• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2024
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Aanmelden
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2024
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Aanmelden
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023
in Demo_Day, Interviews, Trends
Reading Time: 3 mins read
Tags: 2023BelgiëBelgische Trends 2023Demo_Day 2023Jaron SchailléeminggoProfile BoosterRekruteringtheMatchBoxTrends
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Een nieuw jaar brengt nieuwe rekruteringstrends. Wij vroegen Jaron Schaillée, Digital Sales & Marketing verantwoordelijke bij Minggo, naar zijn trends voor 2023. ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’, zegt Schaillée.

Kandidaten het centraalpunt van proces

De Belgische markt wordt getypeerd wordt door een groeiende lijst knelpuntberoepen. Oftewel: beroepen waar vraag en aanbod bepaald niet synchroon lopen. “Gezien de schaarste en krapte op de arbeidsmarkt stellen kandidaten zich meer en meer op als centraalpunt in het rekruteringsproces”, stelt Jaron Schaillée, verantwoordelijk voor Digital Sales & Marketing bij candidate experience platform Minggo. “Sterker nog, kandidaten verwachten dit ook.”

“Gezien de schaarste en krapte op de arbeidsmarkt stellen kandidaten zich meer en meer op als centraalpunt in het rekruteringsproces.”

Minggo is een Belgisch-Nederlands no-code platform voor staffing- en rekruteringsbureaus. Aan de hand van templates, integraties en componenten kunnen bureaus met Minggo eenvoudig portalen, apps en touchpoints maken voor kandidaten, klanten, medewerkers, consultants en leveranciers in het rekruteringsproces. “Het is dan ook belangrijk om als bureau te voldoen aan die verwachting van de kandidaat en hun de tools te bieden die dat mogelijk maken”, voegt Schaillée toe. 

‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

Als tweede constateert Schaillée the need for speed. Terwijl snelheid nu in de praktijk vaak inhoudt dat kandidaten na het invullen van een sollicitatieformulier direct een geautomatiseerd bevestigingsbericht ontvangen, is dat volgens Schaillée niet genoeg. “Ik denk dat snelheid een nog grotere impact zal hebben in 2023”, vertelt hij. “Als kandidaat wil je na sollicitatie niet gewoon een bevestiging krijgen van je sollicitatie en dan moeten wachten tot de recruiter contact met je opneemt.”

“Kandidaten ervaren in het rekruteringsproces nog te weinig snelheid en rust.”

Laagdrempeligheid en transparantie is daarin een vereiste, ziet Schaillée. “Communiceer transparant de vervolgstap in het proces en geef kandidaten de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier hun profiel te verrijken of een afspraak in te plannen. Kijk maar naar andere sectoren zoals de reissector bijvoorbeeld. We zijn het gewoon om op een heel snelle en laagdrempelige manier een vlucht te boeken, zitplaatsen op het vliegtuig te reserveren en zelf extra bagage toe te voegen. Dat geeft een gerust gevoel. Een gevoel van controle, die kandidaten in het rekruteringsproces nog te weinig ervaren.”

Het belang van samenwerking

Wat tools to watch betreft ziet Schaillée nog één grote trend, wijzend op het recent nieuws over de samenwerking van zijn Minggo en matchingssoftwareleverancier theMatchBox. Met Profile Booster willen Minggo en theMatchbox een einde maken aan de vele mismatches én slapende kandidaten in de database. Met enkele eenvoudige vragen zoals “In welke functies heb je geen interesse?” of “Welke skills wil je inzetten in je volgende job?” willen de twee bedrijven bureaus helpen om een nauwkeuriger profiel van de kandidaat samen te stellen. Profile Booster slaat de extra informatie als een ‘smart tag’ op en matcht de kandidaat slimmer met vacatures.

“Ik denk dat het in de toekomst belangrijk is dat diverse tools naar mogelijkheden zoeken om samen te werken.”

“Data is de nieuwe olie in recruitment”, voegt Schaillée toe. “Ik denk dat het in de toekomst belangrijk is dat diverse tools naar mogelijkheden zoeken om samen te werken. Dat is dan ook eigenlijk mijn laatste belangrijke trend voor 2023. “Er zijn heel veel standalone tooltjes op de markt, maar wanneer je het samen kunt brengen in één oplossing voor organisaties — dan maakt dat uiteindelijk het leven van recruiters makkelijker.”

Vorige

95% van rekruteringsmanagers gebruikt tech om rekruteringsdata bij te houden

Volgende

Jan Govaerts (Virtual Sales Recruiter): ‘Omgaan met data kan alleen met de juiste tools’

Gerelateerde artikelen

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines
Nieuws

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

27 september 2023
5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten
Insights

5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten

19 september 2023
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups
Interviews

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

12 september 2023
Bas van de Haterd: ‘AI is een gamechanger voor personalisering in rekruteringsproces'
Video

Bas van de Haterd: ‘AI is een gamechanger voor personalisering in rekruteringsproces’

7 september 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

27 september 2023
5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten

5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten

19 september 2023
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

12 september 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

12 september 2023
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Volgende
Jan Govaerts (Virtual Sales Recruiter): 'Omgaan met data kan alleen met de juiste tools'

Jan Govaerts (Virtual Sales Recruiter): 'Omgaan met data kan alleen met de juiste tools'

Categorieën

  • Awards (2)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (99)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (5)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (15)
  • Inspiratie (10)
  • Interviews (45)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (98)
  • Podcast (24)
  • Recruitment Tech Landscape (2)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (2)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (30)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

Waarom rekruteerders conversaties moeten kunnen voeren met machines

27 september 2023
5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten

5 statistieken over rekruteringstechnologie die je moet weten

19 september 2023
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

12 september 2023
Bas van de Haterd: ‘AI is een gamechanger voor personalisering in rekruteringsproces'

Bas van de Haterd: ‘AI is een gamechanger voor personalisering in rekruteringsproces’

7 september 2023
Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23

Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23

5 september 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

Hoe Unique Belgium 10% meer sollicitaties genereerde met pop-ups

12 september 2023
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Pieter Van Hemele (Talentus): ‘Technologie maakt het rekruteringsproces nog niet 1 op 1 digitaal’

Pieter Van Hemele (Talentus): ‘Technologie maakt het rekruteringsproces nog niet 1 op 1 digitaal’

30 juni 2022
Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23

Ontdek 2 november de rekruteringstechnologie van 2024 tijdens RTE23

5 september 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2024
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Aanmelden
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren