• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Neuromarketing in recruitment: Gedrag kandidaten en sollicitanten voorspellen via neuro-analyse

Neuromarketing in recruitment: Gedrag kandidaten en sollicitanten voorspellen met neuro-analyse

29 juli 2021
in Nieuws
Reading Time: 3 mins read
Tags: BrainsFirstEye-trackerFacial Expression Recognitionfunctional Magnetic Resonance Imagingfunctional Magnetic Resonance ImagingNeuro-analyseNeurolyticsNeuromarketing
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Dagelijks maak je verschillende beslissingen, zowel bewust als onbewust. Maar waar is de grens tussen bewust en onbewust? En in hoeverre word je hier beïnvloed door externe factoren? Om dit te begrijpen, is het belangrijk om te begrijpen hoe dit proces werkt. Neuromarketing is een op neuro-analyse gebaseerde vorm van marketing. Recruitment Tech bespreekt in dit artikel hoe neuromarketing in recruitment werkt en welke keuzes er zijn.

Wat is neuro-analyse?

Neuro-analyse is het bestuderen van wat de hersenen doen en hoe ze werken. Met neuro-analyse is het mogelijk iemands gedrag of reactie beter te voorspellen en te verklaren. Google is een bekende speler die gebruik maakt van neuromarketing. Het onderzoek van deze grootmacht gaat na hoe de hersenen van mensen reageren op verschillende advertenties, waardoor Google bijvoorbeeld zijn advertenties kan verbeteren.

Neuromarketing in het recruitment proces

Neuro-analyse kijkt diep in het brein en voert onderzoek uit bij consumenten, waardoor het besluitvormingsproces duidelijker wordt. Maar het kan ook de selectieprocedure van een sollicitant of kandidaat onderzoeken. Vier bekende technologieën die worden gebruikt bij neuromarketing voor personeelswerving zijn Eye-tracking, EEG, gezichtsuitdrukkingsherkenning en fMRI. Hieronder wordt een overzicht gegeven van wat de verschillende methoden inhouden.

EEG (elektro-encefalogram)

De hersenactiviteit wordt gecontroleerd met behulp van EEG. Hiermee kan worden vastgesteld of een kandidaat zich bijvoorbeeld aangetrokken voelt tot een bepaalde functie. Tijdens het lezen van een personeelsadvertentie kan bijvoorbeeld worden gezien of de concentratie van de lezer begint af te nemen. Met eye-tracking wordt dan vastgesteld waar deze persoon naar kijkt.

Eye-tracker

Tegenwoordig gaat alles in een ijltempo. Het is daarom belangrijk dat je vacature opvalt. Met eye-tracking is het mogelijk om te weten waar er het meeste gekeken wordt op een pagina, en wat het meeste opvalt. Hierdoor kom je dus ook te weten waar je het beste advertenties kunt plaatsen om de beste resultaten te kunnen krijgen.

Facial Expression Recognition

Mico-expressies kunnen tegenwoordig nauwkeurig gekwantificeerd worden. Met gevolg dat onderzoekers kunnen onderzoeken of emoties worden opgewekt bij het bekijken van een bericht van de werkgever of het lezen van (een deel van) de vacaturetekst (in combinatie met een EEG).

fMRI (functional Magnetic Resonance Imaging):

De hersenfuncties tot in de kleinste details worden onthuld met een 3D-hersenscan. Je kunt tegenwoordig zien waar hersenactiviteit heeft plaatsgevonden door op de scan te analyseren waar zuurstofrijk bloed aanwezig is. Het is mogelijk te zien welke emotie iemand op een bepaald moment ervaart, zoals gevoelens van vertrouwen, verwachting of verlangen, omdat elk deel van de hersenen een rol heeft. Deze informatie kan mensen helpen te beslissen of ze wel of niet bij je willen solliciteren.

Voorbeelden

Neuro-analyse wordt steeds populairder, en er zijn tools binnen recruitment die hierop inspelen.

BrainsFirst verklaarde in de zomer dat het de DFB (Deutscher Fußball-Bund) gaat helpen bij het identificeren en ontwikkelen van talent, uitsluitend door te kijken naar de hersenen van jonge spelers. Recruitment Tech sprak met CTO Andries van der Leij over hoe de neurale tool via FC Barcelona bij de DFB terecht is gekomen. Lees hier het volledige verhaal.

Neurolytics helpt recruiters een betere voorselectie te maken van sollicitanten op basis van soft skills door gebruik te maken van psychofysiologische biometrie. Hun software analyseert de filmpjes van kandidaten om inzicht te krijgen in hun soft skills.

Bronnen: intemarketing, Brandchart, Recruitment Tech

 

Vorige

Dit zijn de eerste 4 leveranciers die hun tech tonen tijdens Demo_Day: Bullhorn, Cammio, Joboti & CM.com en Varbi

Volgende

Demo_Day-spreker Lotte Welten (The Selection Lab): “Recruiters moeten stappen zetten om organisaties divers en inclusief te maken”

Gerelateerde artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’
Demo_Day

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?
Insights

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)
Whitepapers

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen
Demo_Day

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Volgende
Demo_Day-spreker Lotte Welten (The Selection Lab): “Recruiters moeten stappen zetten om organisaties divers en inclusief te maken”

Demo_Day-spreker Lotte Welten (The Selection Lab): “Recruiters moeten stappen zetten om organisaties divers en inclusief te maken”

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (96)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (10)
  • Inspiratie (5)
  • Interviews (37)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (81)
  • Podcast (17)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023
Jeroen van Geel

Jeroen van Geel (Profile Group): ‘Digitize to humanize’

24 maart 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

16 maart 2023
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren