Employee engagement platform Ambassify, een platform dat bedrijven in staat stelt het marketingpotentieel van hun werknemers aan te boren, heeft €2 miljoen aan financiering opgehaald.
Aandacht
De sterke groei van het bedrijf in de afgelopen jaren en de positieve financiële resultaten, trokken veel aandacht van investeerders. Ambassify zal de financiering gebruiken om employee engagement verder heruit te vinden, zijn marktpositie te verstevigen en te investeren in zijn personeel. Onder de investeerders bevinden zich instellingen zoals investeringsmaatschappij LRM, ING, het Vlaams Departement voor Innovatie en Ondernemerschap, maar ook verschillende kapitaalverstrekkers zoals Jean-Marie Vliegen (ex-CFO P&G en bestuurslid van Ambassify). Hun investeringen zijn een mix van eigen vermogen, achtergestelde schuld en subsidies.
Afstand
Met de komst van de corona-crisis en de toename van thuiswerk, is de afstand tussen bedrijven en hun werknemers aanzienlijk toegenomen. Zij zoeken daarom vaak naar platformen waarmee ze hun werknemers volledig kunnen betrekken bij marketingcampagnes, employer branding en HR-beleid. Dat blijkt uit het groeiend aantal klanten en gebruikers van Ambassify, maar ook uit de stijging van de inkomsten. Het bedrijf zag zijn omzet verdubbelen en zijn personeelsbestand met 35 procent groeien in het afgelopen jaar. Onder de nieuwe klanten bevinden zich Swiss Life Group, UCB en BNP Paribas Fortis.
Goede voorbeeld
Koen Stevens, CEO van Ambassify: “Ambassify heeft zijn positie als de leidende enterprise tool voor employee engagement verstevigd – met een volledige suite van oplossingen, tools en dashboards. Wij bieden werkgevers een efficiënte manier om het marketingpotentieel van hun werknemers aan te boren.”
Werknemers een stem geven
De meeste employee engagement platformen richten zich alleen op push communicatie, waarbij ze hun werknemers gebruiken om hun bedrijfsboodschappen te delen. Hoewel dit heel goed kan werken, is het vanwege de social share-moeheid belangrijk om een breed scala aan variatie aan te bieden in marketing- en HR-campagnes: Ambassify doet precies dat, door werknemers een echte stem te geven en bedrijfscultuur op te bouwen.
“De werknemers van onze klanten kunnen zelf ideeën aandragen om bedrijfsprocessen te verbeteren via polls, enquêtes en campagnes”, gaat Stevens verder. “Anderen gebruiken ons platform om interne notificaties en multimediacontent op het juiste moment aan de juiste mensen te bezorgen. Zo deelt de CEO van JBC wekelijks een video met alle medewerkers via Ambassify en gebruikt KBC ons platform om hun medewerkers te laten beslissen welke tv-spotvariant de sterkste is. Het geeft enorm veel voldoening om te zien wat onze klanten in deze communities kunnen bedenken en welke meetbare waarde dit oplevert voor hun bedrijf.”
“Ambassify geeft het goede voorbeeld door ook hun eigen medewerkers via Ambassify suggesties te laten doen voor bedrijfsprocessen, zoals bijvoorbeeld de indeling van teammeetings. Nu iedereen op afstand werkt, laten we onze medewerkers zelfs onze nieuwe kantoorlocaties kiezen voor later dit jaar”, aldus Koen Stevens.
Toekomst
Ambassify kende de voorbije jaren een sterke groei. Het bedrijf investeerde fors in zijn personeel en verhoogde de omzet. De positieve financiële resultaten hebben de groei verder gestimuleerd en nieuwe investeerders aangetrokken. De financiering zal vooral worden ingezet om de groei te versnellen en het personeelsbestand uit te breiden.
“We zijn erg blij dat we opnieuw het vertrouwen krijgen van onze investeerders om de volgende mijlpalen van het bedrijf te bereiken. De Europese markt voor employee engagement groeit snel en het is belangrijk voor ons om onze rol in het ecosysteem op te nemen. We zitten nu in 15 landen en zullen de fondsen gebruiken om onze go-to-market strategie en ons aanwervingsplan verder te versnellen”,