Maki People is een unieke tool voor het beoordelen van skills, die het makkelijker maakt om toptalent te identificeren. Recruitment Tech sprak met Maxime Legardez, CEO van Maki People, tijdens UNLEASH World 2022 om meer te leren over de mogelijkheden van zijn bedrijf.
Een database met meer dan 200 tests
Een cruciaal kenmerk van de Maki People-beoordelingstool is de uitgebreide vaardigheidstestbibliotheek. Legardez legt uit dat er via het Maki People-platform honderden tests beschikbaar zijn voor HR-professionals – mobielvriendelijk, breed van opzet én gamified. “We hebben een database met meer dan 200 tests ontwikkeld. Persoonlijkheidstesten, cognitieve vaardigheidstesten, test voor toolkits en functiegerelateerde tests, specifiek voor marketing, finance, BI-data en programmeertalen waarmee je een test kunt kiezen en kunt maken.”
De kracht van betrokkenheid van kandidaten
Maki People is niet alleen een hulpmiddel om het rekruteringsproces te verbeteren. Het market zichzelf als een uitstekende optie om ervoor te zorgen dat kandidaten zich engaged voelen door het bedrijf waarop ze solliciteren. Legardez legt uit dat een groot probleem bij werving is wanneer kandidaten solliciteren bij een bedrijf en het werk uiteindelijk onaantrekkelijk of saai is. “We willen een plezierige ervaring opbouwen wanneer ze zich aanmelden”, countert Legardez. “Deze uitdaging vormt het eerste element dat we willen oplossen.”
“Het doel is om een mobielvriendelijke ervaring te creëren – een integraal onderdeel van het oplossen van wervingsuitdagingen en het tegelijkertijd de ervaring van de kandidaat verbetert.”
Om een candidate experience optimaal tot haar recht te laten komen, zorgt Maki ervoor dat bedrijven op de juiste manier kunnen werven. “Het doel is om een mobielvriendelijke ervaring te creëren – een integraal onderdeel van het oplossen van wervingsuitdagingen en het tegelijkertijd de ervaring van de kandidaat verbetert”, zegt Legardez. “Het platform bereikt dit door feedbackmogelijkheden voor recruiters en kandidaten te faciliteren en met een indrukwekkende UI & UX, waardoor het platform gemakkelijk te navigeren en te gebruiken is.”
Reageer via video óf audio
Een van de unieke verkoopargumenten van Maki is de methode waarop kandidaten op vragen kunnen reageren. “Kandidaten kunnen reageren via audio of video”, zegt Legardez. “Dus je kunt kandidaten vragen om zichzelf voor te stellen aan hun potentiële toekomstige bedrijf.” De voordelen van het platform maken het tot een toonaangevende oplossing voor het testen van vaardigheden, van het verkorten van de time-to-hire tot het verminderen van bad hires. Daarnaast beoogt Maki het vergroten van diversiteit in teams, het verbeteren van de objectiviteit en het bieden van moeiteloze ATS-integratie.”
Nóg meer tests in de toekomst
Op dit moment werkt Maki People voor een breed scala internationale bedrijven. Vooral bedrijven met grote aantallen sollicitanten. “We werken samen met bedrijven als McDonald’s, IKEA, KPMG en Deloitte, die allemaal op grote schaal willen werven en ook hun kandidaatervaring permanent willen verbeteren.”
“Op deze manier hopen we in de toekomst te behoren tot de beste rekruteringsoplossingen voor HR-professionals.”
Wat betreft de toekomst, zal Maki People zich focussen op het toevoegen van nóg meer tests binnen haar database. “We willen daarnaast feedback blijven ophalen, zodat we er alles aan doen om de functionaliteiten binnen Maki te verbeteren. Op deze manier hopen we in de toekomst te behoren tot de beste rekruteringsoplossingen voor HR-professionals, die we in staat stellen om een uitzonderlijke candidate experience neer te zetten.”