• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Pieter Van Hemele (Talentus): ‘Technologie maakt het rekruteringsproces nog niet 1 op 1 digitaal’

Pieter Van Hemele (Talentus): ‘Technologie maakt het rekruteringsproces nog niet 1 op 1 digitaal’

30 juni 2022
in Demo_Day, Interviews, Video
Reading Time: 3 mins read
Tags: BelgiëDemo_Day 2022demo_day belgiëinterviewPieter van HemeleRecruitment TechTalentusvideo
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Bij Talentus draait alles om het vinden van de juiste job voor de juiste persoon. Daarin maakt de wervingsspecialist gebruik van diverse rekruteringstools. “We zijn nog niet op een plek dat technologie het rekruteringsproces één op één digitaal maakt”, waarschuwt CEO Pieter Van Hemele in een interview.

Bekijk het interview

Van black box naar ‘radicaal anders’

Pieter Van Hemele, sinds 2018 actief als CEO van het bedrijf, is de eindverantwoordelijke in de keuze voor welke tooling wordt ingezet in het proces. “In 2016 hadden wij bij Talentus nog één tool die alles deed”, zegt Van Hemele. “In 2017 zijn we als bedrijf gaan kijken waar we naartoe willen en kwamen we tot de conclusie dat we niet langer afhankelijk wouden zijn van één leverancier. Hierbij hebben we ons hele proces van A tot Z herbekeken en onderzocht wat beter kon.”

“Waar voorheen ons rekruteringsproces echt nog een grote black box was, was voor ons het interessantste dat we het besloten op te splitsen in een front, mid en back-office.”

“Ik denk dat als ik terugkijk op het hele proces, voor mij het juist interessanter was dat we naar een andere architectuur zijn gegaan”, zegt Van Hemele. “Waar voorheen ons rekruteringsproces echt nog een grote black box was, was voor ons het interessantste dat we het besloten op te splitsen in een front, mid en back-office. Vooral omdat de noden op elk verschillend moment anders zijn en dat je daar dan andere tooling voor wilt hebben. En een andere benadering naar de markt en je medewerkers.”

‘Je wil de evolutie in de gaten houden’

Daarom ziet Van Hemele de meerwaarde om zich constant te oriënteren op de markt van rekruteringstechnologie. “Je wil de evolutie die je ziet bij verschillende leveranciers in de gaten houden. Waar zijn ze technisch mee bezig? Welke ontwikkelingen zijn ze aan het doen? Hoe kun je daar samen naar kijken en zorgen dat het inzetten een meerwaarde oplevert voor het bedrijf en de medewerkers?”

Pieter Van Hemele tijdens Demo_Day België 2022

“Er zijn challengers die een radicaal andere visie hebben. Dat maakt het juist interessant om te zien hoe gaat die volgende golf zich zich gaat uiten.”

Wanneer Van Hemele terugblikt op de laatste vier jaar, constateert hij toch een mindere technische evolutie dan voorheen. “Je ziet dat er partijen uitvallen en er nieuwe partijen bijkomen. Er zijn challengers die een radicaal andere visie hebben. Dat maakt het juist interessant om te zien hoe gaat die volgende golf zich gaat uiten. Dan is voor ons vervolgens de vraag: ‘Welke tools kun je daaruit halen om onszelf te versterken naar de toekomst toe?’. Dat maakt het proces interessant.”

Géén favoriet

Toch ziet Van Hemele het proces af en toe stagneren. “Naarmate je al veel geautomatiseerd en gedigitaliseerd hebt, wordt de meerwaarde soms relatiever. Je komt op een soort gesatureerd niveau terecht voor je eigen medewerkers. Ik denk dat je kunt stellen dat we vandaag de dag nog niet op een plek zijn dat de technologie je in staat stelt om écht het rekruteringsproces één op één digitaal te maken.”

“Naarmate je al veel geautomatiseerd en gedigitaliseerd hebt, wordt de meerwaarde soms relatiever.”

Talentus partnert met diverse tools. Heeft Van Hemel dan een favoriet? “In partnership-relaties vind ik het belangrijk dat ik eerlijk ben tegenover hen. Ik wil nooit één partij voortrekken op een andere tool. Als je kijkt naar ons proces, dan was simpelweg de keuze om een radicaal andere architectuur te implementeren by far het beste.”

Vorige

Recruitment advertising software startup Aimwel gelanceerd door DPG Media

Volgende

Dit vonden bezoekers van Recruitment Tech Demo_Day 2022

Gerelateerde artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’
Demo_Day

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?
Insights

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)
Whitepapers

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen
Demo_Day

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Volgende

Dit vonden bezoekers van Recruitment Tech Demo_Day 2022

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (96)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (10)
  • Inspiratie (5)
  • Interviews (37)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (81)
  • Podcast (17)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023
Jeroen van Geel

Jeroen van Geel (Profile Group): ‘Digitize to humanize’

24 maart 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

16 maart 2023
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren