• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
https://www.recruitmenttech.nl/wp-content/uploads/2022/11/Channel-recruitment-1140x815.jpg

Gebruik het juiste kanaal voor de juiste kandidaat

28 november 2022
in Whitepapers
Reading Time: 2 mins read
Tags: ambassadeurschape-bookkandidaatLinkedInRekruteringSocial Seederword-of-mouth
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

De arbeidsmarkt waarbij kandidaten in de rij voor jouw organisatie staan, is alweer even geleden. Kandidaten zijn niet alleen schaars maar ook veeleisend. Spontane sollicitaties komen nog zelden voor. Logisch dus dat je als werkgever zichtbaar moet zijn op de arbeidsmarkt. Maar via welke kanalen doe je dat en welke leveren de beste kandidaten op? In dit artikel lees je er meer over.

Je careersite is de basis

Je vacatures op je eigen bedrijfswebsite zetten is een eerste, evidente stap. Je hoeft geen extra kosten te betalen en principe is het snel in orde. Vaak blijft de zichtbaarheid echter beperkt. Kent een potentiële kandidaat je bedrijf niet, dan is de kans zeer klein dat je vacature de aandacht trekt. Je vist in een wel heel klein vijvertje.

Gebruik LinkedIn goed

Geloof ons, kwalitatieve profielen op LinkedIn worden overspoeld met berichten en vacatures. Dit terwijl meer dan de helft simpelweg niet op zoek is naar een nieuwe job of openstaat voor een aanbod langs deze weg. Integreer je LinkedIn in een bredere rekruteringsstrategie, dan kan dit wel werken. Post niet enkel vacatures op je profiel, maar deel ook kennis en info over je bedrijf. Deel blogs, laat medewerkers aan het woord, … kortom ga voor een mix aan informatie en entertainment. Dit gaat veel meer zoden aan de dijk brengen. Bezoekers voelen alvast meer betrokkenheid bij je organisatie.

Medewerkers als ambassadeur

Wist je dat zowat 30% van je nieuwe medewerkers worden aangebracht door je eigen werknemers? Word-of-mouth van deze ambassadeurs is ontzettend krachtig. Je eigen krachten zijn immers super betrouwbaar en kennen het bedrijf door en door. Bovendien zorgt mond-tot-mondreclame ervoor dat je:

  • Rekruteringskosten kunt drukken
    Je moet minder uitgeven aan advertenties en jobsites. Je moet ook minder tijd investeren in het zoeken naar de geknipte kandidaat.
  • Betere kwaliteit kandidaten krijgt
    Je medewerkers kennen je bedrijf en weten meestal ook welke profielen matchen. Vaak zijn de kandidaten die op deze manier aangebracht worden kwalitatief beter én beter geïnformeerd, waardoor ze ook effectief weten waar ze voor solliciteren.
  • Een hogere betrokkenheid creëert
    Het inschakelen van je eigen medewerkers zorgt voor een hogere betrokkenheid. Ze kunnen immers hun eigen steentje bijdragen aan de groei en het succes van je bedrijf.

Welk kanaal wint?

Elk kanaal heeft zijn eigen sterke en zwakke punten, maar mond-tot-mondreclame steekt er wel bovenuit. Jouw medewerkers vormen het beste rekruteringskanaal voor je organisatie. Durf je je eigen krachten aan te stellen als ambassadeurs, dan trek je niet enkel sneller, maar ook kwalitatief talent aan.

Meer weten over het inzetten van je eigen medewerkers als wervingskanaal?

Interesse in het activeren van je eigen krachten om zo meer word-of-mouth te creëren? Download het Social Seeder e-book ‘How to turn your employees into ambassadors and build your employer brand?’

Vorige

Meld je gratis aan voor Demo_Day op 20 april 2023 in Mechelen

Volgende

Kijk 8 december online naar de Staffing Tech Show: outlook 2023

Gerelateerde artikelen

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?
Insights

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’
Demo_Day

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op
Nieuws

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel
Nieuws

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Volgende
Kijk 8 december online naar de Staffing Tech Show: outlook 2023

Kijk 8 december online naar de Staffing Tech Show: outlook 2023

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (85)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (7)
  • Inspiratie (4)
  • Interviews (26)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (75)
  • Podcast (8)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (13)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (4)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

31 januari 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren