meld je nog gauw gratis aan voor Demo_Day op donderdag 30 september

Meld je nog gauw gratis aan voor Demo_Day op donderdag 30 september

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op social

  • 5 Volgers

Site partners

Indeed

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (84)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (6)
  • Inspiratie (3)
  • Interviews (26)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (74)
  • Podcast (8)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (13)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (4)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

31 januari 2023
Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

26 januari 2023
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

3 januari 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Dit zijn de meest gelezen artikelen op Recruitmenttech.be in 2022

Dit zijn de meest gelezen artikelen over rekruteringstechnologie op Recruitmenttech.be in 2022

22 december 2022

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Welkom terug!

Log in op uw account hieronder

Wachtwoord vergeten?

Jouw wachtwoord opvragen

Voer jouw gebruikersnaam of e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen

Log In
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren