• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Pieter Van Hemele (Talentus): 'We gebruiken zo goed als elke recruitmenttool die op de markt te vinden is'

Pieter Van Hemele (Talentus): ‘We gebruiken zo goed als elke recruitmenttool die op de markt te vinden is’

19 april 2022
in Interviews, Podcast
Reading Time: 3 mins read
Tags: interviewpodcastrecruitment tech stackrecruitment toolsrecruitmentsoftwareTalentus
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

In de serie Recruitment Tech Stack nemen we een kijkje in de keuken bij organisaties die tooling bij rekrutering inzetten. In deze aflevering nemen we een kijkje bij selectiebureau Talentus dat 21 kantoren heeft in Vlaanderen en Wallonië en zich specifiek focust op vaste indienstnames van bediendeprofielen. CEO Pieter Van Hemele vertelt ons in dit podcastinterview meer over welke recruitmenttools zij gebruiken.

One tool fits all bestaat niet meer

“In 2016 hadden wij bij Talentus nog één tool die alles deed, front en back office. In 2017 zijn we als bedrijf gaan kijken waar we naartoe willen en kwamen we tot de conclusie dat we niet langer afhankelijk wouden zijn van één leverancier. Hierbij hebben we ons hele proces van A tot Z herbekeken en onderzocht wat beter kon. We zijn dan overgestapt naar een aparte front en back office. Ondertussen gebruiken we zo goed als elke recruitmenttool die op de markt te vinden is. Ik ben erg blij dat we dat toen gedaan hebben, want als je ziet hoe de markt ondertussen geëvolueerd is lijkt het me een heel zure appel om daar nu aan te beginnen.”

“We hebben als standpunt dat we elke beschikbare recruitmenttool die er bestaat willen bekijken en testen.”

Samenwerking intern core team en medewerkers

“We hebben als standpunt dat we elke beschikbare recruitmenttool die er bestaat willen bekijken en testen. Ik neem deze verantwoordelijk op als CEO en we hebben ook nog 2 mensen die voltijds bezig zijn met het onderzoeken van tools, het zogenaamde interne core team. Er zijn veel leuke tools op de markt, maar voor ons is de killer question: ‘Wat brengt deze tool specifiek bij aan ons businessproces? Wat is hier de meerwaarde voor Talentus?’  Als het interne core team een GO geeft dan gaan we 2 testploegen opzetten: één in Vlaanderen en één in Wallonië. We doen dit omdat er toch wel een taal- en cultuurverschil zit tussen Vlaanderen en Wallonië en we willen de tool onafhankelijk daarvan testen. Als die test goed loopt en we merken dat onze medewerkers zelf ambassadeur worden van deze tool, dan pas gaan we de tool uitrollen in het volledige bedrijf. Meer bottom up in plaats van top down dus.”

Partnership als drijfveer

“We zouden het graag willen, maar het is niet altijd mogelijk om alle software in te zetten op de Belgische markt. Er zijn enkele Amerikaanse tools die geweldig goed werken, maar de Belgische arbeidsmarkt is nu eenmaal minder flexibel opgebouwd, hierdoor zijn sommige van die tools niet bruikbaar bij ons. In zo’n geval is het een kwestie van afwachten tot het bedrijf de Oceaan oversteekt en ook in Europa neerstrijkt. Als we zien dat zoiets gebeurt dan willen we altijd meteen aan de tafel zitten met zo’n partij. Hoe sneller een goed partnership opgestart kan worden, hoe leuker. Na implementatie van een specifieke tool hebben we al snel 10 tickets lopen om toch wat aanpassingen door te voeren. Zodat de tool optimaal is afgestemd op onze manier van werken. Een goed partnership is hierbij zo belangrijk. We hebben dan ook al beslist om de samenwerking met sommige leveranciers stop te zetten wanneer dit niet helemaal naar onze verwachtingen verliep. Maar over het algemeen staan de meeste leveranciers er voor open om vroeg in het proces samen aan tafel te gaan zitten.”

“Zelf je hele bedrijfsstructuur bekijken en omgooien is leuk, maar je hebt iemand extern nodig die je echt durft te challengen.”

Implementatiepartner om proces te begeleiden

“Als je zo’n proces start zoals wij in 2017 hebben gedaan, durf dan een implementatiepartner onder de arm te nemen. Zoek naar een partij die ook tegengas durft te geven. Zelf je hele bedrijfsstructuur bekijken en omgooien is leuk, maar je hebt iemand extern nodig die je echt durft te challengen. Jouw of hun mening is daarbij niet juist of fout, maar het dwingt je om echt out of the box te denken en je eigen persoonlijke bias over een bepaald proces te herstellen.”

Podcast

Beluister het hele interview in de podcast.

Vorige

AI en rekrutering: gaat kunstmatige intelligentie recruiters vervangen?

Volgende

Actonomy, Minggo en Sherpass zijn ook aanwezig op Demo_Day 2022

Gerelateerde artikelen

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?
Insights

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’
Demo_Day

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op
Nieuws

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel
Nieuws

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023

Comments 2

  1. Pingback: Dit zijn de meest gelezen artikelen in eerste helft 2022 op Recruitmenttech.be - Recruitmenttech.be
  2. Pingback: Dit zijn de meest gelezen artikelen over rekruteringstechnologie op Recruitmenttech.be in 2022 - Recruitmenttech.be

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Volgende
Actonomy, Minggo en Sharepass zijn ook aanwezig op Demo_Day 2022

Actonomy, Minggo en Sherpass zijn ook aanwezig op Demo_Day 2022

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (85)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (7)
  • Inspiratie (4)
  • Interviews (26)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (75)
  • Podcast (8)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (13)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (4)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

Kan Web3 bijdragen tot rekrutering en employer branding?

9 februari 2023
Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

Luuk van Neerven (Joboti): ‘Snel schakelen met kandidaten is meer dan ooit cruciaal’

8 februari 2023
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

31 januari 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

Belgische AI-gedreven sourcingstool Traicie haalt €800k investeringsgeld op

6 februari 2023
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren