• Zakennieuws toevoegen
  • Partners
  • Cookie instellingen
  • Privacy statement
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
  • Home
  • Demo_Day 2023MELD GRATIS AAN!
    • AanmeldenGRATIS
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.be
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Home Demo_Day

Sander Lesage (Sherpass): ‘Ons systeem biedt actueler beeld van huidige en toekomstige interesses kandidaat’

door Redactie Recruitmenttech.be
9 mei 2022
in Demo_Day, Interviews
Reading Time: 3 mins read
39
0
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op Twitterdeel via WhatsappDeel via e-mail

Sherpass is een gloednieuw ecosysteem waarbij de kandidaat centraal staat. Een recruitmentsysteem, maar ook een matchingoplossing. Founder Sander Lesage vertelt ons in dit podcastinterview meer over wat dit nieuwe systeem precies allemaal inhoud.

Goede gids voor recruiters én kandidaten

“De Sherpa staat bekent als betrouwbare gids in het hooggebergte. Hij helpt je om je doel te bereiken, maar het is en blijft een gids, dus je zal zelf de stapjes moeten nemen. Een sherpa is iemand die je kan vertrouwen om het juiste pad te volgen, en dat is waarom we de naam Sherpass hebben gekozen. We willen een gids zijn voor zowel wervende bedrijven als kandidaten die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Het is ons doel om die beide partijen te gidsen.”

Sherpass is een groepsnaam voor Sherpass Manager en Sherpass ID legt Lesage uit: “Sherpass Manager is een Applicant Tracking Systeem (ATS) bedoeld voor recruiters terwijl Sherpass ID bedoeld is voor kandidaten. Beide systemen staan met elkaar in verbinding en zo is het geheel een digitaal, intelligent en verrijkte versie van het traditioneel CV waarbij de recruiter een veel duidelijker zicht krijgt op de actuele interesses van de kandidaat.”

Oplossing voor een probleem

“Sherpass is ontstaan als een startup uit Tobania. We kregen daar de vraag van de CEO om het operationele proces van hiring en staffing binnen de organisatie te verbeteren. We zijn gestart van een wit blad: wat zijn de processen die recruiters moeten uitvoeren, maar ook wat is de ervaring van de kandidaat. Hiervoor voerden we een algemeen onderzoek, niet enkel naar de ervaring van kandidaten die in contact waren met Tobania. Uit deze analyse kwam dat de job voorstellen, die ze ontvingen via verschillende kanalen, van een vrij lage kwaliteit waren. Maar 36% van de job voorstellen waren relevant voor een volgende job. 69% van de kandidaten liet weten dat ze zich steeds moeten herhalen waarom bepaalde voostellen niet meer relevant zijn, vooral omdat deze meer gerelateerd waren aan functies die ze hebben uitgevoerd in het verleden. Een ATS-systeem bevat enorm veel data, maar dat is voornamelijk historische data uit cv’s. Een kandidaat kijkt echter naar de toekomst en het verleden voorspelt niet altijd de toekomst. Dat geeft dus vaak een mismatch. Een matchingsysteem werkt nu eenmaal maar zo goed als de data waarop deze is gebaseerd. We hebben dan een prototype ontwikkeld en voorgesteld aan het directiecomité. 10 maanden later, in december 2020 werd de eerste versie van Sherpass Manager binnen Tobania uitgerold. Begin 2022 hebben we Sherpass dan ook op de markt gebracht voor andere bedrijven en we hebben ondertussen al 2 nieuwe klanten binnengehaald.”

Intelligente software

“Sherpass is in essentie geen AI, je gaat geen grote dataset trainen en daar voorspellingen uit maken. De voorkeuren van een kandidaat zijn heel specifiek en veranderen ook constant. Je moet de data langs de kant van de kandidaat up to date brengen en daar komen dan de juiste job voorstellen uit voort. We doen dat niet met een eindeloos profiel en skills aanduiden, maar het profiel van de kandidaat zal zich automatisch updaten op basis van het gedrag van de kandidaat bij voorgestelde vacatures. Misschien ben je een topexpert in iets, maar ben je de interesse verloren. Dan mag je niet meer gematcht worden aan die jobs en dat is exact waar Sherpass rekening mee houdt. Uiteraard, hoe langer mensen in ID zitten en hoe actiever ze zijn, hoe meer data het systeem krijgt en hoe beter het werkt. Naast actuele interesses, skills & ervaringen krijgen recruiters ook zicht op de korte – en lange termijn ambitie van de kandidaat, en de waarden waar het meeste belang aan gehecht worden.”

Sherpass op Demo_Day

Ben je geïnteresseerd in hoe dit allemaal werkt? Meld je dan tot en met 26 mei gratis aan voor Recruitment Tech Demo_Day in België (Mechelen, 2 juni) of Nederland (Utrecht, 9 juni) waar Sherpass ook aanwezig zal zijn.

