In een drieluik eindejaarspodcasts zet Recruitment Tech een drietal hoofdvragen centraal die we hebben voorgelegd aan leveranciers van rekruteringstechnologie: de impact van corona, de krapte op de arbeidsmarkt en rekruteringstrends voor 2022.
Eindejaarspodcasts
We vroegen hen tijdens de Recruitment Tech Industry Meetup afgelopen september naar de impact van corona op hun business, hoe zij met hun oplossing de krapte op de arbeidsmarkt helpen oplossen en welke grote trends zij zien voor 2022.
Impact corona
In deze eerste podcast stond de vraag centraal: wat was de impact van corona op jouw business? We vroegen naar de impact van corona op hun business, hoe zij met hun oplossing de krapte op de arbeidsmarkt helpen oplossen en welke grote trends zij zien voor 2022. In deze podcast gaan we dieper in op de impact van corona op de business van deze leveranciers:
De krapte op de arbeidsmarkt
Onze economie is alweer groter dan vóór de coronacrisis en dat merk je ook op de arbeidsmarkt: er is veel vraag naar werknemers, zelfs zoveel dat er tekorten zijn. Op elke 100 werklozen zijn er 126 vacatures, zo bleek uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek over het derde kwartaal. Er staan in totaal ruim 370.000(!) vacatures uit. Uiteraard merken de leveranciers van rekruteringstechnologie de krapte op de arbeidsmarkt bij hun klanten. In de tweede podcast gingen we dieper in op hoe rekruteringstechnologie rekruteerders kan helpen met de huidige krapte op de arbeidsmarkt:
Trends voor 2022
Artificial Intelligence, automatisering, assessments, bias uit de werving halen, de inzet van video; dit zijn trends die we al jaren voorbij horen komen, zal dit anders zijn voor 2022? Of verwachten we meer van bijvoorbeeld Virtual Reality in rekrutering, blockchain of neuro-analyse? We legden het voor aan een aantal leveranciers van rekruteringstechnologie.