België is de thuisbasis van vele straffe rekruteringstechnologie-leveranciers. In de rubriek Even voorstellen…. stelt Recruitmenttech.be verschillende Belgische partijen voor aan het recruitment publiek. In deze editie stellen Jochen Callens, CEO van Jobtoolz en Dieter D’hondt, COO van Jobtoolz hun bedrijf voor.
Wat houdt Jobtoolz precies in?
“Jobtoolz is een recruitment platform voor KMO’s en organisaties dat de recruiters ondersteunt in elke stap van het wervingsproces. Binnen het platform kan je 4 belangrijke zaken aanpakken als recruiter: je maakt er zelf een jobsite aan om je te etaleren als werkgever en publiceert je vacatures daarop. Daarnaast beheer je binnenkomende kandidaten vlot in de geïntegreerde ATS. Ten derde kan je ook hulp inschakelen rond recruitment marketing. Als laatste punt lanceerde Jobtoolz recent de interim- en selectiemodule waardoor kmo’s nu veel beter kunnen samenwerken met interim- en selectiekantoren. Een unieke totaaloplossing, wordt aangegeven.”
Welke problemen lost Jobtoolz op?
“We merkten dat vele bedrijven er niet in slaagden om hun eigen DNA te tonen aan potentiële kandidaten. Via Jobtoolz kunnen ze zelf een creatieve werken-bij site opstellen waardoor er in één oogopslag te zien is in wat voor een bedrijf je terecht komt als kandidaat. Dat is natuurlijk een serieuze boost voor je employer branding. Een tweede, gekende probleem dat wij oplossen is dat recruiters veel tijd verliezen aan repetitieve administratieve taken. Via ons ATS-platform is er de mogelijkheid om deze taken te automatiseren. Zo kan je er kandidaten beheren, interviews inplannen en mails versturen in één klik. Zo ligt de focus meer op het zoeken van de juiste kandidaten in plaats van op die vervelende repetitieve taken.”
Waarom zouden bedrijven voor jullie moeten kiezen?
“Ons platform is zeer gebruiksvriendelijk waardoor je zonder enige voorkennis er direct mee aan de slag kan. Dat is één van de hoofdredenen waarom veel bedrijven graag met ons samenwerken. Waarom iets moeilijk maken als het ook gemakkelijk kan? Verder luisteren we ook altijd naar de feedback van onze klanten, zo kunnen we ons platform verder evolueren. Daarnaast zetten we ook in op een top customer support wat leidt tot snel antwoorden op vragen of problemen die klanten hebben.”
Wat is jullie roadmap voor het komende jaar?
“Komend jaar zetten we in op 2 belangrijke aspecten uit het platform: employer branding en automatisatie. Het doel is dat onze klanten op hun werken-bij pagina nog beter kunnen uitpakken met hun employer brand en nog meer taken kunnen automatiseren binnen het recruitmentproces.”
Even voorstellen…
Eerder verschenen in de rubriek ‘Even voorstellen…‘ de volgende verhalen:
- Jan Govaerts (theMatchBox): “We vervangen het manueel zoekwerk van consulenten in hun ATS of CRM”
- Pieter Neels (Nakama): “Een gerefereerde kandidaat heeft 40% meer kans om een aanbod te krijgen”
- Patrick De Pauw (Social Seeder): “Inzetten van je medewerkers heeft onmiddellijke impact op je marketing, sales & rekrutering”
- Elium: “We willen de centrale plek zijn voor betrouwbare informatie”
- Willem Drijver (Taglayer): “Ons doel is om ervaringen zo persoonlijk mogelijk te maken”
Comments 1