• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Meet je rekrutering met de informatiewalhalla van Google Analytics

Meet je rekrutering met de informatiewalhalla van Google Analytics

5 januari 2020
in Tips & tricks, Tools
Reading Time: 3 mins read
Tags: analyticsdataGoogle Analyticskpi's
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Google Analytics is ‘in’. Het vormt dan ook een erg rijke bron van informatie voor rekruteerders. De vraag is echter of alle cijfers en statistieken optimaal worden benut. Onderstaande tips kunnen je helpen met een betere rekrutering dankzij Analytics.

Over Analytics

Analytics is een onderdeel van Google waarop iedereen die een website beheert een schat aan informatie kan vinden. Door jouw website gewoonweg te voorzien van een kleine code kan je heel wat te weten komen over de mensen die je website bezoeken. Maar welke statistieken van Google Analytics zijn nu echt relevant voor rekruteerders? We geven er je 6.

Acquisitie

Voor heel wat rekruteerders is dit misschien wel de belangrijkste informatiebron die Analytics te bieden heeft. Wat zorgt ervoor dat werkzoekenden naar jouw website of een gewenste pagina gaan? Dit onderdeel toont duidelijk welke campagnes goed werken en welke niet. Je kunt bijvoorbeeld nagaan of een campagne via Facebook heeft bijgedragen aan het aantal sollicitaties, of dat je net te veel berichten binnenkrijgt via e-mail of Google. Dit alles levert cruciale informatie op voor de verdeling van het marketingbudget en het opstellen van bepaalde doelstellingen.

Acquisitie > Alle verkeer > Bron/Medium

Apparaten

Dit biedt een handige manier om na te gaan via welk toestel jouw website wordt bezocht. Google Analytics maakt een indeling naar mobiel, desktop en tablet. Als je bijvoorbeeld merkt dat kwalitatief bezoek via een mobiele telefoon achteroploopt, dan kan dat een aanwijzing zijn om te controleren of de website wel goed wordt weergegeven op de telefoon of dat het sollicitatieformulier bijvoorbeeld niet aan de grootte van het scherm is aangepast.

Doelgroep > Mobiel > Overzicht

Tijdsbesteding op een pagina

Hier kan je zien hoelang werkzoekenden op jouw carrièrewebsite doorbrengen nadat ze op de link van een van de vele vacaturesites waar je geld aan besteedt hebben geklikt. Werkzoekenden kunnen ‘bouncen’ (dit is de website verlaten zonder er verder in te gaan) als ze van een bepaalde vacaturebank komen, terwijl ze bij een andere juist wel op jouw site blijven. Dat kan een indicatie zijn dat de kwaliteit van de kandidaten op een bepaalde vacaturebank laag is of dat de juiste doelgroep er niet in zit. Je kunt ook nagaan hoelang werkzoekenden op de startpagina van jouw carrièrewebsite doorbrengen. Wat de strategie ook is, kijken naar de duur van het bezoek geeft inzicht in de doeltreffendheid van jouw website.

Gedrag > Site-content > Alle pagina’s

Bestemmingspagina’s

Onder de subtitel Site-content vind je nuttige informatie over jouw pagina’s. Je ontdekt bijvoorbeeld welke pagina’s wel en welke niet goed scoren. Vervolgens kan je bijvoorbeeld een A/B-test toepassen én de resultaten ervan meten. Als je voorbij Site-content gaat, kan je doorklikken naar Bestemmingspagina’s. Daar geeft Analytics weer via welke pagina’s de bezoekers jouw website binnenkomen. Hier merk je of landingspagina’s voor een bepaalde vacaturecategorie goed of juist slecht bekeken worden en onrechtstreeks dus of ze al dan niet goed vindbaar zijn.

Gedrag > Site-content > Bestemmingspagina’s

Locatie

Deze statistiek spreekt eigenlijk voor zich. Dit onderdeel van Google Analytics brengt in kaart waar bezoekers van een bepaalde site of pagina zich bevinden. Zo kan bijvoorbeeld worden nagegaan of een campagne voor werkzoekenden in Limburg effect heeft gehad of dat de campagne onverwacht veel clicks uit West-Vlaanderen heeft opgeleverd (wat in principe niet efficiënt is). Op deze manier kan je ook ontdekken of er veel bezoekers zijn uit een gebied waar jouw organisatie weinig vacatures heeft openstaan. Daar kan dan aan gewerkt worden.

Doelgroep > Geo > Locatie

Conversie

Met de conversie-tool kan je gemakkelijk een funnel opzetten. Zo kan je in kaart brengen tot hoeveel bezoekers iedere stap in jouw sollicitatiefunnel leidt. Misschien lezen bezoekers wel de details van een vacature, maar zijn er velen die afhaken na het bezoeken van het sollicitatieformulier? Dat kan een reden vormen om na te gaan waarom men op die pagina afhaakt en eventueel aanpassingen te doen.

Conversies > Doelen > Trechterweergave

Vorige

Freelance netwerk Jellow kiest search & matching technologie van Belgische theMatchBox

Volgende

Vijf handige tools voor rekruteerders om contactgegevens te achterhalen

Gerelateerde artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’
Demo_Day

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?
Insights

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)
Whitepapers

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen
Demo_Day

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Volgende
Vijf handige tools voor rekruteerders om contactgegevens te achterhalen

Vijf handige tools voor rekruteerders om contactgegevens te achterhalen

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (96)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (10)
  • Inspiratie (5)
  • Interviews (37)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (81)
  • Podcast (17)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023
Jeroen van Geel

Jeroen van Geel (Profile Group): ‘Digitize to humanize’

24 maart 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

16 maart 2023
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren