Minggo en theMatchBox hebben de handen ineen geslagen ten behoeve van de Profile Booster, een geautomatiseerd systeem voor staffingbedrijven om een einde te maken aan mismatches én ‘slapende’ kandidaten.
Samenwerking tussen Minggo en theMatchBox
Profile Booster is een samenwerking tussen no-code platform Minggo en matchingssoftware theMatchBox. Minggo is de oplossing voor bureaus om eenvoudig recruitmentportalen en apps voor kandidaten samen te stellen. Minggo is actief in België en Nederland en heeft klanten zoals Compagnon, Kracht Recruitment, SD Worx en Tempoteam.
theMatchBox is een Antwerps bedrijf gespecialiseerd in search & matching. Met referenties zoals Accent, Synergie, SDworx en Covebo realiseerden zij al verschillende projecten in de staffing industrie in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Italië. Essentieel aan theMatchBox is de hogere precisie en volledigheid van de automated matching.
Nauwkeurige profielen
Profile Booster vraagt geautomatiseerd informatie op bij sollicitanten én kandidaten uit de database over hun gewenste skills en functietitels. Met enkele eenvoudige vragen zoals “In welke functies heb je geen interesse?” of “Welke skills wil je inzetten in je volgende job?” willen de twee bedrijven bureaus helpen om een nauwkeuriger profiel van de kandidaat samen te stellen. Profile Booster slaat de extra informatie als een’ smart tag’ op en matcht de kandidaat slimmer met vacatures.
Een kandidaat zal daarmee voor het eerst kunnen aangeven wat hij in de toekomst wel en niet meer wenst te doen. “Een content marketeer die een nieuwe baan zoekt als digital marketeer en niet meer geïnteresseerd is in een functie als content marketeer, kan met Profile Booster aangeven dat hij dat niet meer wilt doen”, vertelt Wouter Verpoest, Product Owner van Minggo. “Tot op heden kon dat niet, en werd de marketeer dus nog steeds Content Marketing vacatures gematcht.”
‘Een einde aan mismatches’
Met Profile Booster willen Minggo en theMatchbox een einde maken aan de vele mismatches én slapende kandidaten in de database. “Heel wat bureaus hebben een kandidatendatabase met een miljoen kandidaten, waar niets mee gebeurt”, stelt Verpoest. “In de database staat vaak enkel een CV, zelden is er informatie over wat een kandidaat in de toekomst wenst te doen.”
“Heel wat bureaus hebben een kandidatendatabase met een miljoen kandidaten, waar niets mee gebeurt.”
“Daarbij geven landelijke en wereldwijde statistieken aan dat 50-80% van de Nederlandse werkzoekenden latent of passief zijn”, vervolgt hij. “Dat houdt in dat ze pas in actie komen als ze (toevallig) een interessante vacature voorgeschoteld krijgen die bij hun profiel of wensen past. Het percentage werkzoekenden dat gericht zelf solliciteert op een specifieke baan, is relatief klein. Recruiters moeten kandidaten dus zelf opnieuw benaderen en het liefst geautomatiseerd, zodat ze hier geen extra tijd aan kwijt zijn.”
De oplossing voor digitale matching
“Als AI-bedrijf spreken wij staffing bureaus die willen digitaliseren en bijvoorbeeld automatisch willen matchen”, stelt Jan Govaerts, managing partner van theMatchBox. “Vaak laat echter de datakwaliteit te wensen over en is echt automatiseren zeer lastig. De Profile Booster die we samen met Minggo op de markt zetten is hiervoor de oplossing. Zonder alle werk bij de recruiters te leggen, verkrijg je toch betere gegevens over je kandidaten en opdrachten.”
Comments 2