• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Peter Hinssen: 'Hoe vaak gebruik je de logica of de rekruteringstools van gisteren?'

Peter Hinssen: ‘In deze wereld is de rol van technologie geen vraag meer’

22 november 2022
in Trends
Reading Time: 4 mins read
Tags: Massachusetts Institute of TechnologyMITPeter Hinssenreskillingtechnologietechnologie trendsUnleash 2022Unleash World
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Tijdens UNLEASH 2022 betrad gerenommeerd technologie-expert en auteur Peter Hinssen het podium om te praten over de laatste trends en observaties binnen zijn wereld van technologie. ‘In deze wereld is de rol van technologie geen vraag meer’, zegt Hinssen.

Van het nieuwe normaal

Wanneer Peter Hinssen over technologie spreekt, heerst er over het algemeen een soort geconcentreerde stilte in de zaal. De Belgische Hinssen is een autoriteit als het gaat om de impact van technologie op de samenleving – en de digitale wereld die hij het nieuwe normaal noemt. Naast zijn rol als gastspreker, geeft Hinssen ook les aan verschillende internationale businessscholen, zoals London Business School (VK) en MIT (Massachusetts Institute of Technology) in Boston.

In de afgelopen jaren heeft Hinssen ook verschillende boeken geschreven. Een van die boeken is getiteld Het NieuweNormaal, waarin hij ingaat op de manier waarop bedrijven hun informatie-, technologie- en innovatiestrategie inrichten, en de manier waarop ze intern georganiseerd zijn, moeten aanpassen. Het boek is met name interessant voor elke manager die zich bezighoudt met het navigeren van zijn of haar bedrijf tijdens de digitale revolutie.

Naar het never normal

Maar naarmate de wereld evolueert, is de terminologie van Hinssen mee geëvolueerd. Hoe zal de wereld eruitzien als we eindelijk het stadium van post-pandemie bereiken? “Ik denk dat we nog meer seismische schokken zullen zien, en een deel daarvan zal technologisch zijn”, zegt Hinssen. “Dat is niet omdat digitale innovatie klaar is, maar nieuwe realiteiten. De kracht van analyse, intelligentie en automatisering zal een krachtige cocktail vormen die in het volgende decennium op je af zal komen, en nóg meer impact zal hebben dan alle vorige veranderingen. En het belangrijkste voor jou als manager is niet alleen om de technologie te constateren, maar om echt te begrijpen hoe je daar gebruik van kunt maken. En dat is iets waar je ruimdenkend voor moet zijn.”

“Mijn belangrijkste boodschap is dat we niet bang moeten zijn voor onzekerheid.”

Door alles heen merkt Hinssen echter polarisatie. Zelfs in zijn wereld van technologie. “Die polarisatie maakt dat er een Westerse én een Oosterse technologie-stack is. En eigenlijk polariseren ze alleen maar verder uit elkaar. Mijn belangrijkste boodschap is dat we dit misschien als een kans moeten zien, in plaats van te focussen op het negatieve. We lijken van crisis naar crisis te gaan, met alleen maar meer onzekerheid. Maar daar moeten we niet bang voor zijn, maar juist proberen te zien hoe we hetgeen kunnen benutten dat ik het never normal noem.”

‘Reskilling moet veel rapper‘

En binnen dat never normal, ziet Hinssen een noodzaak voor een zo breed mogelijke aanpak om skillsgaps op te lossen. “De vaardigheden die we vroeger hadden zijn smalle vaardigheden, waarin er eigenlijk als een soort kabel-tv simpelweg gekeken wordt naar: kan een werknemer een taak verrichten? Nu moet denken in breedband skills. We zien namelijk dat de houdbaarheid van onze vaardigheden dramatisch achteruitgaat. Dat zien ook mijn collega’s bij MIT (Massachusetts Institute of Technology), die informatica doceren aan de beste ingenieurs ter wereld. Ze zeggen dat het belangrijkste dat wat we eerstejaars MIT-ingenieurs in hun eerste jaar leren, achterhaald is voordat ze hun diploma behalen. Dat is de realisatie van vaardigheden vandaag. Dus de omscholingssnelheid die we zullen moeten hebben, moet drastisch omhoog.”

‘Je kunt niet handelen met de logica van gisteren ‘

Naast omscholing stelt Hinssen dat je simpelweg niet kunt handelen met de logica van gisteren. ” We moeten verder gaan dan digitaal – en nadenken over processen en partnerschappen en netwerk-gebaseerd denken op manieren die we ons nooit hadden kunnen voorstellen“, vervolgde hij. “En het wordt een enorme sprong voorwaarts als het om flexibiliteit gaat: hoe vaak gebruik je nog de logica van gisteren of de gegevens van gisteren? Hoe vaak gebruik je de rekruteringstools van gisteren?”

“In deze wereld is de rol van technologie namelijk geen vraag meer, maar een antwoord.”

Voor Hinssen draait het allemaal om het besef dat technologie niet op magische wijze alle problemen oplost, zoals tekorten aan talent de bovengenoemde skillsgaps. Maar dat het wel héél waardevol kan zijn. “Ik geloof echt dat er een potentieel is voor bedrijven om technologie en innovatie te gebruiken om sterker te worden. In deze wereld is de rol van technologie namelijk geen vraag meer, maar een antwoord. We zien dat door de pandemie mensen nu beseffen dat het digitale aspect niet alleen de kers op de taart kan zijn, het kan een groot onderdeel van je bedrijfsvoering zijn.”

 

Vorige

Patrick De Pauw (Social Seeder): ‘Employer branding is van het hele bedrijf’

Volgende

Meld je gratis aan voor Demo_Day op 20 april 2023 in Mechelen

Gerelateerde artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’
Demo_Day

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?
Insights

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)
Whitepapers

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen
Demo_Day

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Volgende
Meld je gratis aan voor Demo_Day op 20 april 2023 in Mechelen

Meld je gratis aan voor Demo_Day op 20 april 2023 in Mechelen

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (96)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (10)
  • Inspiratie (5)
  • Interviews (37)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (81)
  • Podcast (17)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023
Jeroen van Geel

Jeroen van Geel (Profile Group): ‘Digitize to humanize’

24 maart 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

16 maart 2023
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren