Een mooie AI-toepassing voor rekrutering. Roularta Media Group en HR-tech startup JobFunders uit Kortrijk hebben een strategische samenwerking aangekondigd om Jobvillage 2025 te transformeren tot de meest geavanceerde jobbeurscampagne in Vlaanderen. Terwijl krapte op de Vlaamse arbeidsmarkt een hardnekkig probleem blijft, willen beide partijen ‘een efficiënter alternatief bieden voor traditionele rekruteringsmethoden door AI-gedreven jobmatching toegankelijker te maken’.
20 verschillende locaties
Jobvillage, dat op 20 verschillende locaties in Vlaanderen wordt georganiseerd, trekt jaarlijks duizenden werkzoekenden en honderden werkgevers. De grote innovatie dit jaar is de introductie van een digitale carrièrebuddy, ontwikkeld door JobFunders, die kandidaten ondersteunt bij loopbaanadvies, CV-optimalisatie en intelligente matchmaking met potentiële werkgevers.
Jobkandidaten en werkgevers zelf de touwtjes in handen houden
“We willen niet alleen jobbeurzen verbeteren, maar ook de manier waarop jobkandidaten en werkgevers elkaar vinden,” vertellen Mathieu Braekeveld en Bart Devoldere, medeoprichters van JobFunders, tegenover made-in.be. “Dit is nog maar het begin. Onze visie is dat jobkandidaten en werkgevers dankzij slimme technologie zelf de touwtjes in handen kunnen houden en niet meer afhankelijk zijn van rekruterende tussenpartijen.”
“We geven kandidaten meer zelfvertrouwen en werkgevers directe toegang tot de juiste talenten.”
De samenwerking bouwt voort op de jarenlange media- en evenementenexpertise van Roularta en de innovatieve technologie van JobFunders. “Kandidaten lopen vaak verloren op jobbeurzen en werkgevers missen soms net die ene perfecte match. Met JobFunders maken we de ervaring persoonlijker en efficiënter. We geven kandidaten meer zelfvertrouwen en werkgevers directe toegang tot de juiste talenten.”