• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Multiposting tools: Waarom ze cruciaal zijn voor jouw rekruteringsproces

Multiposting tools: Waarom ze cruciaal zijn voor jouw rekruteringsproces

13 september 2021
in Tips & tricks, Tools
Reading Time: 3 mins read
Tags: hr techmultipostingRekruteringtechnologie
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Multiposting tools staan in de top 5 van tools die rekruteerders gebruiken om hun leven gemakkelijker te maken. Deze tools zorgen voor efficiëntie, besparen tijd en helpen rekruteerders enorm bij het zoeken naar kandidaten. Er zijn verschillende andere redenen waarom multiposting tools van vitaal belang zijn voor het rekruteringsproces, die we in dit artikel behandelen.

Wat zijn multiposting tools?

Zoals de term al doet vermoeden, stellen multiposting tools hiring managers in staat om meerdere vacatures te plaatsen met slechts één tool. Aangezien rekrutering vaak vereist dat rekruteringsmanagers vacatures op verschillende locaties plaatsen, is het essentieel dat deze vacatures op tijd en accuraat worden geplaatst. Als je dezelfde functieomschrijving op meerdere jobsites plaatst, is een tool voor multiposting van cruciaal belang.

Met een multiposting- of jobdistributietool kan een rekruteerder vermijden dat hij zijn functiebeschrijvingen manueel moet uploaden naar elke individuele jobsite – wat een vervelende en arbeidsintensieve taak is die veel tijd in beslag neemt, en ook tot onnauwkeurigheden kan leiden. Eén ding is zeker over multiposting tools – ze zijn niet langer exclusief voor grote organisties die duizenden vacatures plaatsen. Sommige middelgrote bedrijven gebruiken multiposting tools om tijd te besparen en weten hoe belangrijk dit soort service is.

Hoe werken multiposting tools?

Het gebruik van multiposting tools is eenvoudig – ze werken als volgt. Ten eerste moet je een platform gebruiken, waarbij je jouw vacatures veelal kan samenvoegen om meer kandidaten aan te trekken. Je kan ook jouw beschrijving uploaden naar meer dan 100 jobsites en alle sollicitaties die je ontvangt beheren. De beste multiposting tools maken dit mogelijk met een automatische plaatsingsoptie die rekruteerders helpen hun vacaturebeschrijvingen te plaatsen en tijdverspilling te voorkomen. Deze tools integreren meestal elke vacature, zodat je de reacties op jouw vacature kunt volgen zonder in te hoeven loggen bij elke bron.

Voordelen van het gebruik van multiposting tools

Maar de voordelen van multiposting tools houden daar niet op. Er zijn verschillende andere redenen waarom je zou moeten kijken naar multiposting platformen om jouw rekruteringsproces te ondersteunen. We zetter er een paar op een rij.

Multiposting helpt je tijd te besparen

Het verkorten van de time-to-hire staat bij veel rekruteerders bovenaan het lijstje en multiposting tools kunnen daarbij helpen. We schreven al dat het je helpt tijd te besparen, maar met deze extra tijd kan je jouw energie richten op andere wervingstaken om de vacature sneller ingevuld te krijgen. Of je nu sollicitanten moet beantwoorden, online assessments moet verspreiden of sollicitatievragen moet samenstellen, je hebt nu tijd om je op deze taken te richten in plaats van op het handmatig plaatsen van vacatures.

Multiposting helpt je toegang te krijgen tot een scala van bronnen

Een ander voordeel van het gebruik van multiposting is dat je een groter bereik hebt. Ze zijn nuttig voor het bijhouden van een breed scala van job boards, wat betekent dat je een breder scala van kandidaten die solliciteren op jouw vacature via verschillende verschillende middelen kunt vinden. Dit betekent dat je je niet hoeft te beperken tot één vacaturebank en dat je meer kans hebt om de beste kandidaat aan te nemen uit een bredere kandidatenpool.

Nauwkeurige en efficiënte opvolging van de documenten van sollicitanten

Hoeveel sollicitanten verwacht je per vacature? Vacatures in het bedrijfsleven trekken in potentie 250 cv’s per stuk aan. Als je kandidaten werft uit een groter aantal bronnen, is de opvolging ervan veel eenvoudiger met multiposting tools. Je zult geen problemen hebben met het controleren van de documenten van jouw sollicitanten van elke afzonderlijke jobsite, aangezien alle documenten worden geïntegreerd in de tool.

Problemen bij het gebruik van multiposting tools

Maar houd rekening met de potentiële problemen van het gebruik van multiposting tools. Hier zijn twee van de nadelen.

Kleinere bedrijven hebben misschien niet alle extra’s nodig

Sommige multiposting tools bieden je extra functies die je uiteindelijk misschien niet gebruikt. Het kan dus zijn dat je veel uitgeeft aan een tool en dat deze functies het niet waard zijn, vooral als je een kleiner bedrijf bent.

Een multiposting tool is misschien niet nodig voor een paar vacatures

Het is misschien niet de moeite waard om een multiposting tool te gebruiken als je maar een paar vacatures per keer plaatst. Daarom moet je wat tijd besteden aan het zoeken naar de beste dienst die het beste bij jouw behoeften past. Sommige gratis of goedkopere opties zijn betere keuzes die misschien nuttiger zijn voor jouw bedrijf.

Maak gebruik van multiposting tools om efficiënter te werven

Verwaarloos het belang van multiposting tools niet. Hun doel is je te helpen jouw rekruteringsproces te stroomlijnen en meerdere sollicitanten uit verschillende bronnen te behandelen. Je kunt veel baat hebben bij een multiposting tool, dus onderzoek jouw opties en maak jouw keuze.

 

Vorige

Het programma voor Demo_Day op 30 september is bekend; meld je gratis aan

Volgende

Demo_Day 2021-sprekers Jan Govaerts & Adelbert Smal (Virtual Sales Recruiter): “Recruiter moet in een eerste fase geen cv’s lezen”

Gerelateerde artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’
Demo_Day

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?
Insights

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)
Whitepapers

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen
Demo_Day

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Volgende
Demo_Day 2021-sprekers Jan Govaerts & Adelbert Smal (Virtual Sales Recruiter): "Recruiter moet in een eerste fase geen cv’s lezen"

Demo_Day 2021-sprekers Jan Govaerts & Adelbert Smal (Virtual Sales Recruiter): "Recruiter moet in een eerste fase geen cv’s lezen"

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (96)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (10)
  • Inspiratie (5)
  • Interviews (37)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (81)
  • Podcast (17)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023
Jeroen van Geel

Jeroen van Geel (Profile Group): ‘Digitize to humanize’

24 maart 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

16 maart 2023
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren