• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022 II
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022 II
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Home Tips & tricks

Drie manieren om AI toe te passen tijdens het wervingsproces

door Erwin Hokken
10 september 2020
in Tips & tricks
Reading Time: 3 mins read
21
0
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Kandidaten aan een juiste baan koppelen, is in de rekruteringswereld zowat als het zoeken naar de heilige graal. Het is altijd opnieuw een grote uitdaging. Hoe dikwijls zien we niet dat een kandidaat, tegen alle verwachtingen in, toch niet bij je bedrijf of de functie blijkt te passen? Artificial Intelligence (AI) kan hier uitkomst bieden, zo schrijft Raj Mukherjee, Senior Vice President Product bij Indeed.

Hoe Artificial Intelligence (AI) gebruiken om de beste match te zoeken?

1. Voorspellen

Hoe meer data er beschikbaar is voor werkzoekenden en werkgevers, hoe groter de kans op een goede match. Algoritmes worden gemaakt op basis van gegevens uit zoekgedrag, miljoenen cv’s, reviews en andere bronnen. Daardoor kan beter voorspeld worden welke vacatures het beste bij een zoekopdracht passen, kunnen zoekresultaten gepersonaliseerd worden en krijgen werkzoekenden geen irrelevante zoekresultaten meer in hun zoektocht naar een job. Als AI op de juiste wijze wordt toegepast, kan ze zelfs menselijke fouten helpen voorkomen.
Zo kan AI, onder menselijk toezicht, de ervaring van werkzoekenden verbeteren. Wanneer iemand bijvoorbeeld zoekt op de term ‘software-engineer’, dan worden er met het juiste algoritme ook resultaten getoond voor bijvoorbeeld ‘softwareontwikkelaar’. En zo krijg je zicht op vacatures die de werkzoekenden zonder het algoritme misschien nooit hadden gevonden.

2. Personalisatie

Gegevens in cv’s en vacature-aankondigingen zijn zelden gestructureerd en bevatten vaak veel tekst. Daardoor zijn ze voor computers moeilijk te verwerken. Via Natural Language Processing (NLP) wordt essentiële informatie uit de documenten gefilterd, zodat er een beeld wordt geschetst van datgene wat een kandidaat precies zoekt. Ook kan het systeem de vereisten van een vacature omzetten in een checklist die het systeem wel kan verwerken. Dankzij deze AI-technieken worden gepersonaliseerde zoekresultaten weergegeven, die overeenkomen met de ambities en ervaring van kandidaten.

3. Bescherming

Werkzoekenden beschermen tegen allerlei vormen van oplichting en persoonlijke gegevens goed beveiligen is vandaag de dag erg belangrijk. Met AI is het mogelijk onbetrouwbare websites en berichten van slechte kwaliteit op te sporen en scams te voorkomen.

AI doet méér dan alleen maar matchen

AI is erg nuttig en een echte ‘gamechanger’: van advies geven over de meest relevante vacatures tot het voorkomen van vooroordelen bij het screenen van kandidaten. Met een cv krijg je immers maar een beperkt beeld van werkzoekenden. Met nieuwe technologieën kunnen automatische assessments bepalen hoe goed een kandidaat in een bepaalde functie kan zijn.

Zo zocht een grote Europese organisatie naar native speakers in zeven verschillende talen. Ze ontvingen duizenden sollicitaties per maand, waarvoor telkens een gesprek met een talenspecialist nodig was. Daarom koos de werkgever ervoor gebruik te maken van taalvaardigheidstesten op basis van AI. Als onderdeel van het sollicitatieproces praten kandidaten nu telefonisch tien minuten lang in hun taal met een AI-agent. Het gesprek wordt vervolgens automatisch geanalyseerd op communicatie en spreekvaardigheid, wat een beter resultaat geeft voor zowel de kandidaat als de werkgever.
Mensen blijven deel uitmaken van het rekruteringsproces

Geef toe: niemand zal zomaar op een immobiliënwebsite een huis kopen zonder dat eerst in het echt gezien te hebben. Zo is ook AI een hulpmiddel om werkzoekenden en werkgevers samen te brengen. Of er een goede match is, blijft uiteindelijk een menselijke beslissing. Rekruteringstechnologie op basis van AI geeft rekruteerders alleszins meer tijd om het menselijke aspect na te gaan, vertrouwen op te bouwen en te inspireren.

Over Raj Mukherjee

Raj Mukherjee, Senior Vice President Product bij Indeed

Raj Mukherjee, Senior Vice President Product bij Indeed, is verantwoordelijk voor de wereldwijde productvisie en -strategie in samenwerking met het Senior Leadership Team. Daarnaast leidt hij de dagelijkse activiteiten van het productteam, dat zich bezighoudt met zowel de huidige productportfolio als nieuwe bedrijfsinitiatieven.

Tags: AIArtificial Intelligenceartificiele intelligentieindeedraj mukherjeeRekrutering

Ontvang een push bericht bij een nieuw artikel op Recruitmenttech.be.
Je kunt je op ieder moment weer afmelden.

Afmelden alert
Vorige

Even voorstellen: Patrick De Pauw (Social Seeder): “Inzetten van je medewerkers heeft onmiddellijke impact op je marketing, sales & rekrutering”

Volgende

Even voorstellen: Elium: “We willen de centrale plek zijn voor betrouwbare informatie”

Erwin Hokken

Erwin Hokken

Gerelateerde artikelen

Hoe sourcing en sourcing tools je rekruteringsstrategie een boost kunnen geven
Sourcing & search

Hoe sourcing en sourcing tools je rekruteringsstrategie een boost kunnen geven

9 augustus 2022
Op deze touchpoints verliezen werkgevers waardevolle kandidaten
Tips & tricks

Op deze touchpoints verliezen werkgevers waardevolle kandidaten

14 juli 2022
Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten
Tips & tricks

Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten

12 mei 2022
Referral rekrutering: in krappe arbeidsmarkt werven via je eigen medewerkers
Nieuws

Referral rekrutering: in krappe arbeidsmarkt werven via je eigen medewerkers

28 maart 2022
Weet beter wie je werft met predictive hiring
Tips & tricks

Weet beter wie je werft met predictive hiring

24 februari 2022
Volgende
Even voorstellen: Elium: "We willen de centrale plek zijn voor betrouwbare informatie"

Even voorstellen: Elium: "We willen de centrale plek zijn voor betrouwbare informatie"

Geef een antwoord Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op social

  • 5 Volgers

Site partners

Indeed

Peiling

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (84)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (6)
  • Inspiratie (2)
  • Interviews (26)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (73)
  • Podcast (8)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (13)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (4)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

26 januari 2023
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

3 januari 2023
Dit zijn de meest gelezen artikelen op Recruitmenttech.be in 2022

Dit zijn de meest gelezen artikelen over rekruteringstechnologie op Recruitmenttech.be in 2022

22 december 2022
Recruitment Tech Landscape 2023 digitaal en als A2-poster beschikbaar

Recruitment Tech Landscape 2023 zowel digitaal als A2-poster beschikbaar

6 december 2022

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Recruitment Tech Landscape 2023 digitaal en als A2-poster beschikbaar

Recruitment Tech Landscape 2023 zowel digitaal als A2-poster beschikbaar

6 december 2022
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Dit zijn de meest gelezen artikelen op Recruitmenttech.be in 2022

Dit zijn de meest gelezen artikelen over rekruteringstechnologie op Recruitmenttech.be in 2022

22 december 2022

© 2020-2022 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022 II
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2022 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Welkom terug!

Log in op uw account hieronder

Wachtwoord vergeten?

Jouw wachtwoord opvragen

Voer jouw gebruikersnaam of e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen

Log In
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren