• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022 II
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022 II
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Home Insights

Hoe kunstmatige intelligentie het recruitment landschap drastisch zal veranderen

door Neel Cornelis
8 december 2020
in Insights
Reading Time: 3 mins read
12
0
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Kunstmatige intelligentie (AI) kan als maar meer zaken automatiseren, ook de werkzaamheden van recruiters. AI zal op korte termijn de manier waarop rekruteringsbureaus en bronnen technische vaardigheden ontdekken en inhuren veranderen. Wat is de impact hiervan op het werk van recruiters?

Waardevolle aanvulling

Het is geen gek idee dat deze automatisering ervoor kan zorgen dat er binnenkort zelf recruiters op de arbeidsmarkt terechtkomen. Dit artikel focust op de andere kant: de waardevolle aanvulling dat kunstmatige intelligentie kan hebben op het rekruteringsproces.

Voordelen kunstmatige intelligentie

Volgens RecruitingDaily is de recruiter gemiddeld het grootste deel van zijn tijd kwijt aan tijdrovende zaken als het doorzoeken van cv-databases, het onderzoeken welke bedrijven eventueel geschikte kandidaten zouden bieden, de beperkingen van LinkedIn Inmail en het hele proces plannen.

AI kan hier echter een positieve invloed op hebben omdat net dit precies de zaken zijn die door kunstmatige intelligentie, ofwel artificial intelligence (AI), op schaal kunnen worden uitgevoerd. Hier zal kunstmatige intelligentie een enorme impact hebben. Door deze verschuiving houdt de recruiter meer tijd over voor belangrijkere taken.

Snel resultaat

Kunstmatige intelligentie kan weken of zelfs maanden werk volbrengen dat de recruiter nodig heeft om de juiste kandidaat in een kwestie van minuten te vinden. Kunstmatige intelligentie elimineert de noodzaak om door cv-databases te graven. Door middel van specifieke targeting (zoals aantal jaren werkervaring, salarisbereik, graden) analyseert AI honderden variabelen van miljoenen bedrijven.

Eenvoudig overzicht

Op basis van de geanalyseerde kandidaatgegevens zal kunstmatige intelligentie een breed scala aan kandidatenpools opleveren met behulp van verschillende scoringstechnieken. De recruiter heeft dan de resultaten vrijwel direct voor zijn neus liggen. Zo kan de recruiter gemakkelijk zien hoe groot de beschikbare kandidaten zijn, maar ook hoeveel reacties er worden verwacht en hoeveel tijd dit proces in beslag neemt.

Succesvollere rekrutering

Volgens RecruitingDaily heeft AI ook invloed op andere tijdrovende wervingsactiviteiten. Het maakt het makkelijker om kandidaten te bereiken, waardoor het makkelijker wordt om persoonlijker, relevanter en effectiever te zijn. Dit zorgt voor een hoger slagingspercentage en meer succes bij de werving.

Lagere kosten

Samengevat: het gebruik van kunstmatige intelligentie bespaart veel tijd. Recruiters zijn beter in staat om kandidaten te identificeren, het wordt gemakkelijker om te voorspellen hoeveel tijd een aanname in beslag zal nemen en de kosten van het rekruteringsproces worden gereduceerd. En last but not least kan AI helpen het tekort aan recruiters op te vangen. De impact van kunstmatige intelligentie mag zeker niet worden onderschat.

Begrijpbaar voor iedereen

Tijdens het Recruitment Tech Event 2020 (RTE20) nam Stefan Buijsman, filosoof en AI-kenner, recruiters meenemen op reis waarin die vraag centraal staat. “Het gaat erom dat je kijkt hoe je bestaande processen beter kunt maken, en daar heb je hele moeilijke wiskundige kennis niet echt voor nodig”, zegt hij. “Aan het einde van mijn praatje weten recruiters waar ze aan toe zijn met de techniek van nu — en waar die techniek naartoe gaat.”

Wilt u meer weten, bekijk dan de replay van het Recruitment Tech Event 2020 hier.

Bron: RecruitingDaily

Tags: Artificial IntelligenceKunstmatige intelligentierekruteringsprocesStefan Buijsman

Ontvang een push bericht bij een nieuw artikel op Recruitmenttech.be.
Je kunt je op ieder moment weer afmelden.

Afmelden alert
Vorige

Predictive hiring: de sleutel tot succesvolle talentacquisitie

Volgende

Absolute Jobs matcht automatisch openstaande vacatures dankzij theMatchBox

Neel Cornelis

Neel Cornelis

Gerelateerde artikelen

Zet een 'mystery shopper' in om jouw candidate experience te meten
Insights

Zet een ‘mystery shopper’ in om jouw candidate experience te meten

15 september 2022
Diversity recruitment en de rol van technologie
Insights

Diversity recruitment en de rol van technologie

6 september 2022
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak
Insights

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Chatbots: de voor- en nadelen van deze snelgroeiende tool
Bots & voice

Chatbots: de voor- en nadelen van deze snelgroeiende tool voor rekrutering

11 februari 2021
Kunstmatige intelligentie binnen rekrutering: hoe ver staat het al?
Insights

Kunstmatige intelligentie binnen rekrutering: hoe ver staat het al?

14 januari 2021
Volgende
theMatchbox- 360Match integreert met Carerix: “Hiermee kunnen Carerix gebruikers sneller en efficiënter kandidaten en vacatures matchen”

Absolute Jobs matcht automatisch openstaande vacatures dankzij theMatchBox

Geef een antwoord Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op social

  • 5 Volgers

Site partners

Indeed

Peiling

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (84)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (6)
  • Inspiratie (2)
  • Interviews (26)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (73)
  • Podcast (8)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (13)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (4)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

26 januari 2023
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

3 januari 2023
Dit zijn de meest gelezen artikelen op Recruitmenttech.be in 2022

Dit zijn de meest gelezen artikelen over rekruteringstechnologie op Recruitmenttech.be in 2022

22 december 2022
Recruitment Tech Landscape 2023 digitaal en als A2-poster beschikbaar

Recruitment Tech Landscape 2023 zowel digitaal als A2-poster beschikbaar

6 december 2022

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Recruitment Tech Landscape 2023 digitaal en als A2-poster beschikbaar

Recruitment Tech Landscape 2023 zowel digitaal als A2-poster beschikbaar

6 december 2022
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Dit zijn de meest gelezen artikelen op Recruitmenttech.be in 2022

Dit zijn de meest gelezen artikelen over rekruteringstechnologie op Recruitmenttech.be in 2022

22 december 2022

© 2020-2022 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2022 II
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2022 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Welkom terug!

Log in op uw account hieronder

Wachtwoord vergeten?

Jouw wachtwoord opvragen

Voer jouw gebruikersnaam of e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen

Log In
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren