Donderdag 2 november werd tijdens een uitverkocht Recruitment Tech Event in Utrecht (NL) de Recruitment Tech Awards 2023 overhandigd aan twee Belgische winnaars. House of Talents won de Recruitment Tech Award 2023 in de categorie ‘Best case’ en Taglayer in de categorie ‘Best tool’. De prijzen werden overhandigd door Vakjuryvoorzitter Marnix de Groot.
Best case: House of Talents
De Groot omschrijft de case van House of Talents als een treffend effectief voorbeeld dat de kern raakt van deze categorie: “House of Talents heeft aangetoond dat het door middel van technologie efficiënter en succesvoller is geworden in haar methodiek en heeft dit gestaafd met overtuigende cijfers.” De Groot uit de wens dat er volgend jaar een groter aantal inzendingen voor deze categorie zal zijn. “Dit jaar ontvingen we 5 inzendingen, uit België en Nederland. Het is voor de vakjury een genoegen om een blik te werpen in de bedrijfskeuken van diverse werkgevers en hopelijk krijgen we in 2024 inzicht in nog meer bedrijfskeukens.”
Als een groepering van diverse ondernemingen, worstelde House of Talents met een lappendeken van systemen die een geconsolideerde data-aanpak in de weg stonden. Ze waren voornemens om data-gedreven beslissingen te nemen door middel van gestroomlijnde en geïntegreerde gegevens. Bovendien was het doel om de werknemerservaring te verhogen, de tijd tot aanwerving te verkorten en een rekruteringsproces te hanteren dat de meest geavanceerde ATS-technologieën benut. Na een grondige evaluatie kozen ze voor Bullhorn for Salesforce. Dit ATS-systeem synchroniseert naadloos met diverse ‘best of breed’ externe hulpmiddelen, zoals TheMatchbox, JobDigger, VONQ, 24Files en Textkernel. Lees hier meer over de case.
Best tool: Taglayer
Volgens De Groot is Taglayer een innovatieve tool: “Het personaliseert de candidate experience. Wat bijna standaard is in e-commerce, maakt het nu ook mogelijk voor recruitment.” In de categorie ‘Best tool’ waren er 16 inzendingen. Tijdens de vakjury presentatie lieten vijf van hen hun tool aan de vakjury zien. Uiteindelijk werden er drie genomineerd: 8vance, Knowledgemarker en Taglayer. De jury beoordeelt in deze categorie hoe innovatief en onderscheidend een tool is. “De voorselectie was een stevige opgave”, zegt De Groot. “Er waren veel sterke inzendingen uit Nederland en België. Opvallend was ook de diversiteit van de ingezonden tools die verschillende stadia van het recruitmentproces beslaan.”
Taglayer transformeert één website in miljoenen persoonlijke ervaringen, wat relevantie creëert voor websitebezoekers en resulteert in 5-30% meer sollicitaties. Je krijgt als kandidaat een veel persoonlijkere ervaring, waardoor je sneller een relevante baan vindt. “We zorgen dat elke bezoeker een unieke ervaring heeft met een gepersonaliseerde website”, zegt medeoprichter Willem Drijver. “En dat leidt eenvoudigweg tot een betere conversie.” Lees hier meer over de tool.
AI in Recruitment Award: Knowledgemarker
De eerste AI in Recruitment Benelux Award is gewonnen door Knowledgemarker. Met de AI-sourcingtool kun je geautomatiseerd IT-developers sourcen via techplatforms als GitHub. Volgens De Groot is de nieuwe categorie gericht op de toekomst: “In totaal heeft 75% van de inzendingen aangegeven dat ze AI gebruiken. De complexiteit van het gebruik van AI varieert. Vier van de zes genomineerde tools en cases maakten gebruik van AI en de vakjury vond dat één partij eruit sprong. Een tool waarbij AI het onmogelijke, mogelijk maakt.” Namens Knowledgemarker nam Co-Founder en CEO Bas van den Brenk de prijs in ontvangst.
Knowledgemarker is een sourcing applicatie die recruiters de mogelijkheid geeft om kandidaten te beoordelen op hun code zonder daarvoor zelf code te hoeven kunnen lezen. Achter de schermen leest de AI alle code die aan een kandidaat kan worden gekoppeld om zo tot een expertiseprofiel te komen. Alle programmeertalen, frameworks, en specifieke libraries (programmaatjes) waarmee een developer kan werken staan onder elkaar. Van elke skill kan bewijs worden bekeken; door erop te klikken opent de relevante code repository. De gebruiker maakt posities (zoekopdracht) aan door de gewenste ervaring in te voeren; bv. ‘Javascript developer met Node.JS ervaring’. De resulterende database kan op ‘algemene’ kenmerken gefilterd worden. De resulterende database bevat relevante profielen waarmee direct contact kan worden gelegd.
Comments 1