Kom meer te weten over hoe een recruitmentsysteem het vertrekpunt kan zijn van al jouw rekruteringsactiviteiten met bijbehorende voorbeelden. Mark Hopman, Director Key Accounts & Indirect Channel Development, en Pieter Kemper, Accountmanager, bij Carerix, gaan hier dieper op in in hun breakout sessie op 30 september tijdens het gratis online event Demo_Day.
In welke fase van het recruitmentproces zit jullie oplossing?
“Carerix wordt al ingezet in de eerste fase van het recruitment process. Ons platform is het vertrekpunt voor alle processen die met recruitment te maken hebben, van eerste eerste contact met de kandidaat tot het beheer van klantrelaties. Kortom helpt Carerix je met alle dagelijkse werkzaamheden. Je kunt betere matches maken en hebt in één oogopslag inzichtelijk waar de kandidaat zich bevindt in het proces. Carerix bied je een volwaardig systeem met onder andere geïntegreerde mail, agenda functionaliteit en CRM. Hierdoor wordt het werk van de recruiter vergemakkelijkt en heb je alle tools binnen handbereik om meer en beter te kunnen matchen. Onze uitgebreide inrichting is specifiek afgestemd op de behoefte van de klant waarbij we samen continue door ontwikkelen en inspelen op de laatste ontwikkelingen in de veranderende recruitmentmarkt. Of het nu gaat om leadgeneratie, marketing automation of een koppeling met een backoffice pakket, alles wordt aangestuurd vanuit één krachtig ATS. Natuurlijk ook met integraties naar de back-office. Carerix zorgt ervoor dat de consulent of recruiter 1 scherm heeft (1 wereld) waarbij relevante data getoond wordt. Ook hebben we integraties met zowel Prato, Easypay als Bright Staffing.”
Wat zijn de zaken waar jij van vindt waar een rekruteerder in het najaar van 2021 mee bezig zou moeten zijn op het gebied van rekrutering en tech?
“Allereerst Investeer in technologie! De markt verandert snel met betrekking tot vraag en aanbod, laat de technologie daarom voor je werken. Relevante data (zowel over de markt als de doelgroep) kan door technologie naar de eindgebruiker worden gebracht. Ten tweede matching op (soft) skills & doelgroep specifiek. Door bijvoorbeeld gerichte Marketing Automation, Gamification (assess) en Talent Pools. Maar zo ook Assisted of zelfs Fully Automated Matching. De technologie en business cases zijn er waarbij je ook je eigen intelligentie er in kan zetten (parameters en weging) mee kan geven voor beste match. En tot slot, Werk met een onafhankelijk en flexibel platform. Technologie moet zich aanpassen aan jouw business proces, niet andersom. Maar het is natuurlijk ook van belang dat de technologie die je kiest ook goede opties heeft om je klanten te helpen digitaliseren / ontzorgen als onderdeel van je dienstverlening. Kies inwisselbaar Best of Breed technologie welke wel volledig in proces zijn geïntegreerd. Vertrek vanuit een best practice setup en pas dat proces aan naar jouw proces. Voorkom te allen tijden een zogenaamde “lock-in door systemen”, waarbij je vast zit aan enkel de software van één leverancier. Dit zie je bijvoorbeeld bij all in one systemen.”
Wat zijn de belangrijkste business drivers waarom gebruikers kiezen voor jullie tooling?
“Binnen het Carerix platform kun je het volledige recruitmentproces kwijt, hoe specifiek je dienstverlening er ook uitziet. Ons platform kenmerkt zich door haar flexibiliteit in combinatie met klantspecifieke oplossingen. Er kunnen meerdere recruitment stromingen zijn binnen één applicatie met ieder een eigen workflow en ondersteuning. Het rekruteringsproces verschilt immers van het interim proces. Carerix is al jaren de bewezen softwareoplossing voor de recruitment markt in België en Nederland. We hebben veel mooie business cases met hoge ROI, specifiek voor recruitment en interim bureaus.”
Wat ga je vertellen tijdens Demo_Day en waarom mogen bezoekers dit niet missen?
“Tijdens onze breakout-sessie ‘Een ATS als motor voor alle rekruteringsactiviteiten’ gaan we dieper in op bovenstaande antwoorden. We vertellen je hoe een recruitmentsysteem het vertrekpunt kan zijn van al jouw rekruteringsactiviteiten en tonen je graag enkele voorbeelden.”
Meld je gratis aan voor Demo_Day
Demo_Day is hét event om je concreet te oriënteren op de technologie om jouw rekrutering te boosten. Aan de hand van demo’s, demosessies en tech talks kun je je oriënteren én tooling uitproberen. En dat allemaal gratis én eenvoudig online te volgen. Daarin geven experts uit de wereld van de rekrutering uitleg over alle actuele ontwikkelingen in dit domein en delen ze tips & trucs met betrekking tot tooling. Bovendien geven leveranciers tijdens hun demo talks een inkijkje in hun rekruteringskeuken. De doelgroep van dit event is werkzaam bij werkgevers of intermediairs (w&s/interim/detachering).