Op 20 april 2023 vindt de vierde editie van Recruitment Tech Demo_Day plaats in Mechelen. Een niet te missen dag rond rekrutering en employer branding. Ook Geert-Jan Waasdorp van Intelligence Group zal aanwezig zijn om te vertellen over Talent Intelligence.
Ken je doelgroep door en door
“Talent Intelligence staat voor doelgroep onderzoek,” vertelt Geert-Jan. “Met onze software kom je alles te weten over doelgroep-grootte, arbeidsmarktactiviteit, salaris verwachtingen, beweegmotieven en mediagedrag. We doen dit zowel voor België als andere landen waaruit je een specifiek profiel zou willen werven. Ben je op zoek naar een goede basis en wil je gericht een bepaalde doelgroep aanspreken binnen recruitment marketing activiteiten? Dan is Talent Intelligence essentieel.”
Waarom is het begrijpen van je doelgroep nu zo belangrijk? “Werknemers zijn steeds meer ongrijpbaar op de arbeidsmarkt. Ze komen moeilijker in beweging en ze geven niet duidelijk aan wat ze nu precies vereisen en verlangen van werkgevers. Als je dat niet weet is het ook moeilijk om nieuwe werknemers aan te trekken. Talent Intelligence geeft exact die informatie. En het gaat nog verder, want we geven ook informatie over waar deze doelgroep zich bevindt op social media en jobboards.”
Een blik op de toekomst
“2023 gaat een bijzonder jaar worden. In de sector wordt al jarenlang gepraat over broodnodige veranderingen die de markt hard nodig heeft, en ik geloof dat 2023 dat eindelijk in een stroomversnelling gaat brengen. AI (Artificial Intelligence) lijkt me daar een belangrijke aanjager van. Het doet mensen nadenken dat het wel degelijk anders kan én moet. Daarnaast geloof ik dat data een essentieel onderdeel is om met de blijvende krapte en schaarste op de arbeidsmarkt om te gaan. Kleine, losse oplossingen gaan niet meer helpen; we moeten gericht en structureel bezig zijn met de arbeidsmarkt. Grip hebben op je doelgroep, mede dankzij data, is daarbij kritisch. Ten slotte denk ik dat automation zich nog verder gaat doorzetten. We moeten wel automatiseren en versnellen want er zijn steeds minder recruiters die steeds meer werk moeten doen. Het wordt dus alleen maar moeilijker, en als je dan hetzelfde blijft doen met dezelfde mensen, wordt het nog lastiger om die vacatures in te vullen.”
Waarom Intelligence Group?
“Ondertussen bedienen we meer dan 400 klanten. Als ik onverwacht een klant bezoek en ik zie dat ze actief bezig zijn met ons platform, dan ben ik toch echt wel trots. Ook als een klant in de ochtend een bestelling plaats en tegen de middag al terug belt met de melding dat ze hun aankoop al meer dan dubbel hebben terugverdient, verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Daarvoor doen we het.”
En wat kunnen bezoekers verwachten op Demo_Day? “We blijven ons platform continue ontwikkelen en elk kwartaal komt er wel iets nieuws. Op Demo_Day stellen we met veel plezier ons platform voor en laten we je zien wat je allemaal kunt doen met data-onderzoek van je doelgroep.”
Benieuwd naar Demo_Day? Meld je hier gratis aan!
Podcastinterview
Beluister hieronder de podcastversie van het interview: