• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023GRATIS AANMELDEN
    • AanmeldenGRATIS!
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Racisme op de werkplaats bestrijden met virtual reality (VR)

Racisme op de werkplaats bestrijden met virtual reality (VR)

19 augustus 2021
in Tools, Trends
Reading Time: 3 mins read
Tags: biasdiscriminatieGlassdoorVantage Pointvirtual realityvooroordelenvr
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Meer dan ooit is het van essentieel belang dat racisme op de werkplek bewust wordt aangepakt. Vanaf nu is dit door de Amerikaanse startup Vantage Point mogelijk met virtual reality.

Racisme op de werkplek

Volgens een studie van Glassdoor heeft ongeveer een derde van de volwassenen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland wel eens racisme op het werk ervaren of waargenomen. Dit kan het moeilijker maken om een gevarieerd personeelsbestand te behouden. Bovendien is verscheidenheid gunstig voor het bedrijfsresultaat. Volgens een McKinsey-rapport uit 2020 hebben bedrijven met een meer divers personeelsbestand meer kans op succes. Volgens onderzoek onder 1.000 organisaties in vijftien landen zijn organisaties in het topkwart voor etnische diversiteit 36 procent winstgevender dan organisaties in het laagste kwart. In het algemeen presteerden organisaties met meer dan 30 procent vrouwelijke leidinggevende beter dan organisaties met minder vrouwen.

Wat is virtual reality?

Virtuele realiteit (VR) is een door de computer gegenereerde simulatie waarbij een persoon interactie kan hebben binnen een kunstmatige driedimensionale omgeving met behulp van een speciale VR-bril of een headset. In deze gesimuleerde kunstmatige omgeving is de gebruiker in staat een realistisch ervaring op te doen die vaak interactief is. Vaak is er dus de mogelijkheid om de omgeving te verkennen en hier invloed op te hebben.

Vantage Point

Met behulp van virtual reality is Vantage Point al sinds 2017 de strijd aan het aangaan tegen racisme. Gelokaliseerd in Los Angeles bieden ze cursussen aan over inclusie, diversiteit en onbewuste voordelen. Door gebruik te maken van virtual reality headsets kunnen de werknemers scenario’s meemaken die gebaseerd zijn op echte gebeurtenissen. Na het zien van het scenario wordt er aan hun gevraagd hoe ze zouden reageren.

De oprichtster van het bedrijf, Morgan Mercer, is een biraciale vrouw die op het werk te maken heeft gehad met zowel seksisme als racisme. Ze wil dat mensen die dergelijke ervaringen niet hebben, begrijpen hoe het voelt, en ze gelooft dat VR-technologie de moeite waard is om op te merken.

Verschillende perspectieven

Morgan Mercer, Chief Executive Officer
Morgan Mercer, Chief Executive Officer

“Het is ongelooflijk belangrijk om verschillende perspectieven naar de tafel te brengen, want dat is waar je echt de mix zult krijgen”, vertelt Mercer aan CNN. “De levendige perspectieven en ideeën die echt het leren, het onderwijs, de innovatie en de inspiratie zullen creëren waar organisaties zo hard naar streven om intern te bevorderen.” Initieel was Vantage Point bedoeld om organisaties een anti-seksuele intimidatietraining te geven, maar nu richt het zich op alle soorten kwaad, van genderongelijkheid tot seksuele of raciale pesterijen.

Voor de start-up is bijna 4 miljoen dollar aan financiering bijeengebracht en er wordt samengewerkt met organisaties uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Frankrijk. Klanten zijn onder meer de Amerikaanse telecommunicatiegigant Comcast, het internationale advocatenkantoor Latham and Watkins en het data-analysebedrijf Looker.

Tools tegen bias

Hoe lossen we het probleem van discriminatie en bias in recruitment op? Recruitment Tech heeft hier acht tools op een rij gezet die hierin een belangrijke rol kunnen spelen.

Bronnen: CNN, Recruitment Tech, McKinsey, Glassdoor

Vorige

Demo_Day-spreker Denise de Bruin (Varbi): “Aantrekken van de juiste kandidaten begint bij creëren van de vacature”

Volgende

Dit zijn de rekruteringstechnologie trends voor najaar 2021 en verder

Gerelateerde artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’
Demo_Day

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?
Insights

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)
Whitepapers

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen
Demo_Day

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Volgende
Dit zijn de rekruteringstechnologie trends voor najaar 2021 en verder

Dit zijn de rekruteringstechnologie trends voor najaar 2021 en verder

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (96)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (10)
  • Inspiratie (5)
  • Interviews (37)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (81)
  • Podcast (17)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (15)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (5)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

Willem Drijver (Taglayer): ‘Het doel van Taglayer is het personaliseren van de candidate experience’

30 maart 2023
Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

Is generatieve AI als ChatGPT een must-have in rekrutering?

29 maart 2023
Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

Verbeter je rekrutering door de ontwikkeling van een progressieve talentcultuur (ebook)

28 maart 2023
Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

Deze 5 rekruteringstools staan 20 april ook op Demo_Day in Mechelen

27 maart 2023
Jeroen van Geel

Jeroen van Geel (Profile Group): ‘Digitize to humanize’

24 maart 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Lesley Arens (#ZigZagHR): 'Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI'

Lesley Arens (#ZigZagHR): ‘Kijk eerst naar rekruteringsproces en dan pas naar digitalisering en AI’

23 maart 2023
Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

Stijn Vangenechten (Byner): ‘Bij ons kan je terecht voor een complete end-to-end ervaring’

16 maart 2023
Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’


Jaron Schaillée (Minggo): ‘Snelheid is de drijvende kracht in het rekruteringsproces’

27 februari 2023

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
      • Pitches
    • Partners
    • Locatie
    • 2022
  • E-mail update
  • Podcasts
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Recruitment Tech Demo_Day - 20 april 2023 - Mechelen

Recruitment Tech Demo_Day - Donderdag 20 april 2023 - Mechelen
Meld je als rekruteerder of HR-professional tot 6 april gratis aan
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Opslaan en accepteren