• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Dit zijn de rekruteringstechnologie trends voor najaar 2021 en verder

Dit zijn de rekruteringstechnologie trends voor najaar 2021 en verder

24 augustus 2021
in Nieuws, Trends
Reading Time: 4 mins read
Tags: AutomatiseringdiversiteitRecruitment toolingTrendsvideo recruitment
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

De afgelopen twee jaar heeft COVID-19 een grote impact gehad op veel aspecten binnen HR en recruitment. De opkomst van trends als video recruitment en het optimaliseren van de candidate experience zijn daarvan een duidelijk bewijs. Nu het leven weer een beetje normaal wordt, is het een goed moment om vooruit te kijken naar een aantal trends op het gebied van recruitment die een grote impact zullen hebben op jouw rekruteringsstrategie in het najaar van 2021 en verder.

1. Video recruitment

Video recruitment is communiceren met video. Je stuurt niet meer alleen whatsapps of e-mails etc. maar communiceert ook met video. Dit kan zijn om een sollicitatie te verrijken, maar het kan ook zijn om een aantal vragen te beantwoorden in een video voordat je daadwerkelijk live met iemand gaat communiceren. De Global Recruitment Insights and Data (GRID)-website, een onderzoek van Bullhorn dat 2.000 recruitment professionals wereldwijd heeft bevraagd, geeft aan dat slechts 16% van de respondenten verwacht dat iedereen op afstand blijft werken. Toch blijft werken op afstand ook na Corona bestaan, 41% geeft aan dat dan nog altijd sommige mensen op afstand zullen werken. Hierdoor zal video recruitment (wat een vorm van remote hiring is) hoogstwaarschijnlijk nog veel impact blijven hebben op het recruitment proces.

2. Automatisering

Het onderzoek van Bullhorn toont ook aan dat automatisering en digitalisering hoog op de prioriteitenlijst van de wereldwijde recruitmentindustrie staan. Het huidige (corona)scenario heeft tot gevolg dat bijna de helft van alle bedrijven wil investeren in automatisering. Voor uitzendbureaus is het beeld nog duidelijker: 54% van de bedrijven overweegt om te investeren in automatisering. Dit percentage ligt op 30% bij uitzend- en selectiebureaus.

3. Recruitment via sociale media

Sociale media zijn uitgegroeid tot de drijvende kracht achter interpersoonlijke communicatie. Dit betekent dat als je toptalent wilt bereiken, je moet zijn waar de mensen zijn. Het plaatsen van vacatures op sociale media of het aantrekken van potentiële kandidaten door interactie zal essentieel blijven. Uit een onderzoek van Jobvite kwam naar voren dat bijna 80% van de recruiters vindt dat social media het gebied is waar in de komende twaalf maanden waarschijnlijk meer in zal worden geïnvesteerd. De meest gebruikte socialemediakanalen voor recruitment zijn LinkedIn (72%), Facebook (60%), Twitter (38%), Instagram (37%), Glassdoor (36%) en YouTube (27%).

4. Employer branding & candidate experience

Uit de Recruitment Tech Survey van zustersite Recruitmenttech.nl blijkt dat (36,2%) van de respondenten nummer meer wil investeren in employer branding. Het employer brand is een combinatie van de reputatie van het bedrijf en de candidate experience. Hoewel niet iedereen waarmee gesproken wordt effectief een baan aangeboden krijgt, weten bedrijven dat ze iedereen bij elke stap goed moeten behandelen om het totale proces en de kwaliteit van de aanwervingen te verbeteren. 78% van de sollicitanten gelooft namelijk ook dat de manier waarop ze behandeld werden tijdens het rekruteringsproces een duidelijke indicator is van hoe het bedrijf zijn werknemers behandelt.

5. Virtuele samenwerkingstools

Een onderzoek van PWC toont aan dat organisaties die langzaam waren met het invoeren van thuiswerktechnologieën – of met het creëren van duidelijke regels en een veilige structuur rond thuiswerken – nu bezig zijn met een inhaalslag. Voor een optimale hybride werkplek zijn meer investeringen nodig in virtuele samenwerking en creativiteit, en in planning en beveiliging. Van de werkgevers die bevraagd zijn verwacht meer dan 60% dat ze meer zullen uitgeven aan virtuele samenwerkingstools en training voor managers. Ook is de helft van plan hun investeringen te verhogen in gebieden die hybride werkmodellen ondersteunen.

6. Diversiteit

Organisaties met een meer divers personeelsbestand waarschijnlijk succesvoller zijn, dat volgens dit McKinsey-rapport uit 2020. Onder duizend organisaties in vijftien landen bleek dat organisaties in het hoogste kwart voor etnische diversiteit, 36% winstgevender zijn dan organisaties in het laagste kwart. Organisaties met meer dan 30% vrouwelijke leidinggevenden presteerden doorgaans beter dan deze met minder vrouwen. Recruiters moeten dus niet alleen werken voor een grotere inclusiviteit, maar ook voor het identificeren en inbrengen van een grotere diversiteit aan kandidaten in de talentenpool. De inzet van tooling bij de selectie van medewerkers helpen om vooroordelen weg te halen.

Meld je gratis aan voor Demo_Day 30 september 2021

Meer weten over tooling om jouw rekrutering, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding te boosten? Meld je dan gratis aan voor de tweede editie van Recruitment Tech Demo_Day op donderdagvoormiddag 30 september 2021. 12 verschillende leveranciers worden geïnterviewd en verzorgen een demo van hun tooling.  Kijk voor info en het programma op de event site.

Info + aanmelden voor Demo_Day 2021

Bronnen: GRID, Recruitmenttech, Jobvite, McKinsey

Vorige

Racisme op de werkplaats bestrijden met virtual reality (VR)

Volgende

Demo_Day-spreker Marleen Kramer (Intelligence Group): “Hoe data bijdraagt aan het optimaliseren van het wervingsproces”

Gerelateerde artikelen

Volg 22 juni het webinar 'Het rekruteringsdilemma; snelheid of kwaliteit?'
Nieuws

Volg 22 juni het webinar ‘Het rekruteringsdilemma; snelheid of kwaliteit?’

25 mei 2023
Freelance Management Systemen: de nieuwe strategische factor voor organisaties
Inspiratie

Freelance Management Systemen: de nieuwe strategische factor voor organisaties

23 mei 2023
AI, Rekrutering & Regelgeving: Workday aangeklaagd, met bewering dat AI 'patronen van discriminatie' laat zien
Inspiratie

AI, Rekrutering & Regelgeving: Workday aangeklaagd, met bewering dat AI ‘patronen van discriminatie’ laat zien

16 mei 2023
PandoLogic introduceert op AI-gebaseerde programmatic job advertising tool om diversiteit te vergroten
Nieuws

PandoLogic introduceert op AI-gebaseerde programmatic job advertising tool om diversiteit te vergroten

11 mei 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Volg 22 juni het webinar 'Het rekruteringsdilemma; snelheid of kwaliteit?'

Volg 22 juni het webinar ‘Het rekruteringsdilemma; snelheid of kwaliteit?’

25 mei 2023
Freelance Management Systemen: de nieuwe strategische factor voor organisaties

Freelance Management Systemen: de nieuwe strategische factor voor organisaties

23 mei 2023
AI, Rekrutering & Regelgeving: Workday aangeklaagd, met bewering dat AI 'patronen van discriminatie' laat zien

AI, Rekrutering & Regelgeving: Workday aangeklaagd, met bewering dat AI ‘patronen van discriminatie’ laat zien

16 mei 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Eefke Beelen (Boels Rental): ‘Je moet een recruitmenttech-specialist in jouw team hebben’

Eefke Beelen (Boels Rental): ‘Je moet een recruitmenttech-specialist in jouw team hebben’

9 mei 2023
Volgende
Demo_Day-spreker Marleen Kramer (Intelligence Group): “Hoe data bijdraagt aan het optimaliseren van het wervingsproces”

Demo_Day-spreker Marleen Kramer (Intelligence Group): "Hoe data bijdraagt aan het optimaliseren van het wervingsproces"

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (101)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (4)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (13)
  • Inspiratie (7)
  • Interviews (39)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (84)
  • Podcast (19)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (29)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Volg 22 juni het webinar 'Het rekruteringsdilemma; snelheid of kwaliteit?'

Volg 22 juni het webinar ‘Het rekruteringsdilemma; snelheid of kwaliteit?’

25 mei 2023
Freelance Management Systemen: de nieuwe strategische factor voor organisaties

Freelance Management Systemen: de nieuwe strategische factor voor organisaties

23 mei 2023
AI, Rekrutering & Regelgeving: Workday aangeklaagd, met bewering dat AI 'patronen van discriminatie' laat zien

AI, Rekrutering & Regelgeving: Workday aangeklaagd, met bewering dat AI ‘patronen van discriminatie’ laat zien

16 mei 2023
PandoLogic introduceert op AI-gebaseerde programmatic job advertising tool om diversiteit te vergroten

PandoLogic introduceert op AI-gebaseerde programmatic job advertising tool om diversiteit te vergroten

11 mei 2023
Eefke Beelen (Boels Rental): ‘Je moet een recruitmenttech-specialist in jouw team hebben’

Eefke Beelen (Boels Rental): ‘Je moet een recruitmenttech-specialist in jouw team hebben’

9 mei 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Eefke Beelen (Boels Rental): ‘Je moet een recruitmenttech-specialist in jouw team hebben’

Eefke Beelen (Boels Rental): ‘Je moet een recruitmenttech-specialist in jouw team hebben’

9 mei 2023
AI en rekrutering: gaat kunstmatige intelligentie recruiters vervangen?

AI en rekrutering: gaat kunstmatige intelligentie recruiters vervangen?

5 april 2022
6 belangrijke lessen voor België uit het grootste recruitmenttech-onderzoek van onze noorderburen

6 belangrijke lessen voor België uit het grootste recruitmenttech-onderzoek van onze noorderburen

2 mei 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren