Ook de wereld van rekrutering heeft af te rekenen met het COVID-19 coronavirus. Sollicitaties via video, medewerkers die van thuis uit werken en via video moeten vergaderen. We vroegen aan leveranciers van rekruteringstechnologie hoe zij met deze situatie omgaan.
Maatregelen
Iedereen krijgt op de ene of andere manier wel te maken met de gevolgen van het coronavirus. Recruitment Tech vroeg zich af hoe leveranciers van rekruteringstechnologie zich op deze nieuwe situatie voorbereiden en hoe ze ermee omgaan. Hoe verloopt nu alles bij deze leveranciers, welke maatregelen nemen zij en hoe zit het met hun tools? Founder Mikael Wornoo geeft ons een stand van zaken van TechWolf.
“Veel van onze gewoontes en rituelen zijn vervangen door hun digitale variant”
Hoe verloopt alles op dit moment bij jullie?
“Projecten die lopen blijven doorgaan en afgelopen week nog een klant erbij waar we al even een pilot hadden lopen. Gezien de meeste HR-departementen hun handen in het haar hebben met het coördineren en opzetten van thuiswerk, zijn er toch een aantal meetings verplaatst naar eind april of mei.”
Welke maatregelen hebben jullie genomen tegen het virus?
“Veel van onze gewoontes en rituelen zijn vervangen door hun digitale variant. Onze daily standup vindt plaats via video call alsook de ‘weekly review’. Bij die laatste overloopt iedereen kort zijn of haar week in één à twee slides. Daarnaast zijn onze after work-momentjes vervangen door online boardgames night of e-peritiefjes.”
Leveranciers in tijden van de coronacrisis
In deze reeks vertellen leveranciers van rekruteringstechnologie ons over het reilen en zeilen bij hen als gevolg van de coronacrisis. Wat zijn de maatregelen die ze nemen en zien ze veranderingen, bijvoorbeeld in het gebruik van hun product? Eerder verscheen in deze serie: