• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Hoe Nestlé 18.000 interviews plande en afwerkte met Olivia van Paradox

Hoe Nestlé 18.000 interviews plande en afwerkte met Olivia van Paradox

15 maart 2023
in Insights, Inspiratie
Reading Time: 4 mins read
Tags: interviewsLisa ScalesNestléOliviaParadoxScreeningtechnologieUnleash 2022
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Nestlé is één van de bekendste merken ter wereld. Maar populair zijn kan leiden tot een extreme hoeveelheid kandidaten. Lisa Scales, Head of Talent Acquisition voor Nestlé in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, vertelt waarom het bedrijf koos voor Olivia van Paradox om 18.000 interviews met kandidaten in te plannen en af te ronden. ‘Een levensveranderende ervaring voor recruiters met hoge volumes’.

308.000 mensen in dienst

Van Nescafé tot Pellegrino-water. Van Maggi tot KitKat. De kans dat je vandaag een Nestlé-merk bent tegenkomen is groot. Nestlé is actief in meer dan 190 landen en heeft een portfolio van meer dan 2.000 merken, waaronder bekende namen als Nescafé, KitKat en Gerber. De organisatie is verdeeld in drie belangrijke bedrijfsonderdelen: Nestlé Waters, Nestlé Nutrition en Nestlé Health Science. Wereldwijd heeft Nestlé ongeveer 308.000 mensen in dienst. En in de afgelopen jaren is het personeelsbestand van het bedrijf gestaag gegroeid, met een toename van ongeveer 2% van 2019 tot 2020.

‘Het is nog nooit zo makkelijk geweest om mensen te vinden’

Lisa Scales

Terwijl veel organisaties worstelen met schaarste aan talent, is dat niet per se de discussie die op het hoofdkantoor van Nestlé wordt gevoerd. “Het is nog nooit zo eenvoudig geweest om mensen te vinden”, vertelde Lisa Scales, Hoofd Talentacquisitie voor Nestlé in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, tijdens Unleash World 2022 in Parijs. Voordat ze bij Nestlé kwam, heeft Scales jarenlang ervaring opgedaan aan zowel leveranciers- als bureauzijde. Tien jaar gleden was Scales een van de mede-oprichters van Britste ATS-leverancier Tribepad. 

“98% van onze consumenten zijn potentiële kandidaten.”

“Nestlé’s werkenbij-site wordt gemiddeld meer dan 8,7 miljoen keer per jaar bezocht door werkzoekenden”, aldus Scales. “Kandidaten zijn altijd op zoek naar meer informatie over Nestlé als werkgever en naar vacatures. 98% van onze consumenten zijn potentiële kandidaten. Mensen vinden is dus nooit ons probleem geweest. Onze uitdaging ligt in het engageren van mensen die betrokken willen worden.”

52 full-time planners

Scales constateert een algemene soort ‘spanning’ in de rekruteringswereld. “We verwachten dat kandidaten door allerlei hoepels springen, maar we maken het niet gemakkelijk voor ze. Ook al hebben ze genoeg platforms om werk te vinden”, zegt ze. “Maar aan de andere kant denk ik dat we ons niet genoeg concentreren op de ervaring van de recruiter. Dat is de spil, waar alles om draait. Als je een recruiter opleidt, een briljante set aan tools geeft en tijd om alles uit te zoeken, dan is het altijd beter voor iedereen. Voor wervingsmanagers, voor kandidaten en voor het bedrijf.”

“We zagen dat onze wereldwijde wervingsteams meer dan 8.000 uur per maand besteedden aan het plannen en herplannen van gesprekken.”

Maar in de praktijk ziet Scales dat recruiters zich niet genoeg kunnen concentreren op hun werk — en te veel tijd besteden aan generieke administratie-taken. “Zo zagen we dat onze wereldwijde rekruteringsteams meer dan 8.000 uur per maand besteedden aan het inplannen en opnieuw inplannen van interviews. Ze waren eindeloos bezig met agendas synchroniseren en kandidaten herinneren aan de afspraak. Dat is enorm transactioneel werk. Als we dat over een heel jaar doortrekken, is dat de equivalent van 52 mensen die full-time interviews zitten in te plannen. Dat voegt niks toe aan de ervaring van de kandidaat.”

Grote kans

Scales en Nestlé zagen een enorme kans om de administratieve ballast van recruiters te ontnemen. Het global team van Nestlé is vervolgens op marktonderzoek uitgegaan — en trof Paradox’s AI-aangestuurde tool Olivia. Het global team keek naar de markt om hen te helpen met de tijd die ze aan planning besteedden, en vond Paradox’s Olivia. “Vanuit ons perspectief is het briljant”, zegt Scales. “We wilden dat Olivia dat de-facto helpdesk zou worden voor elke vraag over Nestlé. We hebben geanalyseerd wat mensen wilden weten — en dat gaat echt alle kanten op. Bezoekers willen van alles weten, over onze producten en over onze organisatie.”

Bron: Paradox

“We wilden dat Olivia dat de-facto helpdesk zou worden voor elke vraag over Nestlé.”

Behoefte creëren en voorlichting geven

Het beantwoorden van vragen van geïnteresseerden en potentiële werknemers helpt, maar loste het hoofdprobleem niet op. “Dat is waar de planningscapaciteiten van Olivia om de hoek komen kijken. De tool werkt op zo’n manier dat bezoekers zelf het initiatief kunnen nemen en iets kunnen plannen. En op die manier dus zelf kunnen kiezen wanneer zij geïnterviewd willen worden, uiteraard binnen een aantal parameters. Maar ik was toch best sceptisch”, gaf Scales toe.

“Je moet de behoefte creëren en voorlichting geven voordat je zegt: gebruik dat hulpmiddel, het staat op je bureaublad.”

Vanuit die sceptische houding ging Nestlé de tool eerst testen in China, de Filippijnen en Zwitserland. “Het zijn allemaal markten met verschillende gedragingen en volumes. Het was belangrijk voor ons om het zone-overschrijdend te testen — en van die perspectieven te leren. De complexiteit zit hem in het organiseren van een interviewplatform in verschillende tijdzones. We hebben onze teams geïnstrueerd en opgeleid om het écht eenvoudig te maken. Je moet de behoefte creëren en voorlichting geven voordat je zegt: gebruik dat hulpmiddel, het staat op je bureaublad.”

‘Een levensveranderende ervaring’

Maar Scales en Nestlé zagen al snel positieve resultaten uit alle hoeken. “Toen de teams de implementatie doorliepen, zagen we al snel dat het een soort revolutie zou worden voor de manier waarop we ons werk doen. Het is een levensveranderende ervaring geworden voor recruiters die grote volumes moeten werven, die anders uren per week bezig zijn om interviews in te plannen. Of je nu één recruiter hebt of een team vanduizend, het maakt eigenlijk niet uit. Want het bespaart die individuele recruiter enorm veel tijd.”

“We zagen we al snel dat het een soort revolutie zou worden voor de manier waarop we ons werk doen.”

Dan de resultaten. Scales meldt dat Paradox’s Olivia in totaal 18.000 interviews heeft gepland en afgerond met ‘minimale of géén tussenkomst van een recruiter’. “Olivia had 715.000 interacties en beantwoordde 1,5 miljoen vragen. Door interacties met Olivia werden 430.000 rollen gevonden. Dat pakte ook nog eens goed uit voor onze kandidaattevredenheid. In 2021 steeg onze NPS (Net Promoter Score) met 5 punten ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat is geen enorme verbetering, maar wel een hele mooie bijvangst.”

Meer weten over Olivia?

Recruitment Tech sprak met Tom Trewick, Client Success Manager Paradox, voor een video-interview. “Als je iets bedenkt dat geautomatiseerd zou kunnen en moeten worden, dan kan Olivia die taak overnemen. Dat maakt dat recruiters vrijer zijn om gesprekken te voeren en elders in het wervingsproces proactiever te zijn.”

 

Vorige

Dit zijn de eerste 5 leveranciers die pitchen op Demo_Day

Volgende

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Gerelateerde artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’
Demo_Day

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?
Insights

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)
Whitepapers

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen
Demo_Day

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Volgende
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): 'Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring'

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (96)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (10)
  • Inspiratie (5)
  • Interviews (37)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (81)
  • Podcast (17)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023
Jeroen van Geel

Jeroen van Geel (Profile Group): ‘Digitize to humanize’

24 maart 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

16 maart 2023
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren