DPG Media heeft gisteren bekendgemaakt een nieuw softwarebedrijf te hebben opgericht dat recruitmentcampagnes automatiseert op basis van artificial intelligence-technologie. In de toekomst is het de bedoeling dat ook campagnes voor andere sectoren worden uitgerold. Volgens de uitgever maakt de advertentietechnologie voor online marketplaces kwalitatieve en crossmediale leadgeneratie mogelijk ook wanneer cookies niet meer geplaatst mogen worden.
Artificial Intelligence
Aimwel zegt de eerste uitgever te zijn die een eigen platform met advertentietechnologie voor vacaturesites heeft ontwikkeld. Aimwel’s datagedreven artificial intelligence (AI) stelt gebruikers in staat om volledig geautomatiseerde campagnes uit te voeren en te optimaliseren met de juiste mediamix op zowel categorieniveau als voor individuele vacatures. Handmatige aanpassingen zijn niet langer nodig. Vacaturesites, classifieds-bedrijven, uitgevers en adverteerders kunnen sollicitanten op de juiste plekken aantrekken met kwalitatieve en aansprekende campagnes.
Personeelstekort
Met het personeelstekort op een hoogtepunt tijdens de ‘Great Resignation’, zijn de behoeften van zowel de recruitmentsector als sollicitanten enorm veranderd stelt de uitgever. Er zijn minder actieve werkzoekenden en sollicitaties tegenover een groot aantal vacatures. Aimwel’s SaaS-technologie maakt optimale crossmediale partnerships en sterkere prestaties mogelijk, en dat leidt tot meer sollicitaties per vacature tegen lagere kosten claimt het Belgische mediabedrijf.
Booming markt
“Vacaturesites hebben ondersteuning nodig bij het leveren van de resultaten die recruiters verwachten, en dat is net wat wij bieden. De markt in advertentietechnologie voor de recruitmentsector is booming en goed voor ruim 2,5 miljard euro”, zegt Lauri Koop, CEO van Aimwel. “Met de grote vraag naar personeel en meer types mediakanalen die hun aandacht vragen, hebben we de perfecte product-market-fit gevonden om zowel actieve als passieve kandidaten aan te trekken.”
Internationaal
“Succes betekent voor ons ook waardevolle ontwikkelingen delen met anderen. Vanuit die filosofie lanceren we Aimwel als een internationaal B2B-SaaS-bedrijf”, zegt Christian Van Thillo, Executive Chairman van DPG Media. “Innovatie en ondernemerschap is waar we al 35 jaar voor staan als bedrijf. We weten hoe we kansen moeten grijpen en laten groeien”.
Cookieloze toekomst
Naarmate we evolueren naar een ‘cookieloze wereld’, is er een toenemende behoefte aan volledig geautomatiseerde en crossmediale leadgeneratie. Zo wordt het mogelijk om kwalitatieve campagnes op basis van betrouwbare geanonimiseerde gegevens eenvoudig te realiseren.
Succesvolle integraties van de technologie met toonaangevende vacaturesites in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland leidden tot efficiëntere en beter presterende marketingcampagnes. Zoals bij Nationale Vacaturebank, Intermediair, Reed.co.uk etc.
Efficiënt
“De samenwerking met een innovatieve technologiepartner als Aimwel helpt ons sollicitaties te genereren via betaald verkeer op een efficiënte, agile en transparante manier. Ze begrijpen zowel waar onze strategische behoeften als opportuniteiten liggen en kunnen deze vertalen naar de opzet van onze marketingcampagnes”, zegt Simon Wingate, Managing Director bij Reed.co.uk.
Waardevolle technologie
“Branchekennis, efficiëntie en transparantie zijn wat DPG Media’s Aimwel kenmerkt. We blijven in direct contact met onze bestaande klanten, terwijl Aimwel waardevolle technologie biedt die van invloed is op de algehele prestaties en het budgetbeheer van de klant”, zegt Harley van Swaay, Hoofd Programmatic Agency Relations EMEA bij Talent.com.
Foto credits: DPG Media
Comments 1