België herbergt veel fraaie rekruteringstechnologie-leveranciers. Recruitmenttech.be stelt diverse Belgische partijen aan het rekruteringspubliek voor in de rubriek Even voorstellen…. In deze editie stelt CEO Jochen Roef Traicie voor.
Wanneer zijn jullie opgericht?
“Traicie is opgericht in de zomer van 2019. Aan het algoritme zelf zijn we sinds 2017 aan het werken samen met Guy De Pauw van de Universiteit Antwerpen.”
Wat houdt jullie tool precies in?
“Traicie is een algoritme dat intrinsieke kwaliteiten en natuurlijke werkstijl van sollicitanten voorspelt op basis van cv, motivatiebrief en LinkedIn profiel. Traicie is gebaseerd op NLP, Natural Language Processing, een discipline die menselijke taalpatronen onderzoekt en zich bevindt op het raakvlak van persoonlijkheidspsychologie, taalkunde en datascience.”
Welk probleem lost jullie tool op?
“traicie lost een aantal problemen op:
- De markt van rekrutering richt zich meer en meer op softskills en attitude naast diploma en ervaring. Traicie brengt softskills objectief in kaart
- Ook wordt ‘culture fit’ een belangrijk gegeven bij aanwerving. Traicie laat toe om ook dit in kaart te brengen
- Traicie wordt ingezet bij het prescreenen van een groot aantal inkomende cv’s (bv. Albert Heijn ontvangt dagelijk 1000 applicaties)
- Traicie zorgt eveneens voor snelheid in het rekruteringsproces en voor een kandidaatvriendelijk ervaring, aangezien mensen geen testen of vragenlijsten dienen in te vullen
- Traicie kan een grote rol spelen in Diversiteit en Inclusie, aangezien Traicie in de analyse geen rekening houdt met geslacht, leeftijd en etniciteit”
Waarom zouden organisaties jullie tool zeker moeten gebruiken?
“Voor efficiënte, objectieve en inclusieve rekrutering die gefocust is op het vinden van kandidaten met de juiste attitude en waardenfit.”
Wat is jullie roadmap voor de komende maanden?
“Het algoritme verder ontwikkelen met oog op inclusiviteit, integreren in 4 vooruitstrevende ATS-en voor de Nederlandse en Engelstalige markt, en het algoritme toepassen in video interview via speech to text omzetting.”
Waar staat jullie organisatie in 2025?
“Hoogstwaarschijnlijk zijn we op dat moment opgekocht door een wereldwijd recruitmentsysteem.”
Even voorstellen…
Eerder verschenen in de rubriek ‘Even voorstellen…‘ de volgende verhalen:
- Jan Govaerts (theMatchBox): “We vervangen het manueel zoekwerk van consulenten in hun ATS of CRM”
- Pieter Neels (Nakama): “Een gerefereerde kandidaat heeft 40% meer kans om een aanbod te krijgen”
- Patrick De Pauw (Social Seeder): “Inzetten van je medewerkers heeft onmiddellijke impact op je marketing, sales & rekrutering”
- Elium: “We willen de centrale plek zijn voor betrouwbare informatie”