Podcastinterview

Beluister hieronder of in jouw favoriete podcastapp het hele interview dat Martijn Hemminga had met Sander Lesage.

Tags: ATSDemo_Day 2022interviewmatchingSander LesageSherpass

Ontvang een push bericht bij een nieuw artikel op Recruitmenttech.be.
Je kunt je op ieder moment weer afmelden.

Afmelden alert
Vorige

Jaron Schaillée (Minggo): ‘Digitaliseer eenvoudig de kandidaat- en klantbeleving’

Volgende

Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten

Redactie Recruitmenttech.be

Redactie Recruitmenttech.be

Gerelateerde artikelen

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”
Demo_Day

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

26 januari 2023
Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’
Interviews

Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

3 januari 2023
Meld je gratis aan voor Demo_Day op 20 april 2023 in Mechelen
Demo_Day

Meld je gratis aan voor Demo_Day op 20 april 2023 in Mechelen

24 november 2022
Patrick De Pauw (Social Seeder): ‘Employer branding is van het hele bedrijf’
Interviews

Patrick De Pauw (Social Seeder): ‘Employer branding is van het hele bedrijf’

25 oktober 2022
Demo_Day

Dit vonden bezoekers van Recruitment Tech Demo_Day 2022

5 juli 2022
Volgende
Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten

Zo houd je succesvolle remote interviews met kandidaten

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op social

  • 5 Volgers

Site partners

Indeed

Categorieën

  • Awards (1)
  • Bots & voice (2)
  • Case_Day (2)
  • Demo_Day (84)
  • Demo_Night (3)
  • Downloads (3)
  • Even voorstellen… (7)
  • Event (3)
  • Guide 2020 (1)
  • Insights (6)
  • Inspiratie (3)
  • Interviews (26)
  • Leveranciers in tijden van coronacrisis (5)
  • Nieuws (74)
  • Podcast (8)
  • Recruitment Tech Landscape (1)
  • Recruitmentsystemen (1)
  • Sourcing & search (1)
  • Survey (1)
  • Tips & tricks (23)
  • Tools (24)
  • Trends (13)
  • Video (28)
  • Visie (1)
  • Whitepapers (4)
  • Zakennieuws (20)

Recente artikelen

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

Dit zijn de 9 beste boeken om te lezen over rekruteringstechnologie in 2023

31 januari 2023
Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

Geert-Jan Waasdorp (Intelligence-Group): “Grip hebben op je doelgroep is kritisch in een krappe arbeidsmarkt”

26 januari 2023
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

Maxime Legardez (Maki People): ‘Wij willen rekrutering verbeteren op een gamified, mobielvriendelijke manier’

3 januari 2023

Meest gelezen afgelopen 30 dagen

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

Dit zijn de populairste 10 jobboards van België: Indeed op 1

10 maart 2020
De voor- én nadelen van Kunstmatige intelligentie in het recruitmentvak

De voor- én nadelen van Kunstmatige Intelligentie voor rekrutering

19 april 2021
Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

Minggo en theMatchBox ontwikkelen Profile Booster voor nauwkeuriger kandidaatsprofiel

31 januari 2023
Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

Alexander Denborg (Impactpool): ‘Wij helpen je aan relevante kandidaten die impact willen maken’

16 januari 2023
Dit zijn de meest gelezen artikelen op Recruitmenttech.be in 2022

Dit zijn de meest gelezen artikelen over rekruteringstechnologie op Recruitmenttech.be in 2022

22 december 2022

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Demo_Day 2023
    • Aanmelden
    • Programma
    • Partners
    • Locatie
    • Foto’s en video 2022
  • E-mail update
  • Tech Landscape 2023
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Jobs
    • Gratis job toevoegen
  • RT.be Community
    • Demo_Day Replay

© 2020-2023 Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Welkom terug!

Log in op uw account hieronder

Wachtwoord vergeten?

Jouw wachtwoord opvragen

Voer jouw gebruikersnaam of e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen

Log In
We gebruiken cookies op deze site. Cookies om bijvoorbeeld content te personaliseren, video en social media tools aan te bieden en om ons websiteverkeer (anoniem) te analyseren.
Cookie instellingenAlle cookies toestaan
Privacy & Cookies Policy

Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, opgeslagen in jouw browser omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op jouw browse-ervaring.
Advertenties

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies houden bezoekers bij op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat te kunnen leveren.

Analytics

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, de bounce rate, de verkeersbron, enz.

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor de goede werking van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die de basisfunctionaliteiten en veiligheidskenmerken van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

Niet-noodzakelijke cookies

Cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van de gebruiker te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingebedde inhoud, worden als niet-noodzakelijke cookies beschouwd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden gebruikt.

Opslaan en accepteren