• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Julien Amiach (Michael Page Belgium): ‘Technologie kan ons helpen beoordelen, maar wij blijven de beoordelaar’


Julien Amiach (Michael Page Belgium): ‘Technologie kan ons helpen beoordelen, maar wij blijven de beoordelaar’


15 februari 2023
in Interviews, Trends
Reading Time: 3 mins read
Tags: AIATSBelgiëBelgische Trends 2023ChatGPTJulien AmiachKIMichael PageMichael Page BelgiumTrends
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Een nieuw jaar brengt nieuwe rekruteringstrends. Wij vroegen Julian Amiach, Executive Director van Michael Page Belgium, naar zijn trends voor 2023. ‘Technologie kan ons helpen beoordelen, maar wij blijven de beoordelaar’, zegt Amiach.

‘De eerste signalen blijven stabiel’

Wat algemene rekruteringstrends, verwacht Amiach een kleine dip voor 2023. “De eerste signalen blijven stabiel”, stelt de Executive Director Belgium van Michael Page Belgium. “De werkaanbiedingen liggen nog steeds op een heel hoog niveau en we nog steeds te maken met een tekort aan kandidaten. De processen duren doorgaans iets langer.”

‘Data is van toepassing op elke rol’

Julian Amiach

Specifiek voor de Belgische markt, die getypeerd wordt door een groeiende lijst van knelpuntberoepen, ziet Amiach twee onderwerpen een steeds grotere rol spelen. “Data en cybersecurity zijn misschien wel de twee kernwoorden die we steeds meer horen op de markt. Data is van toepassing op elke rol. Daarnaast zijn de belangrijkste trends die ik zie: rapportering, data governance, GDPR, chatbots en data science. Daarin zijn de bedrijven op zoek naar dat soort expertise, maar dat blijkt in de praktijk lastig te vinden.”

Over cybersecurity: “De grote bedrijven zijn al begonnen zich te beschermen. Kleine en middelgrote bedrijven weten dat ze hetzelfde moeten doen.”

“Wat betreft cybersecurity: elk bedrijf kan het doelwit zijn van een cyberaanval”, zegt Amiach. “De grote bedrijven zijn al begonnen zich te beschermen. Kleine en middelgrote bedrijven weten dat ze hetzelfde moeten doen. Dergelijke expertise kan ook moeilijk te vinden zijn in België, dus bij aanwerving kan het nodig zijn om in het buitenland aan te werven om aan de grootste behoeften van onze klanten te voldoen.”

‘We moeten voorzichtig zijn met kunstmatige intelligentie’ 

Met de opkomst van ChatGPT is kunstmatige intelligentie opnieuw doorgebroken als het buzzword van het jaar. “Tegenwoordig stelt LinkedIn op basis van algoritmes al ‘gelijkwaardige’ profielen en suggesties voor.  Zou een chatbot kunnen helpen om een functiebeschrijving te begrijpen? Om technische vragen te stellen in een interview? Ik denk het wel. AI zou ook een functieomschrijving kunnen schrijven voor de recruiter.”

“Technologie kan ons helpen beoordelen, maar wij blijven de beoordelaar.”

“Natuurlijk moeten we voorzichtig zijn met de neveneffecten”, waarschuwt Amiach. “Vandaag is het ook de cultuur van een bedrijf, de persoonlijkheid van een kandidaat, die het verschil zal maken. Technologie kan ons helpen beoordelen, maar wij blijven de beoordelaar. Bovendien hebben we in het verleden al gezien dat algoritmen — vooral bij aanwerving — bevooroordeeld kunnen zijn, dus we raden vanuit Michael Page altijd aan om bijzonder voorzichtig te zijn met het gebruik van dergelijke technologieën.”

Transformatie van bedrijfscommunicatie in 2023

Terug naar het onderwerp van de dag op Belgische bodem. Wat ziet Amiach als de belangrijkste instrumenten om schaarste te bestrijden in 2023? “Een combinatie van de juiste communicatiekanalen en centralisatie/analyse van gegevens”, zegt hij. “Branding en het vermogen van bedrijven om nieuw talent aan te trekken gebeurt steeds meer via sociale professionele — of niet — netwerken en het beeld dat ze uitdragen.”

“De transformatie van bedrijfscommunicatie zal interessant zijn om te volgen op sociale netwerken”, voegt Amiach toe. “Zoals LinkedIn, waar bedrijven nu geacht worden te communiceren en ideeën en hun waarden (Corporate Sustainability, Culture en Diversity, Equity & Inclusion) over te brengen, in plaats van vacatures. Tenslotte zie ik het belang om het effect van uw communicatiecampagnes te monitoren via Google Analytics (of een aanvullende website-analysetool), een e-mail automationtool en een Applicant Tracking System (ATS).”

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte over de laatste trends op het gebied van rekruteringstechnologie in België via de e-mail update die maximaal 15 keer per jaar verschijnt. Het laatste nieuws, interviews en video’s over rekrutering en technologie. Schrijf je gratis in.

Vorige

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

Volgende

#ZigZagHR’s Lesley Arens leidt Recruitment Tech Demo_Day in goede banen

Gerelateerde artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’
Demo_Day

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?
Insights

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)
Whitepapers

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen
Demo_Day

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Volgende
#ZigZagHR’s Lesley Arens leidt Recruitment Tech Demo_Day in goede banen

#ZigZagHR's Lesley Arens leidt Recruitment Tech Demo_Day in goede banen

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (96)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (10)
  • Inspiratie (5)
  • Interviews (37)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (81)
  • Podcast (17)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023
Jeroen van Geel

Jeroen van Geel (Profile Group): ‘Digitize to humanize’

24 maart 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

16 maart 2023
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren