Het Vlaamse technologiebedrijf Taglayer heeft €800.000 aan niet-verwaterende financiering opgehaald, zo maakte het bedrijf bekend. Het Customer Data Platform (CDP), opgericht door de broers Willem (29), Bart (27) en Daan Drijver (25), samen met Louis Ceulemans (29), richt zich op het bieden van gepersonaliseerde klanttrajecten voor bedrijven.
Recruitment Tech Award-winnaar in 2023
Taglayer heeft naam gemaakt als gebruiksvriendelijk platform dat bedrijven helpt hun klantgegevens effectiever in te zetten. Het systeem stelt organisaties in staat om real-time gepersonaliseerde ervaringen aan te bieden via verschillende kanalen, waaronder websites, e-mails, WhatsApp en advertenties. Volgens het bedrijf leidt dit tot conversieverhogingen van 10% tot zelfs 190%.
In november 2023 won Taglayer de prestigieuze Recruitment Tech Award in de categorie ‘Best tool’.
Het is niet de eerste keer dat het jonge bedrijf in de schijnwerpers staat. In november 2023 won Taglayer de prestigieuze Recruitment Tech Award in de categorie ‘Best tool’. De vakjury, onder leiding van toenmalig voorzitter Marnix de Groot, prees het platform als een innovatieve tool die de candidate experience persoonlijk maakt.
Unieke ervaringen voor bezoekers
In de recruitmentbranche heeft Taglayer zich bewezen door van één vacaturewebsite ‘miljoenen persoonlijke ervaringen’ te maken. “We zorgen ervoor dat iedere bezoeker een unieke ervaring krijgt, met een gepersonaliseerde website”, zo stelde medeoprichter Willem Drijver ná het winnen van de award. “Dat zorgt simpelweg voor een betere conversie.”
“We zorgen ervoor dat iedere bezoeker een unieke ervaring krijgt, met een gepersonaliseerde website.”
Volgens Drijver zien klanten gemiddeld 35% meer sollicitaties door het gebruik van hun technologie. “We taggen alles: we weten waar de vacature is, waar het allemaal over gaat. Dus dan kun je bijvoorbeeld de locatie en het interessegebied uit de vacaturetekst halen. We doen ook analyses op basis van AI, zodat we alles goed kunnen analyseren.”
Toekomstplannen
Hoewel de tool geschikt is voor verschillende sectoren, richt Taglayer zich voornamelijk op marketeers. “Zij hebben vaak heel veel ideeën en willen die ideeën ook écht uitwerken op de website om meer sollicitaties binnen te halen”, aldus Drijver. “Wij geven ze de tools om dat te doen zonder te hoeven coderen.”
De nieuwe financiering, afkomstig van VLAIO, KBC Bank & Verzekering en PMV, zal worden gebruikt voor internationale expansie. Evenals de uitbreiding van het partnerprogramma en de ontwikkeling van Laya, een AI-gestuurd systeem dat bedrijven helpt klantgedrag te voorspellen en geautomatiseerde gepersonaliseerde klantervaringen te creëren.