Ook de wereld van rekrutering heeft af te rekenen met het COVID-19 coronavirus. Sollicitaties via video, medewerkers die van thuis uit werken en via video moeten vergaderen. We vroegen aan leveranciers van rekruteringstechnologie hoe zij met deze situatie omgaan.
Maatregelen
Iedereen krijgt op de ene of andere manier wel te maken met de gevolgen van het coronavirus. Recruitment Tech vroeg zich af hoe leveranciers van rekruteringstechnologie zich op deze nieuwe situatie voorbereiden en hoe ze ermee omgaan. Hoe verloopt nu alles bij deze leveranciers, welke maatregelen nemen zij en hoe zit het met hun tools? Managing Partner Jan Govaerts geeft ons een stand van zaken van theMatchBox.
Hoe verloopt alles op dit moment bij jullie?
“Met theMatchBox gaat het goed. Sinds we in mei 2019 zijn beginnen te commercialiseren, zijn we sterk gegroeid en hebben we vele nieuwe klanten zoals Helloflex, Jellow en Absolutejobs mogen verwelkomen voor onze Search, Parse, Match en Text Mining oplossingen. Onze klanten zetten in coronatijden net meer in op digitale transformatie en het vervangen van manueel mensenwerk door technologie zoals die van theMatchBox. Concreet kunnen HR-bedrijven dankzij theMatchBox automatisch kandidaten en vacatures matchen met hoge precisie en dankzij de transparantie in de matchresultaten kunnen ze veel tijd besparen met het lezen van cv’s. Dankzij automated matching en koppelingen met ondermeer de cv databank van de VDAB, willen HR bedrijven klaar zijn om met minder HR consulenten meer werk te gaan verrichten en tegelijk repetitieve manuele processen automatiseren waar het kan. Het zullen immers de werving- en selectiebedrijven zijn, die investeren in digitale transformatie, die het snelste zullen de draad terug oppikken na de coronacrisis. Wij willen hen daar dan ook graag bij helpen en zijn daarvoor ook nog op zoek naar een nieuwe collega om ons team te versterken.“
Het artikel gaat verder onder de poll.
Welke maatregelen hebben jullie genomen tegen het virus?
“Voor de coronacrisis werkten wij al heel veel van thuis of remote. Je verplaatsen naar dezelfde werkplek is immers niet altijd even efficiënt. Uiteraard missen we elkaars gezelschap en is het minder evident om snel even wat zaken af te toetsen bij elkaar. Ook het fun-gedeelte is iets beperkter dan normaal al doet onze coworking space House of Ape zijn uiterste best om online evenementen te blijven organiseren. Online yoga of planking en vrijdag een after work zoom meeting zijn leuk, maar wij kijken er toch naar uit om snel terug te keren naar onze leuke stek in Zurenborg (Berchem).”
Leveranciers in tijden van de coronacrisis
In deze reeks vertellen leveranciers van rekruteringstechnologie ons over het reilen en zeilen bij hen als gevolg van de coronacrisis. Wat zijn de maatregelen die ze nemen en zien ze veranderingen, bijvoorbeeld in het gebruik van hun product? Eerder verscheen in deze serie:
- HRlinkIT: “Ziet dat iedereen op een positieve manier zoekt naar oplossingen om samen uit deze crisis te komen”
- Social Seeder: “Delen elke week inzichten en voorbeelden van relevante communicatie in deze uitzonderlijke tijden”
- CVWarehouse: “Rekrutering is sinds twee weken zeker niet overal prioriteit meer”
- TechWolf: “Meeste HR-departementen met hun handen in het haar”
Comments 1