Sinds kort is Patrick Joosten gestart als Marketing en Sales Director bij HRlinkIT en Minggo. Met ruim 18 jaar ervaring in sales, waarvan 11 jaar in IT-recruitment en 7 jaar in SaaS-oplossingen, brengt hij expertise en ambitie mee om de bedrijven verder te laten groeien.
Focus op groei en innovatie
Bij HRlinkIT en Minggo volgt Joosten de vertrokken Carol Geens op. “De ambitie van de organisatie viel me direct op”, vertelt Joosten in een interview op eigen site. “We willen stappen zetten, doorontwikkelen, beter worden en groeien. Het team bestaat uit hardwerkende mensen die graag vooruit willen. Dat is heerlijk om in terecht te komen.”
“Ik ben bekend met heel veel tooling en begrijp ook de implementatie- en optimalisatietrajecten.”
Gebruiksgemak voorop
“Mijn ervaring zorgt er in ieder geval voor dat ik veel van de uitdagingen ken waar staffingorganisaties en corporate recruitmentafdelingen mee kunnen worstelen. Ik ben bekend met heel veel tooling en begrijp ook de implementatie- en optimalisatietrajecten.”
AI en automatisering ziet Joosten als belangrijke elementen in de toekomst van recruitmenttechnologie. “Het kaf zal zich van het koren scheiden in de zin van wat echt waarde toevoegt en wat simpelweg onnodige opvulling is”, ziet Joosten. “Verder zal een persoonlijke aanpak en het gebruiksgemak – voor recruiter, kandidaat of klant – nog belangrijker worden, in combinatie met snelheid.”
Werken binnen één user interface
Joosten voorziet een grote rol voor Minggo in de toekomst van recruitmenttechnologie. “Ons no-code-platform biedt echt heel veel mogelijkheden voor een persoonlijke aanpak en gemak voor klant, kandidaat en bureau,” zegt hij. “We koppelen meerdere bronnen binnen één user interface, waardoor recruiters efficiënter kunnen werken.”
“Dat is fijn voor de kandidaat, klant én voor de recruiter”, ziet Joosten. “Daarmee voorkom je namelijk dat een recruiter moet switchen van de ene tool naar de ander om informatie te bekijken of handmatig in te voeren.”