België herbergt veel fraaie rekruteringstechnologie-leveranciers. Recruitmenttech.be stelt diverse Belgische partijen aan het rekruteringspubliek voor in de rubriek Even voorstellen…. In deze editie stelt CEO Willem Drijver Taglayer voor.
Wanneer zijn jullie opgericht?
“We hebben Taglayer opgericht in 2016. Wij hadden het idee om marketeers meer mogelijkheden te geven om persoonlijke ervaring aan te bieden aan hun bezoekers. We merkten destijds dat bedrijven zoals Netflix en Spotify enorm relevant zijn naar hun bezoekers, elke bezoeker krijgt een unieke ervaring waardoor de bezoekers meer tijd op deze platformen spenderen en sneller converteren. De bezoekers raken dit gewend en verwachten ze ook een persoonlijke ervaring op recruitment websites en dat is wat wij aanbieden.”
Wat houdt jullie tool precies in?
“Onze tool is een customer experience platform waarbij het mogelijk is om ervaring te personaliseren via verschillende channels. We helpen marketers met de stappen van het proces.”
Het begrijpen van de bezoekers:
“Je krijgt een overzicht van de activiteit van elke bezoeker, welke pagina’s ze bezoeken, welke vacatures er interessant zijn voor ze, welke conversies ze maken, welke interesses ze hebben en nog veel meer.”
Journey Builder:
“Op basis van de opgedane kennis van je bezoekers kan je customer journeys gaan creëren
met onze journey builder. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een sales banner te laten zien aan de bezoekers die interesse hebben in sales vacatures.”
Campagnes aanmaken:
De volgende stap is het aanmaken van een campagne, dit kan via verschillende kanalen (website, email, push notifications, WhatsApp en Facebook/Instagram-retargeting). Via onze drag and drop website editor kan je als marketeer aanpassingen doen aan de website en elementen toevoegen, bijvoorbeeld een tekst aanpassen, een jobalert pop-up toevoegen, etc.
Meten van de resultaten:
“De laatste stap is het meten van de resultaten, je kan perfect zien wat de impact van deze
persoonlijke ervaring is op je organisatie.”
Welk probleem lost jullie tool op?
“Wij maken het mogelijk voor marketeers om het heft in eigen handen te nemen en een persoonlijke ervaring aan te bieden aan hun bezoekers. Bij de digitalisering van de wereld is er veel van de persoonlijke touch die je aan je klanten kan aanbieden verloren gegaan. In de meeste gevallen ziet elke bezoeker van een website exact dezelfde website als elke andere bezoeker. Onze visie is dat elk bedrijf, groot of klein, ook zo’n persoonlijke ervaring aan zijn klanten moet kunnen aanbieden.”
Waarom zouden organisaties jullie tool zeker moeten gebruiken?
“We zijn actief voor heel wat recruitment partijen en deze zien sterke resultaten: stijging van 10-30% van het aantal sollicitaties, daling van het bouncepercentage met 10-20% en daling van de exit-rate met 15-25%. Met onze tool kan je de persoonlijke ervaring helemaal zelf opzetten op enkele uren tijd, terwijl
de alternatieven meestal maanden tot jaren duren.”
Wat is jullie roadmap voor de komende maanden?
“We zijn bezig met het maken van integraties met andere tools. Zo zijn we onder andere integraties met Bullhorn, Mailchimp, ActiveCampaign en Hubspot aan het maken.”
Waar staat jullie organisatie in 2025?
“Ons doel is om het internet zo persoonlijk mogelijk te maken. We hopen dat in 2025 zoveel
mogelijk bedrijven zich aansluiten bij onze visie zodat we dit samen mogelijk kunnen maken.”
Even voorstellen…
Eerder verschenen in de rubriek ‘Even voorstellen…‘ de volgende verhalen:
- Jan Govaerts (theMatchBox): “We vervangen het manueel zoekwerk van consulenten in hun ATS of CRM”
- Pieter Neels (Nakama): “Een gerefereerde kandidaat heeft 40% meer kans om een aanbod te krijgen”
- Patrick De Pauw (Social Seeder): “Inzetten van je medewerkers heeft onmiddellijke impact op je marketing, sales & rekrutering”
- Elium: “We willen de centrale plek zijn voor betrouwbare informatie”
Comments 1