HRlinkIT in tijden van coronacrisis:

Ook de wereld van rekrutering heeft af te rekenen met het COVID-19 coronavirus. Sollicitaties via video, medewerkers die van thuis uit werken en via video moeten vergaderen. We vroegen aan leveranciers van rekruteringstechnologie hoe zij met deze situatie omgaan.

Maatregelen

Iedereen krijgt op de ene of andere manier wel te maken met de gevolgen van het coronavirus. Recruitment Tech vroeg zich af hoe leveranciers van rekruteringstechnologie zich op deze nieuwe situatie voorbereiden en hoe ze ermee omgaan. Hoe verloopt nu alles bij deze leveranciers, welke maatregelen nemen zij en hoe zit het met hun tools? Nele Van Eynde geeft ons een stand van zaken van HRlinkIT.

“We wisten dat de recruitmentsector het helaas heel zwaar zou krijgen, en we wilden onze klanten daarom ook maximaal bijstaan”

Hoe verloopt alles op dit moment bij jullie?

“Bij HRlinkIT en Minggo zijn we nu aan onze vierde week thuiswerken begonnen. Omdat we normaal gezien ook 1 tot 2 dagen telewerken, was het niet zo’n enorme switch in de organisatie. Al merk je wel dat iedereen de sfeer op kantoor en de collega’s mist en je sommige dingen toch gewoon liever face-to-face doet, zoals lange meetings of de onboarding van nieuwe collega’s. Iedereen blijft echt enthousiast en de betrokkenheid is heel groot.”

“Naast de dagelijkse overleggen per team, proberen we elke dag ook 10 minuten een call met alle collega’s op te zetten. Afgelopen vrijdag was dat zelfs met cava, bier en wijn erbij om onze successen van de afgelopen periode te vieren, want ook dat is belangrijk. Ook is er een wekelijkse team-update van onze CEO Wim Van Meerbeeck om heel transparant de stand van zaken aan alle medewerkers mee te geven.”

Het artikel gaat verder onder de poll.

Welke maatregelen hebben jullie genomen tegen het virus?

“Vanaf het begin is er eigenlijk heel positief omgegaan met de situatie en hebben we naar de kansen in plaats van de problemen gekeken. We wisten dat de recruitmentsector het helaas heel zwaar zou krijgen, en we wilden onze klanten daarom ook maximaal bijstaan. Zo hebben we vier cases uitgeschreven waarbij HR-dienstverleners telkens 10% efficiëntiewinst kunnen creëren. Elke week publiceren we een whitepaper over één van deze vier topics en organiseren we er een webinar over.  Het is een hoop werk om deze whitepapers en webinars op korte tijd te realiseren, maar we merken dat HR-dienstverleners er ook enorm veel aan hebben en de inschrijvingen voor de webinars echt goed binnenlopen. Zo zie je dat iedereen echt op een positieve manier zoekt naar mogelijke oplossingen om samen uit deze crisis te komen.”

Leveranciers in tijden van de coronacrisis

In deze reeks vertellen leveranciers van rekruteringstechnologie ons over het reilen en zeilen bij hen als gevolg van de coronacrisis. Wat zijn de maatregelen die ze nemen en zien ze veranderingen, bijvoorbeeld in het gebruik van hun product? Eerder verscheen in deze serie:

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here