• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Diversity recruitment en de rol van technologie

Diversity recruitment en de rol van technologie

6 september 2022
in Insights
Reading Time: 3 mins read
Tags: diversiteitDiversitydiversity recruitmenttextmetricsZukunft Personal
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Over diversiteit horen we de laatste jaren steeds meer. Niet alleen binnen de maatschappij, maar ook binnen het bedrijfsleven. Een paar jaar terug ging het nog vooral over de rol van vrouwen binnen een organisatie. Tegenwoordig is diversiteit binnen het bedrijfsleven een veel breder begrip. Steeds meer organisaties zijn zich bewust van het belang van een divers team. Een team dat bestaat uit mensen met verschillende achtergronden, leeftijden, genders en vaardigheden. Dat is namelijk ook een team met verschillende meningen en ideeën, wat de innovativiteit en creativiteit binnen bedrijven vergroot.

Hoe wordt je personeelsbestand steeds diverser? Door vol in te zetten op diversity recruitment. Maar wat is diversity recruitment precies? Daar lees je hieronder meer over.

Wat is diversity recruitment en waarom is het zo belangrijk?

Bij diversity recruitment ligt de focus op het samenstellen van een divers team. Een team dat bestaat uit een grote diversiteit aan mensen. Daarmee is het een weerspiegeling van de maatschappij. Je neemt mensen aan van verschillende leeftijden, genders en religies. Maar let er ook op dat mensen verschillende vaardigheden, kennis en opleidingen hebben. Natuurlijk wil je ook nog steeds de best mogelijke kandidaat aannemen. Bij diversity recruitment maken écht alle kandidaten kans op de baan. Achtergrond speelt daarbij geen enkele rol, waardoor je eigenlijk meer goede kandidaten hebt om uit te kiezen.

Diversity recruitment is allereerst belangrijk omdat iedereen dezelfde kansen moet krijgen. Leeftijd, geslacht, geloof of afkomst mogen nooit een reden zijn om minder of geen kans te maken op een baan. Daarnaast brengt een divers team nog andere voordelen met zich mee:

  • Er is meer ervaring en er zijn meer vaardigheden binnen een team.
  • Er is meer probleemoplossend vermogen en cultureel bewustzijn binnen een team.
  • Een betere reputatie en sterker employer brand, waardoor meer kandidaten bij je solliciteren.
  • Grotere medewerkerstevredenheid, waardoor werknemers langer bij je blijven werken.
  • Meer sollicitanten. Hoe meer potentiële kandidaten je aanspreekt, hoe meer kandidaten je hebt om uit te kiezen.

De rol van technologie binnen diversity recruitment

Het belang van diversity recruitment is duidelijk. Maar hoe pak je het aan? Wil je een divers personeelsbestand opbouwen? Dan moet je er allereerst voor zorgen dat bias in je wervingsproces geen enkele rol speelt. In veel vacatures staan bijvoorbeeld veel mannelijke woorden. Hierdoor voelen vrouwen zich minder of niet aangesproken. Dat is een vorm van gender bias.

Daarnaast ziet Textmetrics in vacatures ook veel leeftijdsdiscriminatie, voornamelijk richting oudere werknemers. Er is dan sprake van age bias. Om deze vormen van discriminatie te voorkomen, moet je inclusief schrijven. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Gelukkig zijn er steeds meer technologische ontwikkelingen die op deze problemen inspelen. Het platform van Textmetrics is daar een mooi voorbeeld van. De slimme KI-schrijfassistent (kunstmatige intelligentie) gebruikt algoritmen om wat je schrijft te lezen én analyseren. Vervolgens krijg je realtime suggesties om genderneutraal en inclusief te schrijven. Het zijn simpele instructies die je op de langere termijn veel geld en tijd besparen. Je plaatst een vacature waarmee je een diverse doelgroep aanspreekt, maar vooral ook niemand uitsluit.

Daarnaast is het met het platform ook nog mogelijk om de leesbaarheid te verbeteren. Daardoor is de vacature echt voor iedereen te begrijpen. Gebruik de technologie ten slotte ook nog voor SEO. Optimaliseer je de vacature voor SEO? Dan is het voor je hele doelgroep mogelijk om de vacature online makkelijk te vinden.

Ontmoet Textmetrics bij ZP Europe in Keulen

Van dinsdag 13 september 2022 tot en met donderdag 15 september 2022 vindt in Keulen Duitsland de ZP Europe plaats. Tijdens deze 3-daagse HR-beurs vind je Textmetrics bij Stand 23 in Hall 4.1. Hier vertelt Textmetrics je graag meer over hun rol als innovator op het gebied van HR, recruitment & employer branding.

Diversiteit is een van de grote vraagstukken binnen organisaties. Zowel management als HR-afdelingen zijn continu op zoek naar manieren om een diverser personeelsbestand op te bouwen. Om te doen wat het juiste is, en om te profiteren van de voordelen die het met zich meebrengt. Met het platform van Textmetrics kom je een stapje dichter bij het halen van je doelen voor diversiteit en inclusie. Tijdens ZP Europe vertelt Textmetrics je er graag meer over. Ziet Textmetrics je daar? Textmetrics verloot 100 dagtickets! Win nu 2 tickets per persoon ter waarde van 150 euro voor Europa’s grootste HR Expo Event.

Vorige

Case_Day zoekt corporate cases over rekruteringstechnologie

Volgende

Zet een ‘mystery shopper’ in om jouw candidate experience te meten

Gerelateerde artikelen

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?
Insights

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’
Demo_Day

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op
Nieuws

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel
Nieuws

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Volgende
Zet een 'mystery shopper' in om jouw candidate experience te meten

Zet een 'mystery shopper' in om jouw candidate experience te meten

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (85)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (7)
  • Inspiratie (4)
  • Interviews (26)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (75)
  • Podcast (8)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (13)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (4)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

31 januari 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren