• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Even voorstellen: Pieter Neels (Nakama): "Een gerefereerde kandidaat heeft 40% meer kans om een aanbod te krijgen"

Even voorstellen: Pieter Neels (Nakama): “Een gerefereerde kandidaat heeft 40% meer kans om een aanbod te krijgen”

25 augustus 2020
in Even voorstellen..., Interviews
Reading Time: 3 mins read
Tags: Belgiënakamanakama hrpieter neelsrecruitmentrecruitment toolsRekrutering
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

België herbergt veel fraaie rekruteringstechnologie-leveranciers. Recruitmenttech.be stelt diverse Belgische partijen aan het rekruteringspubliek voor in de rubriek Even voorstellen…. In deze editie stelt CEO Pieter Neels Nakama voor.

Wanneer zijn jullie opgericht?

“Nakama is opgericht in 2018. Het idee om een referral recruitment platform te bouwen kwam voort uit persoonlijke ervaringen. Mijn kenniskring bestaat uit een heel aantal corporate recruiters. Tegelijk had ik ook een aantal vrienden die toen op zoek waren naar een nieuwe uitdaging. Het gebeurde vaak dat ik hen aanbracht voor een job. Het viel me daarbij op dat het proces om een iemand aan te brengen vaak omslachtig was. Daar wou ik iets aan doen. Ik heb dan samen gezeten met een aantal corporate recruiters en daar is Nakama uit ontstaan. Vandaag bestaat ons team uit zes mensen.”

Wat houdt jullie tool precies in?

“Nakama is een platform dat het heel gemakkelijk maakt voor ambassadeurs om iemand aan te brengen. Dit kan op de klassieke manier door iemand rechtstreeks aan te brengen. Maar dit kan ook onrechtstreeks door een job post te delen op social media. We zien overigens dat WhatsApp heel goed werkt. Belangrijk hierbij is dat we er voor zorgen dat alles gebeurt conform de privacy wetgeving. Dat is niet het geval bij de klassieke manier van referrals.”

Even voorstellen: Pieter Neels (Nakama): "Een gerefereerde kandidaat heeft 40% meer kans om een aanbod te krijgen"

Welk probleem lost jullie tool op?

“Traditioneel rekruteren is vaak duur en traag. Werven via het netwerk van de eigen medewerkers is efficiënt en goedkoop maar vereist een goed beheer. Uit een rondvraag die wij deden bij meer dan 130 bedrijven, blijkt nog dat 65% van de bedrijven nog steeds per email of zelfs mondeling referrals behandelen. Deze bedrijven hebben dus geen data en inzichten over hun referral programma. Dat is nochtans noodzakelijk om successen te boeken.”

Waarom zouden organisaties jullie tool zeker moeten gebruiken?

“De voordelen van referrals zijn algemeen bekend: het is een goedkope en snelle manier om goede jobkandidaten te vinden én je engageert medewerkers. Het potentieel van referrals is ook enorm. Je kan tot 50% van je vacatures invullen via referrals. Nakama maakt deze ambitie mogelijk.”

Wat is jullie roadmap voor de komende maanden?

“De komende maanden gaan we NLP, AI en machine-learning elementen implementeren om medewerkers te helpen bij het aanbrengen van goede job kandidaten. Nakama gaat het mogelijk maken om interessante job kandidaten te identificeren in de sociale netwerken (zoals LinkedIn) van medewerkers. Zo maken we het heel gemakkelijk voor medewerkers om goede referrals te doen.”

Waar staat jullie organisatie in 2025?

“Referrals hebben niet alleen voordelen voor bedrijven maar ook voor de job kandidaat. Een gerefereerde job kandidaat heeft namelijk 40% meer kans om een job aanbod te krijgen. Dat geeft kansen. Wij willen een digitaal referral netwerk bouwen waarmee job kandidaten aanbevelingen en referenties kunnen verzamelen om vervolgens te solliciteren voor hun droomjob. Dat geeft ook meer context voor de recruiter in vergelijking met het klassieke systeem waar de recruiter en de job kandidaat nobele onbekenden zijn.”

 

Vorige

Kijk hier de demo’s van de Belgische leveranciers van rekruteringstechnologie tijdens Demo_Day Online terug

Volgende

De eerste 5 partners van Demo_Day België Online zijn bekend: Indeed, Minggo, Carerix, Actonomy & Varbi

Gerelateerde artikelen

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?
Insights

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’
Demo_Day

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op
Nieuws

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel
Nieuws

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023

Comments 1

  1. Pingback: Even voorstellen: Willem Drijver (Taglayer): Ons doel is om ervaringen zo persoonlijk mogelijk te maken

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Volgende
De eerste 5 partners van Demo_Day België Online zijn bekend: Indeed, Minggo, Carerix, Actonomy & Varbi

De eerste 5 partners van Demo_Day België Online zijn bekend: Indeed, Minggo, Carerix, Actonomy & Varbi

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (85)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (7)
  • Inspiratie (4)
  • Interviews (26)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (75)
  • Podcast (8)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (13)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (4)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

31 januari 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren